-
Clarion Hotel Sign i stolt samarbete med Glada Hudik Teatern
Som ett självklart led i att sätta allas lika värde på agendan och att utmana normer i samhället inleder nu Clarion Hotel Sign ett samarbete med Glada Hudik Teatern och är stolt partner i kampanjen “The right to shine”.
Hotellet vill ta en tydlig plats på marknaden genom att vara den arena där drömmar förverkligas – oavsett vem man är.
Alla har rätten att skina
Den 28 januari har filmen “Catwalk” premiär. Catwalk handlar om att gå mot strömmen, bryta skeva ideal och att våga satsa på sina drömmar vilket Clarion Sign valt att stötta helhjärtat. Under 2020 kommer spännande aktiviteter, föreläsningar och en eller annan modeshow tillsammans med hotellets vänner inta Stockholms största hotell.
”Lika tydligt som att Clarion Sign och hela Nordic Choice Hotels är stolt partner till Pride-rörelsen och rätten att få älska den man vill, vill vi med detta samarbete ta ställning för att allas drömmar ska kunna förverkligas hos oss oavsett vem man är född till.” Säger Henrik Berghult, VD på Clarion Hotel Sign. ”Att Pär Johansson och Glada Hudik Teatern väljer oss som samarbetspartner under 2020 är vi otroligt stolta över.”
Att Clarion Sign är ett levande hotell råder det inga tvivel om. Med 558 hotellrum, konferensrum, bankettsal, podcast-studio, spa, bar och restaurang befinner sig gäster, personal och lokala fans innanför dess väggar under dygnets alla timmar.
En hög aktivitetsnivå
Men det är inte hårdvaran och faciliteterna som sätter hotellet på kartan. Utan det är vad man fyller hotellet med som skapar känslan och upplevelserna. Aktivitetsnivån är hög med allt från musikakter till frukostseminarium om hållbarhet. Allt med fokus på att öka livskvaliteten för både hotellets gäster och medarbetare.
”Clarion ligger mig väldigt varmt om hjärtat, och att under 2020 samarbeta med Clarion Sign kändes som ett naturligt val. Att Clarion Sign även är öppna med sitt hållbarhetsarbete och att våra värderingar passar som handen i handsken känns såklart väldigt bra för både mig och Glada Hudik-gänget.” Säger Pär Johansson, entreprenör och grundare till Glada Hudik Teatern.
Genom samarbetet kommer man under 2020 kunna inspireras av Glada Hudik Teatern på Clarion Sign i form av olika aktiveringar.
- Text: Clarion Hotel Sign
- Foto: Glada Hudik Teatern
-
Varvetveckan genererar hundratals miljoner kronor till samhället
Upplevelseinstitutets utvärdering av Göteborgs Varvetveckan 2023 visar att evenemangets samhällsnyttovärde är stort.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 11 -24
Mest om Destination, Boende, Evenemang samt Transport och Infrastruktur
-
48 anläggningar inom Camping Västkust rekryterar medarbetare inför sommaren
Med fler gästnätter följer större behov av personal. Inför sommaren anställer företagen inom Camping Västkust minst 1000 medarbetare.
-
Tre nationella nätverk lanserar Svenska Destinationsdagarna
I april genomförs för första gången Svenska Destinationsdagarna i Helsingborg. Bakom initiativet står SNDMO, SNED och SNCVB.
-
Lyckat årsmöte för tioårsjubilerande Ett enat Bohuslän
Nyligen var det årsmöte och jubileum för Ett enat Bohuslän – samverkan mellan offentlig och privat sektor för att stärka besöksnäringen.
-
Copper Skillet – Sveriges bästa konferenskockar korade
När Sverigefinalen av Copper Skillet avgjordes tog Mikaela Håkansson hem segern i seniorklassen och Michelle Ekelund vann juniorklassen.
-
Svenska turistbussföretag räds avmattning efter starkt 2023
Det var full fart för svenska turistbussföretag i fjol. Hur branschen tror det blir framöver beror däremot på vem du frågar.
-
Visita – fortsatt god efterfrågan på hotellrum
Under de fyra första veckorna i februari låg antalet sålda hotellrum marginellt högre i jämförelse med samma period 2023 enligt Visita.
-
BRA är i mål med företagsrekonstruktionen
Den rekonstruktionsplan som BRA arbetat med sedan den 19e oktober godkändes av fordringsägarna och beslutades i Solna tingsrätt den 16e februari.
-
Tom Tits Experiment utsett till stockholmarnas favoritmuseum
Tom Tits Experiment har korats till stockholmarnas favoritmuseum 2024 i toppstrid med Armémuseum och Vasamuseet.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 10 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Boende, Eveneman...
-
Tre nationella nätverk lanserar Svenska Destinationsdagarna
Torsdagen den 11 till 12 april genomförs för första gången Svenska Destinationsdagarna i Helsingborg. Bakom initi...
-
Barn och ungdomar kan resa gratis till Gotland i början av juli
Ett nytt samarbete mellan Gotlands Förenade Besöksnäring och Destination Gotland inleder i juli månad. Under hela...
-
Svenska turistbussföretag räds avmattning efter starkt 2023
Det var full fart för svenska turistbussföretag i fjol. Hur branschen tror det blir framöver beror däremot på vem...
-
-
Gästbloggare
-