Samarbetsavtalet är skrivet på fem år.

För att förbättra den digitala upplevelsen för deltagarna kommer TCS att förse löparna med en smartphone-app som ger praktisk information om loppet och mäter data och ger insikter om prestationerna.

Amit Bajaj, chef för TCS i norra Europa säger: ”- Vi är mycket glada över att vara titelsponsor och officiell teknologipartner till TCS Lidingöloppet. Som en organisation som tror på att ge tillbaka till samhället delar TCS många värderingar med TCS Lidingöloppet. TCS Lidingöloppet liknar våra andra maratonengagemang, men med en nordisk tvist som hyllar bandet mellan människan och naturen. Vi är lika glada över att kunna bidra med vår unika digitala kompetens för att förbättra upplevelsen under loppet. Vi ser fram emot att samarbeta med TCS Lidingöloppets arrangörer och att springa ihop med våra kunder och partners runt om i de nordiska länderna. Och självfallet planerar jag själv att springa.”

Staffan Movin, Styrelseordförande, TCS Lidingöloppet säger; “Vi är mycket glada över att offentliggöra vårt samarbete med TCS som kan bidra till att förvandla TCS Lidingöloppet till ett lopp i världsklass. TCS åtaganden inom sport, hälsa och välmående och likaså deras engagemang inom CSR gör dem till en naturlig partner för oss. De kommande fem åren kommer vi att arbeta nära TCS för att främja TCS Lidingöloppets rykte och förbättra upplevelsen för både åskådare och deltagare.”

Källa: Lidingöloppet