-
Clarion Hotel Sign i stolt samarbete med Glada Hudik Teatern
Som ett självklart led i att sätta allas lika värde på agendan och att utmana normer i samhället inleder nu Clarion Hotel Sign ett samarbete med Glada Hudik Teatern och är stolt partner i kampanjen “The right to shine”.
Hotellet vill ta en tydlig plats på marknaden genom att vara den arena där drömmar förverkligas – oavsett vem man är.
Alla har rätten att skina
Den 28 januari har filmen “Catwalk” premiär. Catwalk handlar om att gå mot strömmen, bryta skeva ideal och att våga satsa på sina drömmar vilket Clarion Sign valt att stötta helhjärtat. Under 2020 kommer spännande aktiviteter, föreläsningar och en eller annan modeshow tillsammans med hotellets vänner inta Stockholms största hotell.
”Lika tydligt som att Clarion Sign och hela Nordic Choice Hotels är stolt partner till Pride-rörelsen och rätten att få älska den man vill, vill vi med detta samarbete ta ställning för att allas drömmar ska kunna förverkligas hos oss oavsett vem man är född till.” Säger Henrik Berghult, VD på Clarion Hotel Sign. ”Att Pär Johansson och Glada Hudik Teatern väljer oss som samarbetspartner under 2020 är vi otroligt stolta över.”
Att Clarion Sign är ett levande hotell råder det inga tvivel om. Med 558 hotellrum, konferensrum, bankettsal, podcast-studio, spa, bar och restaurang befinner sig gäster, personal och lokala fans innanför dess väggar under dygnets alla timmar.
En hög aktivitetsnivå
Men det är inte hårdvaran och faciliteterna som sätter hotellet på kartan. Utan det är vad man fyller hotellet med som skapar känslan och upplevelserna. Aktivitetsnivån är hög med allt från musikakter till frukostseminarium om hållbarhet. Allt med fokus på att öka livskvaliteten för både hotellets gäster och medarbetare.
”Clarion ligger mig väldigt varmt om hjärtat, och att under 2020 samarbeta med Clarion Sign kändes som ett naturligt val. Att Clarion Sign även är öppna med sitt hållbarhetsarbete och att våra värderingar passar som handen i handsken känns såklart väldigt bra för både mig och Glada Hudik-gänget.” Säger Pär Johansson, entreprenör och grundare till Glada Hudik Teatern.
Genom samarbetet kommer man under 2020 kunna inspireras av Glada Hudik Teatern på Clarion Sign i form av olika aktiveringar.
- Text: Clarion Hotel Sign
- Foto: Glada Hudik Teatern
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett projekt med länderna kring Östersjön. ReTour ska leda till utveckling för en mer hållbar turism.
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna lanserar en digital plattform för att hjälpa personer med funktionsnedsättning att hitta en inkluderande arbetsplats.
-
Copper Skillet – Ruth Weldegiorgis är världens bästa konferenskock
Den 19 april avgjordes Copper Skillet, där Ruth Weldegiorgis representerade Sverige och blev världens bästa konferenskock.
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste choklad 452732, välkomnas som ny hyresgäst i Smygehuk.
-
Västerbotten tar nästa steg i resan mot en mer hållbar destination
Region Västerbotten Turism har tillsammans med de lokala destinationsbolagen beslutat att gå vidare i en satsning på certifiering med EarthCheck.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Mest om Destination, Evenemang och Utmärkelser samt Museer
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Det är precis vad Höga Kusten Destinationsutveckling söker.
-
Svenska Möten – vinnare av Svenska Mötespriset 2024
Den 15 april på Skogshem & Wijk, Lidingö, steg fem stolta vinnare upp på scen för att ta emot det prestigefyllda Svenska Mötespriset.
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson, VD för Destination Östersund, till ordförande. Föreningen byter namn till Svenska Destinationsnätverket.
-
Tredje bästa året någonsin för Sveriges campingplatser
Ny statistik från SCB/Tillväxtverket visar att antalet gästnätter på Sveriges campingplatser uppgick till 16,6 miljoner under 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Regeringen – ny strategi för företag i kulturella och kreativa branscher
Regeringen lämnade den 9 april över skrivelsen Strategi för företag i kulturella och kreativa branscher till riks...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang samt K...
-
Sala firar 400 år – födelsedagen bjuder på fika och kungligheter
Den 15 april 2024 är det 400 år sedan Sala fick stadsprivilegier av Gustav II Adolf. Sala flyttades då från Gruvb...
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Vet du inte vad du ska göra på sommarlovet och är mellan 15–17 år? I år söker Historiska museet ...
-
-
Gästbloggare
-