-
Destination Funäsfjällen söker en driven VD
Destination Funäsfjällen är Sveriges äldsta destinationsbolag och har funnits sedan 1972. Funäsfjällen ligger i västra Härjedalen och erbjuder sex alpina skidområden, 300 km preparerade längdspår i världsklass, 610 km skoterleder, miltals med cykel- och vandringsleder och ett fantastiskt fiske. Våra gäster njuter av en stor fjällupplevelse året runt som har potential att växa ännu mer.
Destinationsbolaget driver utvecklingsfrågor för hela området. Vi skapar förutsättningar för tillväxt i hela Funäsfjällen och för ca 150 medlemsföretag.
Vår affärsidé
Destination Funäsfjällen skapar genom destinationsvarumärket kännedom om Funäsfjällen. Vilket skapar förutsättningar för medlemsföretagens tillväxt och platsens möjligheter att erbjuda en livskraftig bygd att leva, verka och bo i.
Dina arbetsuppgifter
Destinationsbolaget är en mindre verksamhet med ett stort uppdrag. Som VD har du ett stort fokus på att ena olika intressenter kring uppställda mål och visioner. Uppdraget är tydligt: du kommer att bli en ambassadör för Funäsfjällen som tillsammans med medarbetarna och medlemsföretagen förverkligar visioner och planer för att lyfta Funäsfjällen till nästa nivå.
Funäsfjällen är en destination i ständig utveckling och det blir din roll som VD att leda en organisation i förändring, i takt med destinationens behov.
Under hösten pågår tillsammans med intressenter från hela området ett större visionsarbete för att ta fram visionen ”Funäsfjällen 2035”. Du som VD har i uppdrag att förvalta, samordna och verkställa utifrån de gemensamt prioriterade utvecklingsområden som ska ta Funäsfjällen dit vi vill vara 2035.
Din profil
Bolaget söker en intresserad nätverksbyggare med goda kommunikationsförmågor som är van att hantera många kontaktytor. Som ledare är du trygg och tydlig, med en förmåga att entusiasmera din omgivning. Som person är du drivande, affärsmässig och prestigelös med ett tydligt intresse för Funäsfjällens utveckling. Du förstår och värderar det genuina som Funäsfjällen står för och vågar samtidigt vara modern och utvecklingsorienterad i ditt anslag.
Du behöver också ha erfarenhet från varumärkes- och marknadsfrågor, dokumenterad ekonomisk kunskap och en önskan om att driva utvecklingsfrågor för våra medlemsföretag. Vi ser att du idag har en gedigen erfarenhet från besöksnäringen i ledande befattning och söker nya utmaningar.
Destinationsbolaget förutsätter att du bor eller bosätter dig i Funäsfjällen med omnejd.
Låter tjänsten intressant?
Din ansökan skickar du till [email protected]
I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Sista ansökningsdag är den 31 oktober och tillträde sker efter överenskommelse.
För ytterligare information, kontakta gärna styrelseordförande Johan Fredholm via email-addressen ovan.
- Text: Destination Funäsfjällen
- Foto: Destination Funäsfjällen
-
Karriärbyte och liv i Jämtland – så blev Julia affärsutvecklare inom besöksnäringen
En utbildning och en flytt norrut. Julias beslut att utvecklas inom besöksnäringen ledde till en ny karriär och liv i Jämtland.
-
Jönköping Horse Show tillbaka i Jönköping
Jönköping Horse Show på Elmia den 29 oktober - 3 november förvandlar återigen höstlov till hästlov i Jönköping.
-
En av Skånes tystaste platser finns i Trelleborg kommun
Visit Skåne har nu lanserat initiativet "The Map of Quietude." I Trelleborg finns en av kartans 16 utvalda platser.
-
Vilka är husbilsgästerna vid Hornborgasjön? Insikter som formar vägen mot en resilient plats
Under 2023 tog Visit Hornborgasjön initiativet att ta reda på vilka husbilsgästerna är som varje år besöker sjön under transäsongen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 40 -24
Mest under Destination, Boende, Konstateranden/Beslut/Rapporter och Utmärkelser
-
ESS Group – enda hotellfamiljen med tre hotell på världskänd lista
För första gången prisas tre av ESS Group hotelldestinationer i Condé Nasts årliga läsarundersökning för "The Worlds Best Hotels".
-
MDA och Rate Parity: Hur du tar kontroll över prissättningen
Vad innebär MDA och hur ska man hantera att OTA ibland sätter priser vi inte har kontroll över? Det går Taktikon igenom i detta blogginlägg.
-
Norrköping visar en ökning av gästnätter sommaren 2024
Sommaren 2024 blev en framgångsrik säsong för besöksnäringen i Norrköping, med en ökning av det totala antalet gästnätter.
-
JHT söker turismutvecklare med fokus på export och upplevelser
Vill du vara med och forma Jämtland Härjedalens turistiska utbud? De söker en turismutvecklare med fokus på export och upplevelser.
-
Upplevelseinstitutet lanserar nytt utvecklingsbolag för destinationer
Upplevelseinstitutet presenterar sin senaste satsning. Ett bolag inom plats & destinationsutveckling som kommer erbjuda analyser.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Destination Funäsfjällen söker en driven VD
Destination Funäsfjällen är Sveriges äldsta destinationsbolag och har funnits sedan 1972. Funäsf...
-
Ny VD för besöksnäringsorganisationen Heart of Lapland
Therése Wintervy, 37 år från Övertorneå, tillträder som ny verksamhetsledare för Heart of Lapland...
-
Skåne Food Fest lyfte skånskt mat- och dryckeshantverk och gårdsförsäljning
Matfestival med skånska mat- och dryckesproducenter och panelsamtal om gårdsförsäljning Den för...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 39 2024
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang, Hållb...
-
-
Gästbloggare
-