-
Positiva reaktioner på Ligula Hospitality Groups Covid-19 åtgärder
Ligula Hospitality Group med sina 40 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland har sedan i våras förstärkt sina hygien- och säkerhetsåtgärder på samtliga hotell i kedjan.
”Sommaren har varit relativt välbesökt på många av våra hotell. Vi har fått mycket positiva reaktioner på våra åtgärder från många av dessa kunder. Vi ser nu att vi hittat och arbetat in bra rutiner för hur vi ska hantera detta. Rutiner vi kommer fortsätta arbeta efter och anpassa under hösten. Vi är övertygade om att de kunder som vi nu ser börjar boka in sig och som är mer företagsrelaterade kommer uppskatta våra rutiner lika mycket som sommarens mer fritidsbetonade gäster har gjort.” Berättar Åsa Lilja, kommersiell chef.
Frågar efter trygghets- och säkerhetsåtgärder
Säkerhetsåtgärderna innebär exempelvis att frukostserveringen har säkerhetsanpassats och städningen har förstärkts. Avståndsmarkeringar i hissar och allmänna utrymmen är tydligt markerade och handsprit finns tydligt utplacerat. I princip all publik personal samt personal som hanterar mat och dryck bär även handskar och munskydd.
”Vi har gjort allt vi ser som möjligt för att skydda våra gäster och medarbetare vilket vi uppfattar har tagits emot mycket väl.” Säger Åsa Lilja. ”Vi upplever också att många resebyråer frågar efter trygghets- och säkerhetsåtgärder inför höstens bokningar för att i sin tur skydda sina kunder vilket vi på Ligula kan konstatera att vi uppskattas för. Det känns bra att kunna svara ja på de frågor vi får från resebyråer och arrangörer angående våra rutiner.”
- Text: Ligula Hospitality Group
- Foto: Ligula Hospitality Group
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...
-
-
Gästbloggare
-