-
Tillsammans lockar vi besökare till vackra Sörmland
Inför sommaren så växlar Visit Sörmland och regionen upp satsningen på svemester i det fina landskapet.
Genom samarbete med Ica Maxibutikerna i Sörmland, influencer marketing, annonsering, Visitsörmland.se och Visit Sörmlands sociala medier kommer de att lyfta sörmländska besöksmål och upplevelser!
Vill lyfta så många företag och besöksmål som möjligt
Visit Sörmland bjuder in dig som har en verksamhet inom besöksnäringen i regionen att vara med och sprida budskapet om allt fantastiskt som finns att uppleva i landskapet!
På hemsidan visitsörmland.se kommer de lyfta olika tematiska och fantastiska upplevelser runt om i Sörmland som sprids via exempelvis resereportage, sociala medier, kampanjer och tävlingar.
”Vi är otroligt glada att regionen väljer att satsa ytterligare på besöksnäringens återhämtning. Under sommaren och hösten kommer vi arbeta för att lyfta så många företag och spännande besöksmål som möjligt!” Säger Sara Lundgren, projektledare Visit Sörmland.
Under 2021 är det helt kostnadsfritt att synas på Visit Sörmland, och de vill nu ha tips om era fantastiska upplevelser, paket, middagar, övernattningar, evenemang – ja, allt ni kan komma på!
Satsar på att locka besökare från alla målgrupper
Visit Sörmland vill lyfta bredden av verksamheter i landskapet, och på så sätt locka besökare från alla möjliga målgrupper. Oavsett om reseanledningen är att man är ute efter en shoppingtur, konstupplevelser, god mat eller att uppleva naturen finns en uppsjö av aktiviteter i regionen som de vill visa upp.
Kontakta därför destinationsbolaget, så kan de sprida dina erbjudanden och upplevelser i sina kanaler.
Du kan synas genom att:
♦ Höra av dig via företagsformuläret på hemsidan.
♦ Lägga in ditt evenemang på hemsidan.
♦ Tagga på sociala medier @visitsormland eller använd #yesvisitsörmland.
♦ Tipsa via mail på [email protected].- Text: Stua
- Foto: Stua
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna lanserar en digital plattform för att hjälpa personer med funktionsnedsättning att hitta en inkluderande arbetsplats.
-
Copper Skillet – Ruth Weldegiorgis är världens bästa konferenskock
Den 19 april avgjordes Copper Skillet, där Ruth Weldegiorgis representerade Sverige och blev världens bästa konferenskock.
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste choklad 452732, välkomnas som ny hyresgäst i Smygehuk.
-
Västerbotten tar nästa steg i resan mot en mer hållbar destination
Region Västerbotten Turism har tillsammans med de lokala destinationsbolagen beslutat att gå vidare i en satsning på certifiering med EarthCheck.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Mest om Destination, Evenemang och Utmärkelser samt Museer
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Det är precis vad Höga Kusten Destinationsutveckling söker.
-
Svenska Möten – vinnare av Svenska Mötespriset 2024
Den 15 april på Skogshem & Wijk, Lidingö, steg fem stolta vinnare upp på scen för att ta emot det prestigefyllda Svenska Mötespriset.
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson, VD för Destination Östersund, till ordförande. Föreningen byter namn till Svenska Destinationsnätverket.
-
Tredje bästa året någonsin för Sveriges campingplatser
Ny statistik från SCB/Tillväxtverket visar att antalet gästnätter på Sveriges campingplatser uppgick till 16,6 miljoner under 2023.
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Intresset för hållbar turism är stort i hela världen, det märks på populariteten av GSTC kongress i Stockholm den 23-25 april.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang samt K...
-
Regeringen – ny strategi för företag i kulturella och kreativa branscher
Regeringen lämnade den 9 april över skrivelsen Strategi för företag i kulturella och kreativa branscher till riks...
-
Sala firar 400 år – födelsedagen bjuder på fika och kungligheter
Den 15 april 2024 är det 400 år sedan Sala fick stadsprivilegier av Gustav II Adolf. Sala flyttades då från Gruvb...
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Vet du inte vad du ska göra på sommarlovet och är mellan 15–17 år? I år söker Historiska museet ...
-
-
Gästbloggare
-