-
Från STUA till Stua – lansering av ny profil, hemsida och virtuell rundtur
STUA utvecklas ständigt och under de senaste åren har bolaget tagit större steg än någonsin. Fler uppdrag har inneburit fler medarbetare och en möjlighet att nå ut till en bredare marknad än tidigare. STUA:s arv, Sörmlands turismutveckling AB, känns mer avlägset och i dagligt tal uttalas STUA istället Stua. Detta reflekteras i en uppdaterad logga och profil. Hela Stua:s verksamhet inryms dessutom inte i det tidigare uttrycket “utvecklar besöksnäringen!”. Detta ger effekter för logotypen och en utvecklad grafisk profil.
Arbetet med en ny profil påbörjades för ett år sedan, men med det år vi haft skiftade vi fokus och arbetet med det ”nya Stua” blev fördröjt. Men nu är det äntligen dags, ”nya Stua” är här!, säger Pernilla Nordström som är verksamhetsledare på Stua
Stua utvecklar framtiden tillsammans med näringen
I snart 20 år har Stua arbetat för att ta vara på morgondagens möjligheter. Utifrån tydliga strategier, medarbetarnas passion, kunniga uppdragsgivare och begåvade samarbetspartners har man förvandlat platser till besöksmål, regioner till destinationer och fått se lokala företag växa upp till internationella exportbolag.
På Stua är ingen dag den andra lik och man vet att framtiden skiljer sig markant från idag. Med hjälp av tydlig processledning, kreativa mötesplatser, hållbar
affärsutveckling och ett öppet sinne fortsätter Stua därför att hjälpa företag, städer, regioner och människor att växa.På Stua arbetar 10 personer med olika bakgrund och kompetenser. De brinner för att utveckla och arbeta nära företagen. Lär känna teamet på Stua
Stua driver och utvecklar ett flertal projekt och insatser, några som kanske känns igen och några som är nystartade. Läs mer om Stuas uppdrag här
Häng med på virtuell rundtur
I väntan på att det går att bjuda in till och träffas på en fysisk invigning av Stuas nya kontor i Nyköping har man tänkt nytt! Genom en digital rundtur får ni se det nya kontoret här
Välkommen in på nya stua.se
- Text: Stua
- Foto: Stua
-
Karriärbyte och liv i Jämtland – så blev Julia affärsutvecklare inom besöksnäringen
En utbildning och en flytt norrut. Julias beslut att utvecklas inom besöksnäringen ledde till en ny karriär och liv i Jämtland.
-
Jönköping Horse Show tillbaka i Jönköping
Jönköping Horse Show på Elmia den 29 oktober - 3 november förvandlar återigen höstlov till hästlov i Jönköping.
-
En av Skånes tystaste platser finns i Trelleborg kommun
Visit Skåne har nu lanserat initiativet "The Map of Quietude." I Trelleborg finns en av kartans 16 utvalda platser.
-
Vilka är husbilsgästerna vid Hornborgasjön? Insikter som formar vägen mot en resilient plats
Under 2023 tog Visit Hornborgasjön initiativet att ta reda på vilka husbilsgästerna är som varje år besöker sjön under transäsongen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 40 -24
Mest under Destination, Boende, Konstateranden/Beslut/Rapporter och Utmärkelser
-
ESS Group – enda hotellfamiljen med tre hotell på världskänd lista
För första gången prisas tre av ESS Group hotelldestinationer i Condé Nasts årliga läsarundersökning för "The Worlds Best Hotels".
-
MDA och Rate Parity: Hur du tar kontroll över prissättningen
Vad innebär MDA och hur ska man hantera att OTA ibland sätter priser vi inte har kontroll över? Det går Taktikon igenom i detta blogginlägg.
-
Norrköping visar en ökning av gästnätter sommaren 2024
Sommaren 2024 blev en framgångsrik säsong för besöksnäringen i Norrköping, med en ökning av det totala antalet gästnätter.
-
JHT söker turismutvecklare med fokus på export och upplevelser
Vill du vara med och forma Jämtland Härjedalens turistiska utbud? De söker en turismutvecklare med fokus på export och upplevelser.
-
Upplevelseinstitutet lanserar nytt utvecklingsbolag för destinationer
Upplevelseinstitutet presenterar sin senaste satsning. Ett bolag inom plats & destinationsutveckling som kommer erbjuda analyser.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Destination Funäsfjällen söker en driven VD
Destination Funäsfjällen är Sveriges äldsta destinationsbolag och har funnits sedan 1972. Funäsf...
-
Skåne Food Fest lyfte skånskt mat- och dryckeshantverk och gårdsförsäljning
Matfestival med skånska mat- och dryckesproducenter och panelsamtal om gårdsförsäljning Den för...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 39 2024
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang, Hållb...
-
Tillväxtverket – fortsatt stark sommarturism i Sverige
Antalet gästnätter på kommersiella turistboenden i Sverige under juni, juli och augusti uppgick till cirka 30 mil...
-
-
Gästbloggare
-