-
Astrid Lindgrens Värld återigen utsett till Sveriges starkaste varumärke
Det är andra året i rad som Astrid Lindgrens Värld tar hem båda kategorierna; ’Nöjesattraktioner’ och ’Sveriges starkaste varumärke alla kategorier’.
Det visar att kunderna uppskattar verksamhetens långsiktiga strategi att skapa en personlig gästupplevelse utöver det vanliga.
”Det finns inga genvägar till den där personliga gästupplevelsen som i sin tur skapar en bestående relation. Så den här utmärkelsen, där gästerna sagt sitt, är ett underbart kvitto på att det arbete vi alla gör tillsammans ger resultat. Självklart är det extra viktigt en säsong som denna när vi inte kunnat möta våra gäster och vårda relationer på plats.” Berättar Lena Möller, marknads- och försäljningschef på Astrid Lindgrens Värld.
Ett rättvist resultat
Swedish Brand Award-undersökningen baseras på Nöjd Kund Index (NKI) som sedan vägs mot graden av varumärke kännedom. På så sätt blir det möjligt att jämföra olika varumärken med varandra oberoende av storlek. Det ger ett rättvist resultat.
”Att vi på nytt kniper förstaplatsen inom kategorin ’Nöjesattraktioner’ är jätteroligt, men det är helt fantastiskt och en stor överraskning att återigen rankas som ’Sveriges starkaste varumärke alla kategorier’. Speciellt med tanke på att vi i stort sett inte har haft några gäster i parken i år.” Avslutar Lena Möller.
- Text: Astrid Lindgrens Värld AB
- Foto: Astrid Lindgrens Värld AB
-
SAS utökar inrikestrafiken med nya linjer från januari 2025
Som ett resultat av avtalet med BRA meddelar SAS att inrikesnätet kommer att stärkas med nya destinationer och ökad kapacitet.
-
Egyptiska mumier – internationell utställning till Kalmar Slott 2025
Nästa år kommer Kalmar Slott visa en utställning om forntida Egyptens mumier. Föremålen kommer från Egyptiska museet i Florens.
-
Tillväxtverket – fortsatt stark sommarturism i Sverige
Statistik från Tillväxtverket visar att antalet gästnätter under sommaren ligger på en stabil nivå jämfört med de senaste åren.
-
Destination Funäsfjällen söker en driven VD
Destination Funäsfjällen är Sveriges äldsta destinationsbolag och driver utvecklingen för fjällområdet. Nu söker de efter en VD.
-
Göteborg slutspurtar i Global Destination Sustainability Index 2024
Göteborg är åter bland årets topp 5-finalister för hållbarhetsrankingen Global Destination Sustainability Index.
-
Camp Ripan nominerade till Stora Turismpriset 2024
Camp Ripan kommer att representera Norrbotten i Stora Turismpriset. Det är ett innovativt och hållbart destinationshotell i Kiruna.
-
150 anmälda till Swedish Workshop Online för utländska reseföretag intresserade av Sverige
Över 150 personer från ett tiotal marknader är just nu anmälda till Swedish Workshop Online som lockar internationella reseaktörer.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 39 2024
Mest under Destination, Evenemang, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering och Utmärkelser
-
Skåne Food Fest lyfte skånsk mat- och dryckeshantverk och gårdsförsäljning
Skåne Food Fest hyllar det närodlade, skånsk mat och dryck samt lyfte kommande gårdsförsäljning
-
Världsarvet Grimeton besökscentrum byggs om
Stiftelsen Världsarvet Grimeton har beslutat att bygga om besökscentrum vid den snart 100-årsjubilerande radiostationen.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Nominerade till Stora turismpriset 2024 utvecklar besöksnäringen
Nu är nomineringarna till årets Stora turismpriset klara. Här möter vi verksamheter som bland an...
-
Pehr Palm blir ny VD för Visit Trelleborg
Efter en omfattande rekryteringsprocess med över 100 kandidater har styrelsen i Visit Trelleborg...
-
Skåne Food Fest lyfte skånsk mat- och dryckeshantverk och gårdsförsäljning
Matfestival med skånska mat- och dryckesproducenter och panelsamtal om gårdsförsäljning Den för...
-
Bröderna Olsson vinner Värmlands Turismpris 2024
Visit Värmland är stolta över att kunna utse Bröderna Olsson som årets vinnare av Värmlands Turi...
-
-
Gästbloggare
-