-
TCS blir ny sponsor till Lidingöloppet
Lidingöloppet byter namn till TCS Lidingöloppet. Detta efter att it-konsultbolaget TCS, Tata Consultancy Services, gått in som titelsponsor.
TCS har sedan tidigare samarbeten med maratonloppen i New York, Amsterdam och London
Samarbetsavtalet är skrivet på fem år.
För att förbättra den digitala upplevelsen för deltagarna kommer TCS att förse löparna med en smartphone-app som ger praktisk information om loppet och mäter data och ger insikter om prestationerna.
Amit Bajaj, chef för TCS i norra Europa säger: ”- Vi är mycket glada över att vara titelsponsor och officiell teknologipartner till TCS Lidingöloppet. Som en organisation som tror på att ge tillbaka till samhället delar TCS många värderingar med TCS Lidingöloppet. TCS Lidingöloppet liknar våra andra maratonengagemang, men med en nordisk tvist som hyllar bandet mellan människan och naturen. Vi är lika glada över att kunna bidra med vår unika digitala kompetens för att förbättra upplevelsen under loppet. Vi ser fram emot att samarbeta med TCS Lidingöloppets arrangörer och att springa ihop med våra kunder och partners runt om i de nordiska länderna. Och självfallet planerar jag själv att springa.”
Staffan Movin, Styrelseordförande, TCS Lidingöloppet säger; “Vi är mycket glada över att offentliggöra vårt samarbete med TCS som kan bidra till att förvandla TCS Lidingöloppet till ett lopp i världsklass. TCS åtaganden inom sport, hälsa och välmående och likaså deras engagemang inom CSR gör dem till en naturlig partner för oss. De kommande fem åren kommer vi att arbeta nära TCS för att främja TCS Lidingöloppets rykte och förbättra upplevelsen för både åskådare och deltagare.”
Källa: Lidingöloppet- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Lidingöloppet
-
Transportföretagen – förslag till resegarantisystem kan äventyra bussresearrangörer
Regeringen har lämnat in en proposition om ett resegarantisystem. Sveriges bussföretag ser att det riskerar att slå mot bussresearrangörer.
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare som ska uppmärksamma platsen och dess utbud.
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö Slott (besöksnäringsverksamhet)
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa. 2027 introduceras en helt ny B2B-del i regi av Nordic Connect Travel
-
Mats Johannesson blir ny VD och koncernchef för Swedavia
Mats Johannesson har utsetts till ny VD för Swedavia. Han ska utveckla företaget med kundfokus, mod och tydlighet.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Mest under Destination, Konstateranden, beslut och rapporter samt Utmärkelser och initiativ
-
Nominerade till Grand Travel Award Ekoturismpriset 2026
Grand Travel Award Ekoturismpriset delas ut årligen till ett svenskt företag. Naturturismföretagen presenterar de tre nominerade.
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Resize Design som är specialiserade på unika inredningslösningar för hotell-/hospitalitysektorn har anställt Louise Bjurenvall
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
En stor grupp politiker och representanter för näringslivet i Värmland kräver stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland i en debattartikel
-
Stena Line köper Wasaline – säkerställer trafiken mellan Vasa och Umeå
Stena Line flyttar fram sina positioner i Östersjön genom att förvärva Wasaline och ta över driften av färjelinjen mellan Vasa och Umeå.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Över 1 800 artiklar har publicerats av press i över 70 länder sedan Visit Sweden i september lanserade de...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Konstaterande...
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland är stolta över att utse Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syré...
-
Business Region Gotland – ny samlad struktur för plats-, näringslivs- och destinationsutveckling på Gotland
Regionstyrelsen beslutade i förra veckan att gå vidare med arbetet för att etablera Business Region Gotland – en...
-
-
Gästbloggare
-