-
Ny Marknadsansvarig, Destination Järvsö
Ny marknadsansvarig på Destination Järvsö är Maria Rosén.
Maria har erfarenhet inom upplevelsebranschen kombinerat med databasdriven marknadsföring, segmenterad kommunikation, analys och kundlojalitet.
Maria är från Ljusdal men har också bott i Stockholm och utomlands. Hon har sedan sex år tillbaka bott i Ljusdal och pendlat till Stockholm där hon arbetat som Customer Loyalty Manager på SF Bio.
”-Jag är övertygad om att Maria har mycket att bidra med i arbetet med att stärka både vår destination lokalt och för besöksnäringen vilket jag tror är viktigt för att på sikt lyckas med en hållbar utveckling och att få fler att satsa, besöka och öka etableringar i Hälsingland”, säger Maja Frost, Platschef Destination Järvsö.
”- Det här är mitt absoluta drömjobb, jag har arbetat med starka varumärken tidigare, men att få marknadsföra Järvsö och Hälsingland är något som jag velat göra en längre tid. Jag ser verkligen fram emot att träffa alla fantastiskt duktiga företagare och aktörer i regionen, och jag är väldigt imponerad av det arbete som hittills gjort inom Destination Järvsö. Vi ligger helt rätt nu när tid tillsammans är den nya lyxen, äkta upplevelser och ett genuint bemötande är det som uppskattas av våra gäster”, säger Maria Rosén.
Maria sitter också i juryn för det prestigefulla reklampriset inom kundlojalitet; Guldnyckeln
Maria Rosén tillträdde sin tjänst den 1 december 2016
Läs också:
Ny projektmedarbetare, Destination Järvsö
Cykelparken som gör succé hos barnen
Källa: Destination Järvsö AB
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Destination Järvsö
-
Transportföretagen – förslag till resegarantisystem kan äventyra bussresearrangörer
Regeringen har lämnat in en proposition om ett resegarantisystem. Sveriges bussföretag ser att det riskerar att slå mot bussresearrangörer.
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare som ska uppmärksamma platsen och dess utbud.
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö Slott (besöksnäringsverksamhet)
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa. 2027 introduceras en helt ny B2B-del i regi av Nordic Connect Travel
-
Mats Johannesson blir ny VD och koncernchef för Swedavia
Mats Johannesson har utsetts till ny VD för Swedavia. Han ska utveckla företaget med kundfokus, mod och tydlighet.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Mest under Destination, Konstateranden, beslut och rapporter samt Utmärkelser och initiativ
-
Nominerade till Grand Travel Award Ekoturismpriset 2026
Grand Travel Award Ekoturismpriset delas ut årligen till ett svenskt företag. Naturturismföretagen presenterar de tre nominerade.
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Resize Design som är specialiserade på unika inredningslösningar för hotell-/hospitalitysektorn har anställt Louise Bjurenvall
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
En stor grupp politiker och representanter för näringslivet i Värmland kräver stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland i en debattartikel
-
Stena Line köper Wasaline – säkerställer trafiken mellan Vasa och Umeå
Stena Line flyttar fram sina positioner i Östersjön genom att förvärva Wasaline och ta över driften av färjelinjen mellan Vasa och Umeå.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Över 1 800 artiklar har publicerats av press i över 70 länder sedan Visit Sweden i september lanserade de...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Konstaterande...
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland är stolta över att utse Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syré...
-
Business Region Gotland – ny samlad struktur för plats-, näringslivs- och destinationsutveckling på Gotland
Regionstyrelsen beslutade i förra veckan att gå vidare med arbetet för att etablera Business Region Gotland – en...
-
-
Gästbloggare
-