-
BraMässor lanserar koncept som garanterar trygghet – Safe to Visit
Säkerheten är alltid av högsta prioritet för BraMässor. Att det ska vara säkert att ställa ut och besöka någon av deras mässor är en självklarhet. Därför lanserar BraMässor nu ett Safe to Visit-koncept. Det garanterar utställarna och besökarna om att de kan känna sig trygga på deras evenemang.
”Vi tror att det kommer bli ännu viktigare framöver att vara väldigt tydlig i vår kommunikation om vilka åtgärder som vi vidtar för att våra mässor ska vara säkra. Därför har vi tagit fram Safe to Visit.” Säger Bo Magnusson, styrelseordförande i BraMässor. ”För oss som arrangör är det av högsta vikt att våra arrangemang är säkra och att våra utställare och besökare kan känna sig trygga när de kommer till oss.”
Arbetar i nära kontakt med anläggningarna
Coronautbrottet har utlöst en historisk kris vilket medför att samhället så som mässarrangörer ställs inför helt nya utmaningar. Som så ofta, ur kriser föds också utveckling, kreativitet och nya synsätt på saker som vi tidigare tagit för givet.
Några av de åtgärder som Safe to Visit innebär för att minska smittspridning och säkra miljön på mässorna är följande. Att genom skyltning be deltagare att hålla avstånd inomhus, ha utplacerade handspristationer samt utökad städning av gemensamma ytor och montrar. Bolaget uppmanar även besökare att registrera sig i förväg för att slippa köbildning.
”I vårt arbete med Safe to Visit jobbar vi också i nära kontakt med de anläggningar där vi arrangerar våra mässor för att på så vis säkra upp att vi minskar smittspridning i alla led. Tillsammans kan vi göra stor skillnad. För att vi så snart som möjligt igen ska kunna träffas för att göra affärer och utbyta erfarenheter.” Avslutar Bo.
- Text: BraMässor
- Foto: BraMässor
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Det är precis vad Höga Kusten Destinationsutveckling söker.
-
Svenska Möten – vinnare av Svenska Mötespriset 2024
Den 15 april på Skogshem & Wijk, Lidingö, steg fem stolta vinnare upp på scen för att ta emot det prestigefyllda Svenska Mötespriset.
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson, VD för Destination Östersund, till ordförande. Föreningen byter namn till Svenska Destinationsnätverket.
-
Tredje bästa året någonsin för Sveriges campingplatser
Ny statistik från SCB/Tillväxtverket visar att antalet gästnätter på Sveriges campingplatser uppgick till 16,6 miljoner under 2023.
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Intresset för hållbar turism är stort i hela världen, det märks på populariteten av GSTC kongress i Stockholm den 23-25 april.
-
Sägenskåp i Smålands Trädgård bevarar kulturarvet i bygden
”Sagor och sägner” är ett projekt inom Smålands Trädgård ekonomiska förening som snart står klart att presenteras.
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Historiska museet söker en nyfiken, påhittig och mycket ung person som vill ta över museet i sommar när ordinarie chef går på semester.
-
7 av 10 väljer att bli busschaufför för att få träffa människor
Många busschaufförer väljer yrket för att de gillar att vara ute på vägarna. Men det är också ett yrke man väljer på grund av den sociala aspekten.
-
Folkfest och glädje när Sala firade 400-årsdag
När Sala firade sin 400-årsdag den 15 april sken staden. Invånare och besökare klev ut på gator och torg för att ta del av firandet.
-
Viking Line – hållbarhet viktigt för svenska kryssningsresenärer
Var fjärde tillfrågad säger att de tänker på hållbarhet när de bokar en kryssning. Det visar en undersökning genomförd av Viking Line.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Swedish Workshop 2024: Deltagare vittnar om intresse från globala researrangörer
Nu bekräftar svenska deltagare, svenska destinationer och svensk besöksnäring, om det stora, internationella intr...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang samt K...
-
Visita – färre sålda hotellrum under mars
Under veckorna i mars minskade antalet sålda hotellrum med 5 procent i jämförelse med samma period 2023. Detta en...
-
Första bilderna på nya fartyget Birka Gotland
Den 20 mars avgick premiärkryssningen med Östersjöns nya nöjeskryssare Birka Gotland. I påsk gjo...
-
-
Gästbloggare
-