-
Visit Trelleborg söker efter en ny VD
Vill DU bli ansiktet utåt för Visit Trelleborg och den som driver utvecklingen av verksamheten? Välkommen till Skånes sydkust, där destinationsbolagets team fokuserar på att stärka stadens attraktionskraft som en lockande kuststad.
Vad innebär rollen?
Som VD är ditt fokus både operativt och strategiskt. Att fortsätta skapa nytänkande och tillväxt, samverkan och kontinuerlig utveckling för destinationen. Besöksnäringen är idag en av Sveriges viktigaste basnäringar och spelar en avgörande roll för att skapa tillväxt och värdefull dragningskraft för både invånare, företag och besökare.
På Visit Trelleborgs kontor leder du åtta kunniga och positiva medarbetare. Du ansvarar för att ta fram strategi- och verksamhetsplaner och övergripande kommunikation. I rollen skapar du samarbeten och finansiering med olika aktörer. Du kommer även att arbeta med styrelsen och med bolagets budget/ekonomi.
Målet för verksamheten är alltid samhällsutveckling – att skapa långsiktiga, positiva effekter för kommunens invånare och företag. Affärsidén är att främja hållbar turism och öka destinationens attraktivitet.
Vem är du?
Du har gjort en framgångsrik resa inom besöksnäringen och är en engagerande ledare som har erfarenhet av samspel med näringsliv och gärna politik. Du trivs i en drivande roll som offentlig talesperson. Att balansera olika aktörers önskemål, se nya möjligheter och ta in olika perspektiv är du bra på.
I bagaget har du en högskoleutbildning eller motsvarande samt erfarenhet inom besöksnäringen i en ledande befattning.
Välkommen till ett nätverkande och utåtriktat VD-uppdrag där du får möjlighet att ta Visit Trelleborg mot nya horisonter (körkort krävs).
Läs mer om tjänsten och ansök här!
- Text: Visit Trelleborg
- Foto: Visit Trelleborg
-
Göteborg bjuder älskare av hårdrock på högtidsstunder i höst
Göteborg är en stad med starka rötter i hårdrock och metal. Denna höst bjuder på ett imponerande utbud av konserter.
-
Höstens stora återkomst – Postmuseum nyöppnar 19 oktober
Efter en omfattande renovering av den historiska byggnaden i Gamla stan öppnar Postmuseum åter sina dörrar i höst.
-
Skövde satsar på Welcome House för nyinflyttade och besökare
Welcome House Skövde är mötesplatsen där nyinflyttade, besökare, invånare och nyfikna får tips, vägledning och kontakter.
-
Jubileumsnatt på Vår Gård: En resa av innovation och skönhet
Den 28 september är det dags för folkfest på Vår Gård. Hotellet i Saltsjöbaden uppmärksammar 100 år av hängivet arbete.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 36 -24
Mest under Destination, Boende, Evenemang, Hållbarhet samt Konstateranden, Beslut och Rapporter
-
Nu har Villa Foresta på Lidingö fått nytt liv
Villa Foresta har öppnat upp igen med ett nytt designkoncept. En destination med hotellrum, mötesrum, barer och restaurang.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – augusti 2024
Varje månad delar Göteborg & Co en analys om besöksnäringen baserad på data. Augusti hade hög hotellbeläggning tack vare event.
-
Ugly Lawns och Werket vann Placebrander of the Year 2024
Region Gotland och Castellum är årets vinnare av det prestigefyllda priset Placebrander of the Year. Det stod klart den 5 september.
-
Tio nya deluxerum på Krägga Herrgård – Strandpaviljongen har öppnat
Den 13 augusti öppnade Strandpaviljongen på Krägga Herrgård. En ny byggnad bara en tåspets från vattenbrynet.
-
Sunlight Hotel, Conference & Spa välkomnar Jenny Dingertz som ny VD
Sunlight Hotel, Conference & Spa i Nyköping är glada att meddela att Jenny Dingertz tillträder som ny VD för anläggningen.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Clarion Hotel Karlatornet är redo för incheckning
Clarion Hotel Karlatornet slog upp portarna den 1 september och välkomnade de första gästerna ti...
-
Pionjärer inom naturnära boende är årets mångfaldspristagare
Ulrika Krynitz och Håkan Strotz startade Urnatur 2007 på gården i Ödeshög. Då hade de byggt någr...
-
Stockholm – samverkan och infrastruktur är nyckeln till konsertlycka
Taylor Swifts konserter i somras lockade 131 100 turister till Stockholm, vilket inte bara förstärkte staden närv...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 36 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Boende, Eveneman...
-
-
Gästbloggare
-