-
Ingela Lundkvist ny kommersiell chef på Nordic Camping & Resort
Nordic Camping & Resort fortsätter att stärka sin organisation och tillsätter Ingela Lundkvist som kommersiell chef (Chief Commercial Officer) och medlem av ledningsgruppen. Ingela kommer närmast en tjänst som Director of Digital Development & Innovation på Scandic Hotels-koncernen och tillträder 30 augusti.
Nordens ledande campingkedja har växt kraftigt de senaste åren genom både förvärv och stora investeringar i företagets 25 befintliga anläggningar. Även framöver väntar en ambitiös agenda där satsningar på det kommersiella området kommer att vara en viktig del i utvecklingen.
”Vi är väldigt glada över att Ingela valt att komma till oss. Hon har helt rätt personliga egenskaper för den här rollen, och hennes yrkeserfarenheter från både hotell- och charterbranschen och onlineförsäljning, kommer att komma väl till pass för att fortsätta utveckla vårt företag och skapa ännu bättre gästupplevelser.” Säger Johan Söör, VD för Nordic Camping & Resort.
En fantastisk möjlighet
Ingela är uppväxt i Hackås i Jämtland och är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm. Hon arbetade för charteroperatören TUI i olika roller i sex år och har även varit ansvarig för visual merchandising för H&Ms onlineförsäljning i norra Europa. I likhet med övriga i ledningsgruppen i Nordic Camping & Resort kommer Ingela att investera i företaget.
”Det känns fantastiskt att få möjligheten att kliva på den resa Nordic Camping & Resort står inför och att få vara med och bygga upp en unik campingkedja med fokus på gästens upplevelse, i allt från digital försäljning, konceptutveckling, varumärke och även skapa digitala lösningar på plats för att leverera en överlägsen campingvistelse.” Säger Ingela Lundkvist.
- Text: Nordic Camping & Resorts
- Foto: Nordic Camping & Resorts
-
Guideutbildning för snöskoter bidrar till tryggare skotersafari
Ett fokus inom BOHST har varit att höja kompetensen bland snöskoterguider via utbildning. Det skapar en säkrare skotersafari.
-
Hjortviken Country Club öppnar hotell utan TV på rummen
Nu öppnar ESS Group nya destination Hjortviken upp dörrarna till en värld utan TV-apparater på hotellrummen.
-
Visita – ökad efterfrågan på hotellrum i december
Efter månader där efterfrågan minskade på hotellrum i Sverige ökade den i december, trots fler klämdagar än normalt, enligt Visita.
-
Stockholm bland världens topp-destinationer 2025
Med erbjudande om både skärgård och stadspuls har Stockholm etablerat sig som en av världens mest eftertraktade resmål 2025.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Mest om Boende, Transport/Infrastruktur/Mobilitet, Evenemang, Museer/utställningar samt Konstateranden/Beslut/Rapporter
-
Vårdskjortor får nytt liv som arbetskläder på Nationalmuseum
Nu byter personalen på Nationalmuseum sina jackor. I ett samarbete med Beskow von Post får kläder nytt liv genom ett cirkulärt koncept.
-
Vy Norge lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö
Vy tar ytterligare ett steg i sin satsning på internationell trafik och lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö i sommar.
-
Vrak – Museum of wrecks i samarbete med The museum of World War II i Gdansk
Vrak - Museum of wrecks samarbetar med The museum of World War II i Gdansk och deltar i ett konferensevent den 25 januari.
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag presenterar Thérèse Liljeqvist som ny VD. Med en bakgrund inom besöksnäringen tar hon med sig erfarenhet.
-
Mötesåret 2024 – stora möten och event trotsade konjunkturen
Mötesåret 2024 har varit präglat av minskad efterfrågan på konferenser. Trots det har efterfrågan på stora möten ökat enligt Svenska Möten.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan ganska jämnt fördelat på många kategorier så...
-
Fler hittar till Marinmuseum året runt – så gick det 2024
Under 2024 välkomnade Marinmuseum i Karlskrona 215 174 besökare och ser en positiv utveckling me...
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag har glädjen att presentera Thérèse Liljeqvist som ny verkställande direktör för Artipe...
-
Göta Kanal – nya kryssningsupplevelser lockar
Allt fler resenärer söker autentiska och minnesvärda upplevelser. Göta kanal erbjuder en helt un...
-
-
Gästbloggare
-