-
ESS Group öppnar anläggning i Stockholmsområdet 2020
Hotell– och restauranggruppen ESS Group, som bland annat står bakom det omtalade The Steam Hotel, tar sig nu an Stockholm där de nästa år öppnar destinationen Ellery Beach House.
Det står nu klart att Joel Singer lämnar sin roll som Global Brand Director för varumärket Marshall till att istället ta över som VD på destinationen som öppnar på Lidingö i augusti 2020.
Destinationen Ellery Beach House
Ellery Beach House öppnar på Lidingö i augusti 2020. Det kommer att vara beläget på vackra Elfsviks Udde. Destinationen kommer att erbjuda flera restauranger, barer, pooler, padelbanor, gym, möteslokaler för upp till 300 gäster och 122 rum. Interiören hämtar inspiration från 50- och 60-tal.
“Med sin erfarenhet från ett av världens mest spännande varumärken så tror jag att Joel Singer kan utmana och hjälpa oss att fortsätta göra grejer med hjärtat och skapa destinationer som gör oss spännande och annorlunda för både oss kollegor såväl som våra gäster.” Säger Carl Lundgren, Partner & Brand Director ESS Group.
En gedigen erfarenhet
Med 6 år internationellt för Nike, 3 år som Senior Brand Manager på Unilever och nu senast i rollen Global Brand Director för Marshall, har Joel Singer en gedigen erfarenhet inom kommunikation och branding.
Nu väljer han att ta steget ut i en ny bransch där han blir VD på nya Ellery Beach House. Destinationen blir ESS nionde hotell och första destination i Stockholmsområdet.
“Även om jag är ny i hotellbranschen så tror jag att det finns otroligt stora likheter med det jag arbetat med tidigare.” Säger Joel Singer. ”Ellery Beach House kommer att bli en riktigt spännande plats att besöka. Med största sannolikhet kommer destinationen att kunna erbjuda Stockholmsregionen (och hela Sverige) något unikt.”
- Text: ESS Group
- Foto: ESS Group
-
Guideutbildning för snöskoter bidrar till tryggare skotersafari
Ett fokus inom BOHST har varit att höja kompetensen bland snöskoterguider via utbildning. Det skapar en säkrare skotersafari.
-
Hjortviken Country Club öppnar hotell utan TV på rummen
Nu öppnar ESS Group nya destination Hjortviken upp dörrarna till en värld utan TV-apparater på hotellrummen.
-
Visita – ökad efterfrågan på hotellrum i december
Efter månader där efterfrågan minskade på hotellrum i Sverige ökade den i december, trots fler klämdagar än normalt, enligt Visita.
-
Stockholm bland världens topp-destinationer 2025
Med erbjudande om både skärgård och stadspuls har Stockholm etablerat sig som en av världens mest eftertraktade resmål 2025.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Mest om Boende, Transport/Infrastruktur/Mobilitet, Evenemang, Museer/utställningar samt Konstateranden/Beslut/Rapporter
-
Vårdskjortor får nytt liv som arbetskläder på Nationalmuseum
Nu byter personalen på Nationalmuseum sina jackor. I ett samarbete med Beskow von Post får kläder nytt liv genom ett cirkulärt koncept.
-
Vy Norge lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö
Vy tar ytterligare ett steg i sin satsning på internationell trafik och lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö i sommar.
-
Vrak – Museum of wrecks i samarbete med The museum of World War II i Gdansk
Vrak - Museum of wrecks samarbetar med The museum of World War II i Gdansk och deltar i ett konferensevent den 25 januari.
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag presenterar Thérèse Liljeqvist som ny VD. Med en bakgrund inom besöksnäringen tar hon med sig erfarenhet.
-
Mötesåret 2024 – stora möten och event trotsade konjunkturen
Mötesåret 2024 har varit präglat av minskad efterfrågan på konferenser. Trots det har efterfrågan på stora möten ökat enligt Svenska Möten.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan ganska jämnt fördelat på många kategorier så...
-
Fler hittar till Marinmuseum året runt – så gick det 2024
Under 2024 välkomnade Marinmuseum i Karlskrona 215 174 besökare och ser en positiv utveckling me...
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag har glädjen att presentera Thérèse Liljeqvist som ny verkställande direktör för Artipe...
-
Göta Kanal – nya kryssningsupplevelser lockar
Allt fler resenärer söker autentiska och minnesvärda upplevelser. Göta kanal erbjuder en helt un...
-
-
Gästbloggare
-