-
Bo Magnusson, mässgeneral Lounge Event 2017
Hej Bo, du arbetar just nu med att förbereda en mässa för branschen.
Vad är det för en mässa?
LOUNGE Event är en ny arena där beslutsfattare på hotell och konferensanläggningar kan ta del av kompetens och inspiration via våra 23 seminarier och träffa över 50 leverantörer av teknik, inredning och andra tjänster man behöver i sin anläggning. Vi brukar säga att LOUNGE Event handlar om allt utom mat och dryck för anläggningar.Varför behövs Lounge Event?
Det är faktiskt den enda oberoende mötesplatsen där dessa områden och frågor belyses och där de som driver anläggningar kan få en överblick på det mesta som de behöver i sin dagliga drift och marknadsföring. Konkurrensen är stor och kraven på hög servicegrad, teknik i frontlinjen och unika koncept finns hos alla i branschen. Seminarieprogrammet vi har på våra scener ger många exempel på detta.Vilka skall besöka Lounge Event?
Självklart alla som deltar i lednings- och utvecklingsarbete på hotell och konferensanläggningar. Fastighetsägare såväl som operatörer. Arkitekter, konsulter och andra leverantörer är väldigt välkomna. Förutom all kunskap man får och alla affärskontakter man knyter så har vi ett jättemingel efter första dagens mässa där också vårt partnerprojekt Hotel Market Seminars deltagare ansluter. Det skulle inte jag missa i alla fall.Hur kommer det sig att ni skapat mässan?
Som jag redan nämnt så fanns inget liknande event och den kommer att fylla ett behov som inte fylls idag. Branscher och branschers människor behöver fysiska mötesplatser där man kan träffas och utbyta de där oersättliga erfarenheterna. Jag har själv drivit konferensanläggningar och varit med och byggt och startat hotell och jag vet att den här branschen ÄLSKAR att träffas!Kommer mässan att anordnas även nästa år?
Ja självklart. Den är årlig och kommer tillbaka år 2018 i januari.Läs även tidigare intervjuer här.
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Joachim Nywall
-
Sporterna under SM-veckan 2025 i Norrköping – dag för dag
Nu släpps idrotternas tävlingsdagar och arenor till SM-veckan den 24–29 juni i Norrköping. Alla är välkomna till folkfesten.
-
Visita – Kent vände hotellmarknaden i mars
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i mars med drygt 3 procent jämfört med samma månad förra året, enligt data från Visita.
-
SkiStar utvecklar ett nytt skidområde i Vemdalen
SkiStar meddelar att utbyggnaden av ett nytt skidområde, Hovde Syd i Vemdalen, har startat. Totalt skapas 11 hektar ny pistyta.
-
Årets höjdpunkt för fjälldestinationer – r360 kundträff på Idre fjäll
r360 Resort Systems AB är leverantör av bokningssystemet r360 för resorts och destinationer i nordiska fjällen
-
Smaka på Västsverige – Lantbruket i Centrum utökar med område
Den 15–16 maj samlas lantbruksbranschen i Lidköping för Lantbruket i Centrum 2025. Årets mässa utökas med ett nytt område.
-
Växjö & Co söker efter en destinationsutvecklare
Växjö brukar kallas för den lilla världsstaden. Nu vill de förbättra platsen för sina besökare. Växjö & Co söker en destinationsutvecklare.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
Mest under Destination, Möten och Event, Museer och Utställningar samt Mat & Dryck
-
Visit Sweden – hit vill utländska turister helst resa i Sverige
Visit Swedens målgruppsanalys av potentiella Sverigebesökare visar vilka delar av landet utländska turister helst vill besöka.
-
Hotel Tylösand och SAS i nytt samarbete – lanserar spapaket
Hotel Tylösand går nu samman med SAS för att lansera "Tylösand Takeoff". Ett komplett spapaket med flyg, transfer och övernattning.
-
Sala 400 år – nominerat till två prestigefyllda priser i Gyllene Hjulet
Sala 400 år är nominerat i två kategorier på Gyllene Hjulet-galan: Årets hållbara eventdestination och Årets lokala evenemang
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Katrineholm söker efter en driven turismansvarig
Katrineholm är den lilla platsen som gör ett stort avtryck. Det ligger drygt en timme från Stockholm, och har ett...
-
Gårdsförsäljning – Stärk synligheten digitalt som dryckesproducent
Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen so...
-
SkiStar – nytt avtal med easyJet skapar fortsatt internationell tillväxt
Lågprisflygbolaget easyJet stärker sin närvaro i Skandinavien och lanserar två nya direktlinjer från Storbritanni...
-
Visita – nytt kollektivavtal för anställda inom svensk besöksnäring
Visita och Hotell- och restaurangfacket har tecknat ett nytt kollektivavtal för anställda inom s...
-
-
Gästbloggare
-