-
HiQ och Taxi Stockholm i strategiskt partnerskap
Taxi Stockholm har inlett ett strategiskt partnerskap med HiQ för att utveckla sitt digitala transportekosystem. Eftersom digitaliseringen ändrar förväntningar på tjänster i snabb takt, är det viktigt för Taxi Stockholm att arbeta med digitalisering och hållbarhet.
“Den fortsatta digitaliseringen är en viktig del i utvecklingen av vår affär och vi har sedan januari 2018 HiQ med oss som partner på den resan.” Säger Murat Yigit, VD och koncernchef på Taxi Stockholm. “Vår målsättning är att Taxi Stockholm ska ha en helt fossilfri transporttjänst 2025 och vi ska vara det självklara valet av taxitjänst. Att leverera en smidig tjänst i en digitaliserad värld blir mer och mer komplicerat för varje dag. Men HiQ har bred kompetens som spänner över flera områden. Vilket gör dem mycket lämpliga som en av våra strategiska partners för en modern taxitjänst.”
Digitalisering ger nya möjligheter
Digitaliseringen förändrar världen och konsumenters vanor och förväntningar på tjänster i snabb takt. Tekniken ändrar sättet vi människor tänker, lever, konsumerar och umgås. Med den nya tekniken kommer också nya möjligheter, nya sätt att tänka och nya lösningar för att förenkla vardagen. Krav på hållbarhet, ökad mobilitet och potentialen i en delningsekonomi förändrar synen på att konsumera och äga saker. Transporter i städer och bilägande är områden som kommer att se stor förändring i framtiden.
“Jag är stolt och glad över att jobba tillsammans med en framsynt aktör som Taxi Stockholm för att förenkla och förbättra människors liv. Detta projekt ligger helt rätt i tiden, möjligheten att göra det smidigare att åka taxi underlättar inte bara för individen – det är också en stor vinst för den värld vi vill lämna efter oss.” Säger Magnus Gudéhn, VD på HiQ i Stockholm.
- Text: HiQ
- Foto: Taxi Stockholm / Gustaf Waesterberg
-
Daftö Resort – sommarjobbande unga kompletteras av pensionärer
För att komplettera ungdomarnas insatser under sommaren söker Daftö Resort pigga seniorer. De vill skapa en inkluderande arbetsplats.
-
Skaraborg som konstdestination – 5 stora nyheter i sommar
I sommar blomstrar Skaraborg med fem nyskapande konstupplevelser. I form av tre nya besöksmål, en designikon och ett jubileum.
-
Utländska turister spenderar mer i Sverige än exportvärdet för järn och stål
Jämförs Sveriges exportsiffror för 2024 syns det att exportvärdet för Resor överstiger export av exempelvis järn eller malm.
-
Sporterna under SM-veckan 2025 i Norrköping – dag för dag
Nu släpps idrotternas tävlingsdagar och arenor till SM-veckan den 24–29 juni i Norrköping. Alla är välkomna till folkfesten.
-
Visita – Kent vände hotellmarknaden i mars
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i mars med drygt 3 procent jämfört med samma månad förra året, enligt data från Visita.
-
SkiStar utvecklar ett nytt skidområde i Vemdalen
SkiStar meddelar att utbyggnaden av ett nytt skidområde, Hovde Syd i Vemdalen, har startat. Totalt skapas 11 hektar ny pistyta.
-
Årets höjdpunkt för fjälldestinationer – r360 kundträff på Idre fjäll
r360 Resort Systems AB är leverantör av bokningssystemet r360 för resorts och destinationer i nordiska fjällen
-
Smaka på Västsverige – Lantbruket i Centrum utökar med område
Den 15–16 maj samlas lantbruksbranschen i Lidköping för Lantbruket i Centrum 2025. Årets mässa utökas med ett nytt område.
-
Växjö & Co söker efter en destinationsutvecklare
Växjö brukar kallas för den lilla världsstaden. Nu vill de förbättra platsen för sina besökare. Växjö & Co söker en destinationsutvecklare.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
Mest under Destination, Möten och Event, Museer och Utställningar samt Mat & Dryck
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Katrineholm söker efter en driven turismansvarig
Katrineholm är den lilla platsen som gör ett stort avtryck. Det ligger drygt en timme från Stockholm, och har ett...
-
Gårdsförsäljning – Stärk synligheten digitalt som dryckesproducent
Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen so...
-
SkiStar – nytt avtal med easyJet skapar fortsatt internationell tillväxt
Lågprisflygbolaget easyJet stärker sin närvaro i Skandinavien och lanserar två nya direktlinjer från Storbritanni...
-
Visit Sweden – hit vill utländska turister helst resa i Sverige
Statligt ägda marknadsföringsbolaget Visit Swedens senaste, stora målgruppsanalys av potentiella Sverigebesökare ...
-
-
Gästbloggare
-