-
Första hotellet certifieras inom service och kundbemötande
Sveriges hotell är inte bland de bästa när det gäller service och kundbemötande men viljan finns bland hotellen att bli det!
HKC Hotels* blir första hotellföretag att certifieras inom service och kundbemötande i Sverige.
Detta sker genom kvalitetsmärkningen Ett kundvänligare Sverige.
Bygger om och renoverar sina hotell
Varje hotell inom HKC Hotels håller på att byggas om och/eller renoveras för att kunna erbjuda sina gäster en mer välkomnande miljö. Det personliga mötet skall stå i fokus,”-Därför är den här satsningen den enskilt viktigaste investeringen vi gör”, säger Therese Hammar, Vd HKC Hotels.
Detta betyder certifieringen
Ett Kundvänligare Sverige erbjuder utbildningar och workshops som kvalitetssäkrar kundbemötandet. Detta sker i olika steg där utgångspunkten är att förstå kunden för att sedan övergå till att hjälpa kunden och slutligen överträffa kundens förväntan. Programmen skräddarsys för varje uppdragsgivare och mynnar ut i ett kvalitetsbevis som ska göra det lätt att minnas och bibehålla servicenivån.”-Vi vill hjälpa organisationer att ge sina kunder en positiv chock och vi vänder oss till företag som vill konkurrera med kundupplevelsen snarare än med enbart pris och produkt”, säger Jesper Low som är en av grundarna till Ett Kundvänligare Sverige.
För HKC Hotels är samarbetet med Ett Kundvänligare Sverige även ett sätt att vara en arbetsgivare som satsar på sina medarbetare.
”-Att vara en utvecklande och motiverande arbetsplats för alla som vill arbeta med service och gästupplevelser är väldigt viktigt för oss. Därför passar det här samarbetet oss perfekt”, säger Therese Hammar.
På bilden ovan: Hotell Hudik
Källa: HKC Hotels
*HKC Hotels är ett familjeföretag som ägs och drivs av familjen Östlundh. I företaget ingår Hotel Kung Carl & Kung Carls Bakficka – Tre Rum & Kök, Stockholm, Best Western Plus Hotel Noble House, Malmö, Best Western Hotell Hudik, Hudiksvall, Clarion Hotel & restaurang Kitchen & Table i Örebro.
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: HKC Hotels
-
Swedish Lapland Visitors Boards nya sajt går mot strömmen – kan inte ses på mobilen
Swedish Lapland Visitors Boards valde att bara göra sin nya sajt Care for the Arctic tillgänglig om du använder webbläsaren på en dator.
-
Varberg möter framtidens besökare digitalt och stänger turistinformationen
Besöken till turistinformationen i Brunnsparken har minskat med omkring 80% de senaste 10 åren. En förflyttning görs till en starkare digital närvaro.
-
Skapa inspirerande bilder och illustrationer med AI-verktyget Midjourney
Upptäck kraften i det bildgenererande AI-verktyget Midjourney med Bianca Brandon-Cox i hennes nya blogginlägg för Turismnytt.
-
Liseberg vinner pris vid nöjesparkernas Oscar – THEA Classic Award
Vid en prisceremoni den 16:e Mars fick Liseberg ta emot en THEA Classic Award. Det är tredje gången i prisets 30-åriga historia.
-
Gigantisk donation till Rörstrand Museum i Lidköping
Rörstrand Museum har fått ett erbjudande om att ta emot en gåva som kommer komplettera en del i Lidköpings historia som porslinsstad.
-
Peab planerar en ny satsning i Bara tillsammans med Ästad Vingård och The National
Peab, Ästad Vingård och The National ingår ett gemensamt utvecklingsbolag med planer att utveckla en destination i Bara.
-
Scandic – vinnaren i svenska sömnmästerskapet har korats
Sveriges första rikstäckande sömnmästerskap som arrangerats av Scandic har lockat deltagare från hela landet. Vinnaren har nu korats.
-
Granö Beckasin blir en del av Svenska Turistföreningen
Nu ansluter Granö Beckasin, en framstående aktör inom ekoturism längs Umeälven, sig till Svenska Turistföreningen.
-
Nu inleds rivning- och saneringsarbeten på Liseberg Oceana
Nyligen färdigställde parken och NCC en plan för rivnings- och saneringsarbete på Liseberg Oceana efter branden.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 12 -24
Mest under Destination, Boende, Evenemang samt Utmärkelser
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Detta kan besöksnäringen lära sig från Kosta
Härom veckan fick jag (Marcus Ståhl) äran att föreläsa i Kosta på uppdrag av Smålands Turismnäring med Småland Tu...
-
Måltidsupplevelser blir allt viktigare för turism till Sverige
Intresset för gastronomi och måltidsupplevelser är stort bland globala resenärer som vill resa till Sverige. Hela...
-
Nya nöjeskryssaren Birka Gotland är helt rätt i tiden
Pandemi, inflation och en orolig omvärld är några exempel på faktorer som påverkat svenskarnas sätt att resa. Nu ...
-
En ny arktisk agenda – Care for the Arctic – it’s our home
Föreställ dig världens bästa plats. Tänk dig sedan att den är hotad Här, i den arktiska delen av Sverige, går kli...
-
-
Gästbloggare
-