-
Kock’n’roll när appen Tinder används för rekrytering
Linnéa Ritter, rekryterare på Sasongspersonal.se, har börjat använda dejtingdjungelns största aktör, Tinder, som rekryteringsverktyg. Enligt henne finns det onekligen kanditater för olika yrken på appen.
Mycket kökspersonal på Tinder
Som rekryterare är innovation och kreativitet ett måste för att alltid ligga i framkant i rekryteringsprocessen och särskilt med den kockbrist som råder i hela landet.
Linnéa Ritter på Sasongspersonal.se upptäckte att det fanns mycket kökspersonal på Tinder och bestämde sig för att testa om det gick att rekrytera dem.
“Min multitaskingnerv kickade igång efter en tids närvaro på Tinder. Varför inte kombinera nytta med nöje!” Berättar Linnéa Ritter. “Eftersom jag skriver på ett transparent och ödmjukt sätt så tas det emot bra. Många svarar att de ska gå in och göra en ansökan eller åtminstone spana in vår hemsida.”
Ett unikt sätt att rekrytera personal
Hon avslöjar att många blir överraskade och känner att det är för bra för att vara sant; både jobbförslag och en härlig matchning. Linnéa tycker det är charmigt när killarna även lite smidigt undrar vilken typ av mat som skulle få hennes hjärta att klappa.
Enligt Linnéa är det i övrigt en hel del killar från andra branscher som inte är blyga med att skriva en CV-liknande text i sin profil. Det finns onekligen många kandidater för olika yrken på Tinder.
Men tror Linnéa Ritter att dejtingappar kan bli ett framtida rekryteringsverktyg? Nej svarar hon. Primärt är Tinder en flörtig och rolig app, men ifall man hittar kompetenta och intressanta profiler kan man alltid ta chansen att matcha dem med det perfekta jobbet. Det är alltid värt att testa unika metoder för att rekrytera personal.
Detta är en sponsrad artikel i samarbete med Sasongspersonal.se
- Text: Säsongspersonal.se
- Foto: Säsongspersonal.se
-
Business Region Gotland – ny samlad struktur för plats-, näringslivs- och destinationsutveckling på Gotland
Ett viktigt beslut för Gotlands framtid
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Världens rese- och turismbransch har verkligen uppmärksammat Visit Swedens marknadsföring av Sverige som besöksland för bättre hälsa och välmående
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland har utsett Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syrén Gastronomi till Årets Uppstickare 2025
-
Svensk Camping visar vägen med QualCamp – kvalitet, hållbarhet och innovation i fokus
En kvalitetsstämpel och ett gemensamt språk mot marknaden som visar att camping är en professionell bransch att räkna med
-
Jonas Siljhammar slutar som VD för Visita i sommar
Slutar efter åtta år men sitter kvar på posten fram till sommaren 2026
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -25
Mest under Destination, Transport/Infrastruktur/Mobilitet samt Konstateranden/beslut/rapporter
-
Sveriges Bussföretag larmar om risk för akut bussförarbrist
Var tredje förare är över 60 år, samtidigt som återväxten av yngre är svag. Sveriges Bussföretag larmar om risk för en akut bussförarbrist i framtiden.
-
Resonans – lyssna och reflektera i naturen längs Prins Bertils Stig
Konstnären Rickard Fredborg bjuder in till en unik audioguide längs Prins Bertils Stig i Halmstad. Upplev naturen med hela kroppen.
-
Säfsen satsar och investerar 80 miljoner i framtidens destination
Säfsen Resort genomför just nu sin största satsning någonsin. Totalt investeras 80 miljoner i en ny restaurang och en ny boendeetapp.
-
+Katrineholm tar över det regionala uppdraget med Visit Sörmland
Det blir destinationsbolaget +Katrineholm som tar över arbetet med innehållsproduktion och marknadsföring av Visit Sörmland.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Säfsen satsar och investerar 80 miljoner i framtidens destination
Säfsen Resort i Fredriksberg i södra Dalarna genomför just nu sin största satsning någonsin. Tot...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Transport, In...
-
+Katrineholm tar över det regionala uppdraget med Visit Sörmland
Nu står det klart att det blir näringslivs- och destinationsbolaget +Katrineholm som tar över ar...
-
Sveriges Bussföretag larmar om risk för akut bussförarbrist
Bussförarbristen riskerar att förvärras mer än tidigare befarat. Var tredje förare är idag över 60 år, samtidigt ...
-
-
Gästbloggare
-