-
Positiva reaktioner på Ligula Hospitality Groups Covid-19 åtgärder
Ligula Hospitality Group med sina 40 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland har sedan i våras förstärkt sina hygien- och säkerhetsåtgärder på samtliga hotell i kedjan.
”Sommaren har varit relativt välbesökt på många av våra hotell. Vi har fått mycket positiva reaktioner på våra åtgärder från många av dessa kunder. Vi ser nu att vi hittat och arbetat in bra rutiner för hur vi ska hantera detta. Rutiner vi kommer fortsätta arbeta efter och anpassa under hösten. Vi är övertygade om att de kunder som vi nu ser börjar boka in sig och som är mer företagsrelaterade kommer uppskatta våra rutiner lika mycket som sommarens mer fritidsbetonade gäster har gjort.” Berättar Åsa Lilja, kommersiell chef.
Frågar efter trygghets- och säkerhetsåtgärder
Säkerhetsåtgärderna innebär exempelvis att frukostserveringen har säkerhetsanpassats och städningen har förstärkts. Avståndsmarkeringar i hissar och allmänna utrymmen är tydligt markerade och handsprit finns tydligt utplacerat. I princip all publik personal samt personal som hanterar mat och dryck bär även handskar och munskydd.
”Vi har gjort allt vi ser som möjligt för att skydda våra gäster och medarbetare vilket vi uppfattar har tagits emot mycket väl.” Säger Åsa Lilja. ”Vi upplever också att många resebyråer frågar efter trygghets- och säkerhetsåtgärder inför höstens bokningar för att i sin tur skydda sina kunder vilket vi på Ligula kan konstatera att vi uppskattas för. Det känns bra att kunna svara ja på de frågor vi får från resebyråer och arrangörer angående våra rutiner.”
- Text: Ligula Hospitality Group
- Foto: Ligula Hospitality Group
-
Karriärbyte och liv i Jämtland – så blev Julia affärsutvecklare inom besöksnäringen
En utbildning och en flytt norrut. Julias beslut att utvecklas inom besöksnäringen ledde till en ny karriär och liv i Jämtland.
-
Jönköping Horse Show tillbaka i Jönköping
Jönköping Horse Show på Elmia den 29 oktober - 3 november förvandlar återigen höstlov till hästlov i Jönköping.
-
En av Skånes tystaste platser finns i Trelleborg kommun
Visit Skåne har nu lanserat initiativet "The Map of Quietude." I Trelleborg finns en av kartans 16 utvalda platser.
-
Vilka är husbilsgästerna vid Hornborgasjön? Insikter som formar vägen mot en resilient plats
Under 2023 tog Visit Hornborgasjön initiativet att ta reda på vilka husbilsgästerna är som varje år besöker sjön under transäsongen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 40 -24
Mest under Destination, Boende, Konstateranden/Beslut/Rapporter och Utmärkelser
-
ESS Group – enda hotellfamiljen med tre hotell på världskänd lista
För första gången prisas tre av ESS Group hotelldestinationer i Condé Nasts årliga läsarundersökning för "The Worlds Best Hotels".
-
MDA och Rate Parity: Hur du tar kontroll över prissättningen
Vad innebär MDA och hur ska man hantera att OTA ibland sätter priser vi inte har kontroll över? Det går Taktikon igenom i detta blogginlägg.
-
Norrköping visar en ökning av gästnätter sommaren 2024
Sommaren 2024 blev en framgångsrik säsong för besöksnäringen i Norrköping, med en ökning av det totala antalet gästnätter.
-
JHT söker turismutvecklare med fokus på export och upplevelser
Vill du vara med och forma Jämtland Härjedalens turistiska utbud? De söker en turismutvecklare med fokus på export och upplevelser.
-
Upplevelseinstitutet lanserar nytt utvecklingsbolag för destinationer
Upplevelseinstitutet presenterar sin senaste satsning. Ett bolag inom plats & destinationsutveckling som kommer erbjuda analyser.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Destination Funäsfjällen söker en driven VD
Destination Funäsfjällen är Sveriges äldsta destinationsbolag och har funnits sedan 1972. Funäsf...
-
Skåne Food Fest lyfte skånskt mat- och dryckeshantverk och gårdsförsäljning
Matfestival med skånska mat- och dryckesproducenter och panelsamtal om gårdsförsäljning Den för...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 39 2024
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang, Hållb...
-
Tillväxtverket – fortsatt stark sommarturism i Sverige
Antalet gästnätter på kommersiella turistboenden i Sverige under juni, juli och augusti uppgick till cirka 30 mil...
-
-
Gästbloggare
-