-
Cabonline Group utnämner Charlotta Söderlund till VD
Styrelsen i Cabonline Group meddelade den 25 juli att Charlotta Söderlund, som sedan den 2 april har varit tillförordnad VD och koncernchef, nu har utnämnts till VD och koncernchef. Charlotta har parallellt med sin roll som tillförordnad VD fortsatt att inneha sin tidigare position som Chief Operating Officer (COO).
Har gedigen erfarenhet och förståelse för verksamheten
Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med 2 200 anslutna åkerier och cirka 4 100 bilar i Sverige, Norge och Finland. Inom företaget finns en rad välkända varumärken såsom TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst och Sverigetaxi.
Charlotta rekryterades till Cabonline 2017 och har över 18 års erfarenhet inom taxibranschen. Hon har varit en central del av företagets ledningsteam och spelat avgörande roll i deras operativa framgångar och strategiska utveckling.
”Vi är mycket glada över att kunna meddela att Charlotta Söderlund nu tar steget upp som vår nya VD och koncernchef. Med hennes gedigna erfarenhet, djupa förståelse för vår verksamhet och starka ledarskap är vi övertygade om att Charlotta kommer att fortsätta driva Cabonline framåt på ett framgångsrikt sätt.” Säger Peter Viinapuu, styrelseordförande i Cabonline Group.
Ambitionen är att öka företagets kundfokus och kvalitet
Som COO har Charlotta ansvarat för att optimera Cabonlines operativa processer och stärka kärnverksamheter. Under sin tid som tillförordnad VD har Charlotta visat prov på ett starkt och inkluderande ledarskap. Samt förmåga att navigera genom en utmanande period med fortsatt fokus på tillväxt och utveckling.
”Jag är hedrad över att få fortsätta leda och driva Cabonline framåt in i nästa fas av vår utveckling och stärka vår position på den nordiska marknaden som VD och koncernchef. Vi har ett fantastiskt team och jag ser fram emot att tätt tillsammans med dem fortsätta utveckla vår verksamhet. Vi kommer att fokusera på att vara relevanta för våra kunder, resenärer, åkare och förare. Samt uppnå hållbar och lönsam tillväxt. Min ambition och målsättning är att öka vårt kundfokus och kvalitet genom att inkludera och skapa delaktighet i vår utvecklingsresa framåt. Jag är övertygad om och brinner för att ett tydligt kundfokus skapar värde för alla.” Säger Charlotta Söderlund.
Här kan ni läsa mer om Cabonline på Turismnytt.
- Text: Cabonline
- Foto: Cabonline
-
Daftö Resort – sommarjobbande unga kompletteras av pensionärer
För att komplettera ungdomarnas insatser under sommaren söker Daftö Resort pigga seniorer. De vill skapa en inkluderande arbetsplats.
-
Skaraborg som konstdestination – 5 stora nyheter i sommar
I sommar blomstrar Skaraborg med fem nyskapande konstupplevelser. I form av tre nya besöksmål, en designikon och ett jubileum.
-
Utländska turister spenderar mer i Sverige än exportvärdet för järn och stål
Jämförs Sveriges exportsiffror för 2024 syns det att exportvärdet för Resor överstiger export av exempelvis järn eller malm.
-
Sporterna under SM-veckan 2025 i Norrköping – dag för dag
Nu släpps idrotternas tävlingsdagar och arenor till SM-veckan den 24–29 juni i Norrköping. Alla är välkomna till folkfesten.
-
Visita – Kent vände hotellmarknaden i mars
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i mars med drygt 3 procent jämfört med samma månad förra året, enligt data från Visita.
-
SkiStar utvecklar ett nytt skidområde i Vemdalen
SkiStar meddelar att utbyggnaden av ett nytt skidområde, Hovde Syd i Vemdalen, har startat. Totalt skapas 11 hektar ny pistyta.
-
Årets höjdpunkt för fjälldestinationer – r360 kundträff på Idre fjäll
r360 Resort Systems AB är leverantör av bokningssystemet r360 för resorts och destinationer i nordiska fjällen
-
Smaka på Västsverige – Lantbruket i Centrum utökar med område
Den 15–16 maj samlas lantbruksbranschen i Lidköping för Lantbruket i Centrum 2025. Årets mässa utökas med ett nytt område.
-
Växjö & Co söker efter en destinationsutvecklare
Växjö brukar kallas för den lilla världsstaden. Nu vill de förbättra platsen för sina besökare. Växjö & Co söker en destinationsutvecklare.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
Mest under Destination, Möten och Event, Museer och Utställningar samt Mat & Dryck
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Katrineholm söker efter en driven turismansvarig
Katrineholm är den lilla platsen som gör ett stort avtryck. Det ligger drygt en timme från Stockholm, och har ett...
-
Gårdsförsäljning – Stärk synligheten digitalt som dryckesproducent
Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen so...
-
SkiStar – nytt avtal med easyJet skapar fortsatt internationell tillväxt
Lågprisflygbolaget easyJet stärker sin närvaro i Skandinavien och lanserar två nya direktlinjer från Storbritanni...
-
Visit Sweden – hit vill utländska turister helst resa i Sverige
Statligt ägda marknadsföringsbolaget Visit Swedens senaste, stora målgruppsanalys av potentiella Sverigebesökare ...
-
-
Gästbloggare
-