-
DIY-möten på Happy Tammsvik – nytt koncept ger gästerna frihet
Rastlös mellanchef? Karriäristisk influencer? Eller traditionell konferensbokare? Kreatör med behov av egentid? Konsult som tar humorn på allvar? Eller skeptiker som inte längre tror på möten? Happy Tammsvik erbjuder en ny gränslös mötesmeny; Möte a la carte. Det finns kombinationer för alla. Bli regisserad, gör det själv eller låt slumpen avgöra.
”Vi har skapat en skön webbaserad spelplan för våra gäster och kommer både föreslå smarta drag och utmana dem att chansa emellanåt. Jag är övertygad om att det är i just den här typen av möten som team stärks, stigman bryts och framgångshistorier får fart.” Säger hotelldirektör, Peter Tzintzis.
Alla mötessällskap har olika smakHappy Tammsviks nya webbaserade a la carte-meny för möten öppnar för gästerna att komponera fritt. Allt är möjligt och alla beståndsdelar kan kombineras – musikgenrer, maträtter, drycker, aktiviteter, tider, mötesrum och teman.
Konceptet är gränslöst men ansatsen finns i en grundad sanning: att alla mötessällskap har olika smak, preferenser, syften och önskemål.
”En del vill upprepa samma rutiner vid varje möten men de allra flesta vill upptäcka något nytt. Vi har studerat tidens tecken och insett att vi har en växande målgrupp som inte ens vet vad helpension är – samtidigt som det fortfarande är just detta som hela branschen erbjuder. Vi vägrar stå passiva när världen förändras så nu tar vi oss i vår happy krage och lanserar det här superflexibla konceptet.” Säger Peter.
Alternativa lösningar på ett kreativt sätt
För den som väljer att inte välja finns ett antal färdiga paket (att välja i sin helhet eller utgå ifrån och modifiera i): Grönt och skönt, Chill & grill, Rörligt men inte rörigt samt, för den våghalsige, Wild and crazy – där mötets innehåll avgörs av slumpen.
”Det kan låta som ett galet experiment men allt handlar om att visa på alternativa lösningar på ett lekfullt sätt. Om att inspirera och motivera till roligare och bättre möten. Vår roll är inte att komma med pekpinnar utan att bidra med kunskap för att se till att varje möte uppfyller sitt syfte. Om gästerna exempelvis hellre vill ta med ett par backar öl till stranden än att sitta i baren efter mötet så ska de självklart kunna göra det.” Avslutar Peter Tzintzis.
- Text: Happy Tammsvik
- Foto: Happy Tammsvik
-
Guideutbildning för snöskoter bidrar till tryggare skotersafari
Ett fokus inom BOHST har varit att höja kompetensen bland snöskoterguider via utbildning. Det skapar en säkrare skotersafari.
-
Hjortviken Country Club öppnar hotell utan TV på rummen
Nu öppnar ESS Group nya destination Hjortviken upp dörrarna till en värld utan TV-apparater på hotellrummen.
-
Visita – ökad efterfrågan på hotellrum i december
Efter månader där efterfrågan minskade på hotellrum i Sverige ökade den i december, trots fler klämdagar än normalt, enligt Visita.
-
Stockholm bland världens topp-destinationer 2025
Med erbjudande om både skärgård och stadspuls har Stockholm etablerat sig som en av världens mest eftertraktade resmål 2025.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Mest om Boende, Transport/Infrastruktur/Mobilitet, Evenemang, Museer/utställningar samt Konstateranden/Beslut/Rapporter
-
Vårdskjortor får nytt liv som arbetskläder på Nationalmuseum
Nu byter personalen på Nationalmuseum sina jackor. I ett samarbete med Beskow von Post får kläder nytt liv genom ett cirkulärt koncept.
-
Vy Norge lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö
Vy tar ytterligare ett steg i sin satsning på internationell trafik och lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö i sommar.
-
Vrak – Museum of wrecks i samarbete med The museum of World War II i Gdansk
Vrak - Museum of wrecks samarbetar med The museum of World War II i Gdansk och deltar i ett konferensevent den 25 januari.
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag presenterar Thérèse Liljeqvist som ny VD. Med en bakgrund inom besöksnäringen tar hon med sig erfarenhet.
-
Mötesåret 2024 – stora möten och event trotsade konjunkturen
Mötesåret 2024 har varit präglat av minskad efterfrågan på konferenser. Trots det har efterfrågan på stora möten ökat enligt Svenska Möten.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan ganska jämnt fördelat på många kategorier så...
-
Fler hittar till Marinmuseum året runt – så gick det 2024
Under 2024 välkomnade Marinmuseum i Karlskrona 215 174 besökare och ser en positiv utveckling me...
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag har glädjen att presentera Thérèse Liljeqvist som ny verkställande direktör för Artipe...
-
Göta Kanal – nya kryssningsupplevelser lockar
Allt fler resenärer söker autentiska och minnesvärda upplevelser. Göta kanal erbjuder en helt un...
-
-
Gästbloggare
-