-
Destinationssäljare, Destination Piteå
Destination Piteå söker en destinationssäljare ”Incoming Piteå” som älskar att planera, sälja och genomföra gruppresor.
Tjänsten är en tillsvidare anställning hos Destination Piteå Ekonomiska Förening med tillsättning snarast möjligt.
Följande uppgifter ingår i tjänsten:
- Sätta upp och underhålla portalen ”visitpitea.se” för säljbara produkter och paket baserade på säljplattformen Bokun.
- Ansvara för paketering, försäljning och genomförande av Technical Visits för externa grupper till Piteås industri och tekniska sevärdheter såsom Lindbäckstadion, Acusticum m.m.
- Ansvara för paketering, försäljning och genomförande av färdiga bokningsbara produkter för grupper inom leisure kring i första hand Destination Piteås besöksmål och sevärdheter såsom Solanderdelen, Skärgården, m.m., men även i samverkan med omgivande destinationer inom Destination Swedish Lapland och Visit Arctic Europé (ett nordiskt projekt) och Destination Swedish Lapland som koordinerar marknadsföringen av Destination Piteås besöksmål och turistiska produkter på internationell marknad genom tex. mässor, framtagande av broschyrmaterial mm.
- Ansvara för planering och genomförande av visningsresor till Destination Piteå.
- Medverka i att utveckla en hållbar affärsmodell och finansiering för Incoming Piteå efter DCB-projektets slut. DCB är det största EU projektet i Sverige någonsin inom besöksnäringen och drivs av alla destinationer inom Swedish Lapland. Målsättningen är att ”Incoming Piteå” skall bolagiseras 2018 med intressenter bland nyckelaktörerna som delägare.
- Omvärldsbevakning av resetrender och resebeteenden inom Destination Piteås marknader och marknadssegment.
- Tjänsten innefattar inte införsäljning och marknadsföring av Destination Piteå och dess besöksmål och turistiska produkter genom medverkan vid resemässor, framtagande av broschyrmaterial m.m., vilket ombesörjs av andra funktioner inom Destination Piteå E.F. och Swedish Lapland Visitors Board.
Önskvärda kvalifikationer:
- Tidigare erfarenheter av paketering och försäljning inom resebranschen.
- God kännedom om och erfarenhet av den turistiska affärsmodellen och dess olika aktörer.
- God kännedom om Destination Piteås företag och aktörer inom besöksnäring och destinationens turistiska resurser (sevärdheter, göra, bo, äta, resa) är ett plus men inget krav.
- God vana av produktkalkylering, paketering, och prissättning av turistiska produkter och paket.
- God förmåga till nätverkande och samverkan med små och stora företag och andra aktörer inom turism och besöksnäring.
- Hög kapacitet av självständigt mål- och resultatinriktat arbete.
- God förmåga att kommunicera verbalt och skriftligt och god förmåga att nyttja digitala kommunikationshjälpmedel.
- Behärska engelska både som vardags- och branschspråk. Önskvärt även kunskaper i tyska.
- Hög servicekänsla och välutvecklat värdskap.
- Upparbetade internationella affärskontakter och nätverk inom resebranschen starkt meriterande.
Sista ansökningsdag är den 20 november 2016.
Välkommen med din ansökan och löneanspråk per mail till [email protected] eller per post till Destination Piteå Bryggargatan 14 941 63 Piteå
Märk ansökan med ”Ansökan”.Vill du veta mer om tjänsten kontakta Per Hellqvist via mail [email protected] eller per telefon 070-3020515.
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Destination Piteå Ekonomisk Förening, med tillsättning snarast möjligt.
Välkommen till ett jobb där du bidrar till att utveckla besöksverksamheten i vår kommun och Piteå som resmål.
- Text: Maria Lindqvist
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 6 2025
Mest under Destination och Transport/Infrastruktur/Mobilitet samt Evenemang, men även Museer/Utställningar, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering och Konstateranden/Beslut/Rapporter.
-
Förutsättningarna när gårdsförsäljning av alkoholdrycker är på plats
Visita listar de ganska tuffa villkoren för att man ska få bedriva gårdsförsäljning av alkohol från 1 juni
-
Swedish Lapland söker två stjärnor till spännande tjänster
Swedish Lapland söker en Content Production Officer och en Online Communications Officer
-
Marcus Ståhl: Vad skapar en attraktiv plats att bo på och besöka?
Ett nytt blogginlägg från Turismnytts flitigaste bloggare Marcus Ståhl
-
Nya kontakter mellan studenter och besöksnäring under Möteslänken
Den 30 januari genomförde JHT och Handelskammaren Mittsverige Möteslänken. Ett tillfälle för studenter att möta aktörer från besöksnäringen.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – januari 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och analys om besöksnäringen i regionen baserad på preliminär data.
-
Järvsö Sustainable Tourism Summit 2025 – framtidens turism möts här
Järvsö Sustainable Tourism Summit är tillbaka! Mellan den 27 och 29 augusti samlas besöksnäringen i hjärtat av Hälsingland.
-
SAS har lanserat flyglinjer till Kalmar och Halmstad
SAS tar ännu ett steg i sin expansion av inrikestrafiken. Den 27 januari började de att trafikera Arlanda – Kalmar och Arlanda – Halmstad.
-
Bothnian Coastal Route inleder samarbete med Best of Scandinavia
Bothnian Coastal Route presenterar stolt sitt senaste samarbete med Umeå-baserade företaget Best of Scandinavia.
-
Cityindex – mat och hotell lyfter Östersund till nya höjder
Nyligen presenterades Cityindex rapporten för Östersund. Omsättningen för stadskärnan ökade med 4 procent under 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Nya kontakter mellan studenter och besöksnäring under Möteslänken
Den 30 januari genomförde Jämtland Härjedalen Turism (JHT) tillsammans med Handelskammar...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 5 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination och Mat/Dryck, men äv...
-
Grand Travel Award – Ekoturismpriset samt pris till hotell och transportörer
Den 13 februari 2025 arrangeras Grand Travel Award för 33 gången. Reseindustrins egen Oscarsgala går som vanligt ...
-
Sylvia Nylin lämnar Destination Kalmar för nytt uppdrag i Sigtuna
I september 2022 började Sylvia Nylin som VD för Destination Kalmar med uppdraget att ta fram en...
-
-
Gästbloggare
-