-
O’Learys har utsett årets franchisetagare 2018
För tjugonde året i rad delar O’Learys ut utmärkelsen årets franchisetagare för att hylla de restauranger som under året utmärkt sig och på olika sätt varit delaktiga i utvecklingen av O’Learys verksamhet. O’Learys firar dessutom i år 30-årsjubileum, och priserna delades ut till de vinnande franchisetagarna i samband med sportbars- och restaurangkedjans fest den 15 november.
”Det är en stor ära att arbeta med engagerade franchisetagare som andas våra kärnvärden och som dagligen erbjuder våra gäster en sann O’Learys-upplevelse. Årets åtta pristagare gör ett fantastiskt jobb och visar på en stark vilja att fortsätta utvecklas med O’Learys i framtiden”. Säger Jonas Reinholdsson, grundare av O’Learys.
Rookie of the Year 2018 – O’Learys Östersund
O’Learys Östersund öppnade sina dörrar för bara ett par månader sedan men arbetar redan aktivt med att bli en del av lokalsamhället genom att engagera sig i föreningar och projekt.Innovator of the Year 2018 – O’Learys Kristiine, Tallinn
På O’Learys Kristiine tas helhetsupplevelsen till en ny nivå med två fullstora biosalonger inne i restaurangen. Från surfplattor kan gästerna beställa mat och dryck både före och under filmen.Ambassador of the Year – Nancy Bellander, franchisetagare O’Learys Helsingborg
Efter flera år inom kedjan visar Nancy Bellander fortfarande samma beslutsamhet att bevara O’Learys Helsingborgs toppklass år efter år. Trots motgångar satsar hon allt på restaurangen och dess utveckling.Franchisee of the Year 2018 kategori Travel – O’Learys Hong Kong
Varje gång du besöker O’Learys Hong Kong känner du dig så varmt välkomnad att du glömmer reströttheten. Här visar de att passionerade ledare och personal gör stor skillnad för restaurangen.Franchisee of the Year 2018 kategori Classic – O’Learys Lund
Hos O’Learys Lund möts du av en varm atmosfär. Restaurangens manager har fått förtroendet att bygga upp och utbilda teamet till en liten familj som alla värnar om varandra och restaurangens kvalitet.Franchisee of the Year 2018 kategori Event – O’Learys Halmstad
O’Learys Halmstad visar att investering av tid och resurser i rekrytering och utbildning verkligen lönar sig. Med stort förtroende har restaurangen nått framgång och lojalitet bland både personal och fans.Social Media of the Year 2018 – O’Learys Avenyn
Den här restaurangen skapar sina egna inlägg på sociala medier som verkligen visar vad restaurangen erbjuder. De sätter maten, sporten och personalen i fokus på ett unikt sätt som passar O’Learys.Meal4Meal 2018 – O’Learys Järntorget
Vinnare av Årets Meal4Meal är O’Learys Järntorget som under året sålt högst procentuell andel kampanjrätter. Meal4Meal är O’Learys CSR-program, som O’Learys driver som partner till svenska FN-förbundet.Årets hederspris 2018
Petra Granström på O’Learys Örnsköldsvik tog hem det här prestigefulla priset.- Text: O'Learys
- Foto: O'Learys (På bild: Christian Bellander, Johnny Jonsson och Jonas Reinholdsson)
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna lanserar en digital plattform för att hjälpa personer med funktionsnedsättning att hitta en inkluderande arbetsplats.
-
Copper Skillet – Ruth Weldegiorgis är världens bästa konferenskock
Den 19 april avgjordes Copper Skillet, där Ruth Weldegiorgis representerade Sverige och blev världens bästa konferenskock.
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste choklad 452732, välkomnas som ny hyresgäst i Smygehuk.
-
Västerbotten tar nästa steg i resan mot en mer hållbar destination
Region Västerbotten Turism har tillsammans med de lokala destinationsbolagen beslutat att gå vidare i en satsning på certifiering med EarthCheck.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Mest om Destination, Evenemang och Utmärkelser samt Museer
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Det är precis vad Höga Kusten Destinationsutveckling söker.
-
Svenska Möten – vinnare av Svenska Mötespriset 2024
Den 15 april på Skogshem & Wijk, Lidingö, steg fem stolta vinnare upp på scen för att ta emot det prestigefyllda Svenska Mötespriset.
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson, VD för Destination Östersund, till ordförande. Föreningen byter namn till Svenska Destinationsnätverket.
-
Tredje bästa året någonsin för Sveriges campingplatser
Ny statistik från SCB/Tillväxtverket visar att antalet gästnätter på Sveriges campingplatser uppgick till 16,6 miljoner under 2023.
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Intresset för hållbar turism är stort i hela världen, det märks på populariteten av GSTC kongress i Stockholm den 23-25 april.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang samt K...
-
Regeringen – ny strategi för företag i kulturella och kreativa branscher
Regeringen lämnade den 9 april över skrivelsen Strategi för företag i kulturella och kreativa branscher till riks...
-
Sala firar 400 år – födelsedagen bjuder på fika och kungligheter
Den 15 april 2024 är det 400 år sedan Sala fick stadsprivilegier av Gustav II Adolf. Sala flyttades då från Gruvb...
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Vet du inte vad du ska göra på sommarlovet och är mellan 15–17 år? I år söker Historiska museet ...
-
-
Gästbloggare
-