-
VisBook växlar upp – Erica Salonius blir ny marknadsdirektör
Det norskgrundade hospitality tech-bolaget VisBook är marknadsledande inom Property Management Systems (PMS system) i Norge, och tar nu allt större marknadsandelar i Sverige och Skandinavien.
När bolaget nu växlar upp rekryteras Erica Salonius till rollen som marknadsdirektör.
Ökade resurser
VisBook – leverantör av hotellsystem med ca 40 anställda i Sverige, Norge, UK och Island – tillsätter ny marknadsdirektör med bred digital kunskap för att driva affären framåt.
I februari 2019 blev det tech-inriktade riskkapitalbolaget Standout Capital nya majoritetsägare i VisBook. Detta innebär ökade resurser för att accelerera bolagets långsiktiga expansionsplan. Som ett led i detta stärker nu VisBook upp med Erica som ska börja med att strukturera marknadsaktiviteterna och förbättra kommunikationen.
”Ett naturligt steg i VisBooks tillväxtresa blir att skapa rum för en fullt dedikerad marknadsroll.” Berättar Øystein Selbekk, VD och delägare i bolaget.
Stor potential att växa
Ny i ledningsgruppen och på posten är Erica Salonius, som de senaste åren drivit eget inom digital marknadsföring och innehaft rollen som Sales Manager på ett HR tech-bolag. Hon är även ideellt engagerad i TEDxGöteborg där hon ansvarar över marknadsaktiviteterna.
”Jag är glad och taggad att få vara en del av denna tillväxtresa. Jag tror att VisBook har stor potential att växa i Sverige och internationellt.” Berättar Erica. ”Marknadsföring och kommunikation är viktigt både internt och under hela kundresan, det är en process som förtjänar kärlek. Jag är stolt och tacksam för förtroendet att få leda denna utveckling.”
- Text: Visbook
- Foto: Visbook
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Det är precis vad Höga Kusten Destinationsutveckling söker.
-
Svenska Möten – vinnare av Svenska Mötespriset 2024
Den 15 april på Skogshem & Wijk, Lidingö, steg fem stolta vinnare upp på scen för att ta emot det prestigefyllda Svenska Mötespriset.
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson, VD för Destination Östersund, till ordförande. Föreningen byter namn till Svenska Destinationsnätverket.
-
Tredje bästa året någonsin för Sveriges campingplatser
Ny statistik från SCB/Tillväxtverket visar att antalet gästnätter på Sveriges campingplatser uppgick till 16,6 miljoner under 2023.
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Intresset för hållbar turism är stort i hela världen, det märks på populariteten av GSTC kongress i Stockholm den 23-25 april.
-
Sägenskåp i Smålands Trädgård bevarar kulturarvet i bygden
”Sagor och sägner” är ett projekt inom Smålands Trädgård ekonomiska förening som snart står klart att presenteras.
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Historiska museet söker en nyfiken, påhittig och mycket ung person som vill ta över museet i sommar när ordinarie chef går på semester.
-
7 av 10 väljer att bli busschaufför för att få träffa människor
Många busschaufförer väljer yrket för att de gillar att vara ute på vägarna. Men det är också ett yrke man väljer på grund av den sociala aspekten.
-
Folkfest och glädje när Sala firade 400-årsdag
När Sala firade sin 400-årsdag den 15 april sken staden. Invånare och besökare klev ut på gator och torg för att ta del av firandet.
-
Viking Line – hållbarhet viktigt för svenska kryssningsresenärer
Var fjärde tillfrågad säger att de tänker på hållbarhet när de bokar en kryssning. Det visar en undersökning genomförd av Viking Line.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Swedish Workshop 2024: Deltagare vittnar om intresse från globala researrangörer
Nu bekräftar svenska deltagare, svenska destinationer och svensk besöksnäring, om det stora, internationella intr...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang samt K...
-
Första bilderna på nya fartyget Birka Gotland
Den 20 mars avgick premiärkryssningen med Östersjöns nya nöjeskryssare Birka Gotland. I påsk gjo...
-
Hur skapar man evenemang som passar för alla?
Att skapa evenemang som tilltalar och inkluderar alla är en utmaning som ständigt diskuteras och utforskas. Varje...
-
-
Gästbloggare
-