-
Så vill man höja upplevelserna på tågstationerna
En centralstation är en stor mötesplats för många människor – men de flesta resenärer passerar bara tågstationerna snabbt förbi på sin genomresa. Men hur gör man för att få folk att stanna längre på stationen?
I en tävling försöker Jernhusen att få annonsörer att lämna in förslag på event som kan få folk att stanna kvar en stund extra på centralstationerna.
”- Vi vill premiera event som blir en stark och meningsfull upplevelse för besökarna och därmed också ger bättre effekt för annonsören. Med upplevelsedesign som utgångspunkt hoppas vi på kreativa, personliga och inspirerande event som bidrar till en skön stämning på stationen”, säger Ann Hermansson, Jernhusen Media.
Uppdraget för annonsörerna är att lämna förslag på ett drömscenario där de skapar en maximal upplevelse för sin målgrupp. Vinnaren får 200 kvm eventyta under en vecka på Centralstationen i Stockholm.
”- Våra centralstationer är ett offentligt rum där det rör sig väldigt mycket människor. Vi vill att eventen på centralstationerna ska hålla en hög nivå för att engagera resenärer och besökare”, säger Ann Hermansson, marknadsansvarig Jernhusen Media.
Målet är att ytterligare höja upplevelsen för besökarna på stationerna.
Till sin hjälp har man tagit fram en film som ska inspirera och skapa en känsla för kreativa möjligheter att nå ut brett till väldigt många personer.
Källa: Jernhusen Media
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Jernhusen
-
Mikaela Håkansson från Färna Herrgård vann Copper Skillet 2024
Färna Herrgård är stolta över att meddela att deras sous chef, Mikaela Håkansson, vann den prestigefyllda tävlingen Copper Skillet.
-
Karriärbyte och liv i Jämtland – så blev Julia affärsutvecklare inom besöksnäringen
En utbildning och en flytt norrut. Julias beslut att utvecklas inom besöksnäringen ledde till en ny karriär och liv i Jämtland.
-
Jönköping Horse Show tillbaka i Jönköping
Jönköping Horse Show på Elmia den 29 oktober - 3 november förvandlar återigen höstlov till hästlov i Jönköping.
-
En av Skånes tystaste platser finns i Trelleborg kommun
Visit Skåne har nu lanserat initiativet "The Map of Quietude." I Trelleborg finns en av kartans 16 utvalda platser.
-
Prissättning av aktiviteter – Fem saker att tänka på
Marcus Eldh guidar i prissättning av olika upplevelser och aktiviteter.
-
Vilka är husbilsgästerna vid Hornborgasjön? Insikter som formar vägen mot en resilient plats
Under 2023 tog Visit Hornborgasjön initiativet att ta reda på vilka husbilsgästerna är som varje år besöker sjön under transäsongen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 40 -24
Mest under Destination, Boende, Konstateranden/Beslut/Rapporter och Utmärkelser
-
ESS Group – enda hotellfamiljen med tre hotell på världskänd lista
För första gången prisas tre av ESS Group hotelldestinationer i Condé Nasts årliga läsarundersökning för "The Worlds Best Hotels".
-
MDA och Rate Parity: Hur du tar kontroll över prissättningen
Vad innebär MDA och hur ska man hantera att OTA ibland sätter priser vi inte har kontroll över? Det går Taktikon igenom i detta blogginlägg.
-
Norrköping visar en ökning av gästnätter sommaren 2024
Sommaren 2024 blev en framgångsrik säsong för besöksnäringen i Norrköping, med en ökning av det totala antalet gästnätter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Destination Funäsfjällen söker en driven VD
Destination Funäsfjällen är Sveriges äldsta destinationsbolag och har funnits sedan 1972. Funäsf...
-
150 anmälda till Swedish Workshop Online för utländska reseföretag intresserade av Sverige
Visit Swedens digitala mötesevenemang Swedish Workshop Online, för att sälja och marknadsföra de...
-
SAS utökar inrikestrafiken med nya linjer från januari 2025
Som ett resultat av det nyligen presenterade partnerskapet med BRA har SAS gläd...
-
Tillväxtverket – fortsatt stark sommarturism i Sverige
Antalet gästnätter på kommersiella turistboenden i Sverige under juni, juli och augusti uppgick till cirka 30 mil...
-
-
Gästbloggare
-