-
ESS Group öppnar Stockholms första beach resort i höst
Läget inom hotell- och besöksnäringen är minst sagt turbulent men ESS Group har hela tiden fortsatt arbetet med öppningen av sin 10:e destination, Ellery Beach House Stockholm. Ute på Elfviks Udde på Lidingö fortskrider bygget i full takt. Invigning och stor öppning sker i september.
”Att blicka framåt mot vår 10:e destination ger oss så mycket härlig energi just nu! Detta projektet tillsammans med stödet från alla gäster och samarbetspartners betyder allt. Vi har jobbat med Ellery i snart tre år nu och inget kommer stoppa den här lanseringen. Platsen längst ute på den här udden är som en dröm och vi är sjukt taggade, positivt nervösa och fast beslutna att leverera en ny sorts destination till Stockholm”, berättar Jonas Stenberg, VD för ESS Group.
Restauranger och aktiviteter
Ellery Beach House Stockholm blir en resort med en stor pool club och en interiör som hämtar inspiration från 50- och 60-tal. Syster-destinationerna Steam Hotel, Ystad Saltsjöbad, Hotel Pigalle, MJ’S, Bellora och Falkenberg Strandbad bidrar alla med små detaljer.
Restauranger och barer blir centrala i upplevelsen precis som aktiviteter såsom padel, pingis, biljard och flipperspel. Ellerys mötes- och konferenskoncept är utformat för såväl grupper på upp till 250 personer såväl som det mer intima mötet.
Totalt har Ellery 14 mötesrum, 122 rum, 2 padelbanor, 3 pooler, 2 restauranger och 3 barer.
Ledningsgruppen är klar
Investeringarna uppgår till över 270 Mkr och arbetet har innefattat stora till- och ombyggnader av det före detta Blue Hotel. Nu är också ledningsgruppen klar med bland annat Daniel Franzén, Sebastian Martinez och Carolina Blom. Den uppmärksammade kökschefen Frida Nilsson är ansvarig för matkoncepten.
”Jag själv kommer från Marshall (Zound Industries) och kan inget om hotell men har med mig musik, massa idéer och en internationell erfarenhet. Det grymma gänget i ledningsgruppen kompletterar varandra och mig på ett sätt som gör att vi på riktigt kommer gå i mål med visionen om en ny sorts destinationsresort”, berättar Joel Singer, VD för Ellery Beach House.
Ellery Beach House Stockholm öppnar i slutet av augusti.
- Text: ESS group
- Foto: ESS group
-
Guideutbildning för snöskoter bidrar till tryggare skotersafari
Ett fokus inom BOHST har varit att höja kompetensen bland snöskoterguider via utbildning. Det skapar en säkrare skotersafari.
-
Hjortviken Country Club öppnar hotell utan TV på rummen
Nu öppnar ESS Group nya destination Hjortviken upp dörrarna till en värld utan TV-apparater på hotellrummen.
-
Visita – ökad efterfrågan på hotellrum i december
Efter månader där efterfrågan minskade på hotellrum i Sverige ökade den i december, trots fler klämdagar än normalt, enligt Visita.
-
Stockholm bland världens topp-destinationer 2025
Med erbjudande om både skärgård och stadspuls har Stockholm etablerat sig som en av världens mest eftertraktade resmål 2025.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Mest om Boende, Transport/Infrastruktur/Mobilitet, Evenemang, Museer/utställningar samt Konstateranden/Beslut/Rapporter
-
Vårdskjortor får nytt liv som arbetskläder på Nationalmuseum
Nu byter personalen på Nationalmuseum sina jackor. I ett samarbete med Beskow von Post får kläder nytt liv genom ett cirkulärt koncept.
-
Vy Norge lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö
Vy tar ytterligare ett steg i sin satsning på internationell trafik och lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö i sommar.
-
Vrak – Museum of wrecks i samarbete med The museum of World War II i Gdansk
Vrak - Museum of wrecks samarbetar med The museum of World War II i Gdansk och deltar i ett konferensevent den 25 januari.
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag presenterar Thérèse Liljeqvist som ny VD. Med en bakgrund inom besöksnäringen tar hon med sig erfarenhet.
-
Mötesåret 2024 – stora möten och event trotsade konjunkturen
Mötesåret 2024 har varit präglat av minskad efterfrågan på konferenser. Trots det har efterfrågan på stora möten ökat enligt Svenska Möten.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan ganska jämnt fördelat på många kategorier så...
-
Fler hittar till Marinmuseum året runt – så gick det 2024
Under 2024 välkomnade Marinmuseum i Karlskrona 215 174 besökare och ser en positiv utveckling me...
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag har glädjen att presentera Thérèse Liljeqvist som ny verkställande direktör för Artipe...
-
Göta Kanal – nya kryssningsupplevelser lockar
Allt fler resenärer söker autentiska och minnesvärda upplevelser. Göta kanal erbjuder en helt un...
-
-
Gästbloggare
-