-
Meetagain och Traveko skapar framtidens lösningar för möten
Genom sin sammanslagning räknar Meetagain och Traveko med att ta möteserbjudandet till en helt ny nivå och omdefiniera kongressarrangörens roll på marknaden.
”Det blir en allt större utmaning för organisationer att själva sköta hela eller delar av möten på ett kostnadseffektivt sätt, samtidigt som kraven på digitalisering och behovet av proffsiga, attraktiva möteskoncept ökar. Våra nya tjänster kommer att förändra marknaden”, säger Caroline Knies, VD på Meetagain.
Helhetskompetens och detaljkänsla
Meetagain Konferens är en ledande PCO (kongressarrangör) med över 100 uppdrag om året inom och utanför Sverige. Meetagains kunder är främst flera myndigheter, universitet och branschföreningar. Efter över 25 år på marknaden blev det dags att växla upp och hitta en medspelare för att tillsammans möta marknadens nya behov.
Traveko Scandinavia blev den naturliga partnern. Idag är de ensamma i Sverige om att erbjuda specialisttjänster för sponsring och utställningar, främst till svenska och nordiska organisationer verksamma inom medicin och hälsa.
”Tillsammans har vi både bredden, specialistkunskapen, marknadskännedomen och resurserna för att skapa moderna, inspirerande möteslösningar. Men framförallt har vi samma driv och passion för det personliga mötet”, säger Caroline Knies.
Totalansvar för kundens framgång
De båda bolagen ser en framtid med större efterfrågan på mötesbyråer som tar helhetsansvar för både ekonomiska och kvalitetsmässiga resultat.
”Vi ser inte bara till att säkra mötesintäkterna, utan även öka dem genom aktiv försäljning och marknadsföring”, säger Bosse Magnusson, VD på Traveko. ”Vi vill fungera som en samarbetspartner, där vi tillsammans ansvarar för både ett lönsamt möte och kundens framgång som helhet. Det kräver lyhördhet, dialog och långsiktighet – något som både Traveko och Meetagain alltid prioriterat i våra kundrelationer.”
- Text: Traveko Scandinavia
- Foto: Traveko Scandinavia
-
Parks and Resorts gör gemensam satsning med First Camp på Skara Sommarland
First Camp förvärvar campingverksamheten på Skara Sommarland och ingår ett långsiktigt samarbete med Parks and Resorts.
-
Swedish Lapland Visitors Boards nya sajt går mot strömmen – kan inte ses på mobilen
Swedish Lapland Visitors Boards valde att bara göra sin nya sajt Care for the Arctic tillgänglig om du använder webbläsaren på en dator.
-
Varberg möter framtidens besökare digitalt och stänger turistinformationen
Besöken till turistinformationen i Brunnsparken har minskat med omkring 80% de senaste 10 åren. En förflyttning görs till en starkare digital närvaro.
-
Skapa inspirerande bilder och illustrationer med AI-verktyget Midjourney
Upptäck kraften i det bildgenererande AI-verktyget Midjourney med Bianca Brandon-Cox i hennes nya blogginlägg för Turismnytt.
-
Liseberg vinner pris vid nöjesparkernas Oscar – THEA Classic Award
Vid en prisceremoni den 16:e Mars fick Liseberg ta emot en THEA Classic Award. Det är tredje gången i prisets 30-åriga historia.
-
Gigantisk donation till Rörstrand Museum i Lidköping
Rörstrand Museum har fått ett erbjudande om att ta emot en gåva som kommer komplettera en del i Lidköpings historia som porslinsstad.
-
Peab planerar en ny satsning i Bara tillsammans med Ästad Vingård och The National
Peab, Ästad Vingård och The National ingår ett gemensamt utvecklingsbolag med planer att utveckla en destination i Bara.
-
Scandic – vinnaren i svenska sömnmästerskapet har korats
Sveriges första rikstäckande sömnmästerskap som arrangerats av Scandic har lockat deltagare från hela landet. Vinnaren har nu korats.
-
Granö Beckasin blir en del av Svenska Turistföreningen
Nu ansluter Granö Beckasin, en framstående aktör inom ekoturism längs Umeälven, sig till Svenska Turistföreningen.
-
Nu inleds rivning- och saneringsarbeten på Liseberg Oceana
Nyligen färdigställde parken och NCC en plan för rivnings- och saneringsarbete på Liseberg Oceana efter branden.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Detta kan besöksnäringen lära sig från Kosta
Härom veckan fick jag (Marcus Ståhl) äran att föreläsa i Kosta på uppdrag av Smålands Turismnäring med Småland Tu...
-
Måltidsupplevelser blir allt viktigare för turism till Sverige
Intresset för gastronomi och måltidsupplevelser är stort bland globala resenärer som vill resa till Sverige. Hela...
-
Nya nöjeskryssaren Birka Gotland är helt rätt i tiden
Pandemi, inflation och en orolig omvärld är några exempel på faktorer som påverkat svenskarnas sätt att resa. Nu ...
-
En ny arktisk agenda – Care for the Arctic – it’s our home
Föreställ dig världens bästa plats. Tänk dig sedan att den är hotad Här, i den arktiska delen av Sverige, går kli...
-
-
Gästbloggare
-