-
Training Partner och Scandinavian XPO inleder ett unikt samarbete
Tillsammans har Training Partner och Scandinavian XPO tagit initiativ till, och utvecklat ett unikt samarbete för att möta kundernas behov på fler flexibla, kreativa och framför allt säkra sätt att mötas på stora ytor.
Säkerhet, flexibilitet och kreativitet
Med utgångspunkt i möjligheterna till säkra möten med mycket yta och flexibilitet inleds nu ett samarbete för att i ännu högre grad kunna svara upp mot de nya förutsättningarna, när det gäller möten och kreativa lösningar.
Lägger man sen till aktiviteter och flera hundra hotellrum, som gör att man kan tillbringa hela sin konferens, utbildning, sitt evenemang eller mässa under ”samma tak, på ett säkert sätt, så blir möjligheterna oändliga i Arlandastad.
Training Partner, som utbildar stora delar av fordonsindustrin, och mötesarenan Scandinavian XPO växlar upp sitt samarbete. De erbjuder nu tillsammans ca 40 000 kvm mötesyta i fler än tio hallar, konferenslokaler och studios för säkra möten. Dessutom finns test-drive bana och tekniska utbildningslokaler.
Möjligheter till upplevelser med avstånd
Training Partner finns i DRIVELAB Stockholm. Det är en unik och inspirerande anläggning som utgör ett nav för utbildning och events inom fordonsindustrin. De har över 20 års erfarenhet inom området.
”Genom samarbetet med SXPO kan vi nu erbjuda våra kunder alltifrån digitala utbildningar och lanseringar till storskaliga möten och möjligheter där bara fantasin sätter gränserna!” Säger Magnus Almquist, VD på Training Partner.
Scandinavian XPO är den nya mötes- och evenemangsarenan i Arlandastad, Nordens närmaste mötesplats. De slår upp sina portar i årsskiftet 2020/2021 och kommer att ha kapacitet för flera tusen gäster.
”Med allt det Training Partner erbjuder, samt närheten till den internationella kommunikations-hubben Arlanda, kommer vår nyöppnade mötes- och evenemangsarena att ha en stark position som en självklar plats för alla typer av möten.” Säger Staffan Littmarck, VD på Scandinavian XPO.
- Text: Scandinavian XPO
- Foto: Training Partner & Scandinavian XPO
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna lanserar en digital plattform för att hjälpa personer med funktionsnedsättning att hitta en inkluderande arbetsplats.
-
Copper Skillet – Ruth Weldegiorgis är världens bästa konferenskock
Den 19 april avgjordes Copper Skillet, där Ruth Weldegiorgis representerade Sverige och blev världens bästa konferenskock.
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste choklad 452732, välkomnas som ny hyresgäst i Smygehuk.
-
Västerbotten tar nästa steg i resan mot en mer hållbar destination
Region Västerbotten Turism har tillsammans med de lokala destinationsbolagen beslutat att gå vidare i en satsning på certifiering med EarthCheck.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Mest om Destination, Evenemang och Utmärkelser samt Museer
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Det är precis vad Höga Kusten Destinationsutveckling söker.
-
Svenska Möten – vinnare av Svenska Mötespriset 2024
Den 15 april på Skogshem & Wijk, Lidingö, steg fem stolta vinnare upp på scen för att ta emot det prestigefyllda Svenska Mötespriset.
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson, VD för Destination Östersund, till ordförande. Föreningen byter namn till Svenska Destinationsnätverket.
-
Tredje bästa året någonsin för Sveriges campingplatser
Ny statistik från SCB/Tillväxtverket visar att antalet gästnätter på Sveriges campingplatser uppgick till 16,6 miljoner under 2023.
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Intresset för hållbar turism är stort i hela världen, det märks på populariteten av GSTC kongress i Stockholm den 23-25 april.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang samt K...
-
Regeringen – ny strategi för företag i kulturella och kreativa branscher
Regeringen lämnade den 9 april över skrivelsen Strategi för företag i kulturella och kreativa branscher till riks...
-
Sala firar 400 år – födelsedagen bjuder på fika och kungligheter
Den 15 april 2024 är det 400 år sedan Sala fick stadsprivilegier av Gustav II Adolf. Sala flyttades då från Gruvb...
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Vet du inte vad du ska göra på sommarlovet och är mellan 15–17 år? I år söker Historiska museet ...
-
-
Gästbloggare
-