-
Zaplox levererar kiosklösning till Best Western hotell på Gotland
Zaplox AB, som erbjuder hotell och kasinon en kontaktfri mobil gästresa för en smidig, säker och engagerande gästupplevelse, meddelar att Best Western Solhem Hotel och Best Western Strand Hotel Visby tecknat avtal för Zaplox kontaktfria kiosklösning.
Avtalet innebär att de två gotländska systerhotellen med sammanlagt 223 rum nu kan erbjuda en kontaktfri in- och utcheckning. Där gästen enkelt printar sitt eget nyckelkort och får tillgång till hotellinformation direkt i en för hotellet profilerad självbetjäningskiosk.
Zaplox kiosklösning integreras här med VisBook PMS samt låssystem från dormakaba.
Har valt Zaplox digitala kiosklösning
Best Western Solhem Hotel och Best Western Strand Hotel är två hotell belägna i de centrala delarna av Visby. Hotellen, som tillsammans har 223 rum, är medlemmar av den internationella hotellkedjan Best Western men ägs och drivs lokalt av oberoende ägare.
För att framöver kunna erbjuda sina gäster en smidigare och säkrare kontaktfri gästupplevelse har hotellen valt Zaplox digitala kiosklösning. Med Zaplox Kiosk kan hotellets gäster enkelt hantera sin egen in- och utcheckningsprocess direkt i självbetjäningskiosken. Den finns placerad lättillgängligt i hotellets entré.
Kan undvika köande och närkontakt
Via kiosken, som specialanpassats efter hotellet och dess specifika profil, får gästen tillgång till nödvändig hotellinformation samt kan skriva ut sin egen rumsnyckel genom att placera ett nyckelkort på en separat nyckelkortsläsare invid kiosken.
Efter att ha checkat in i kiosken kan gästen gå direkt till sitt hotellrum. Och på så sätt undvika både onödigt köande och närkontakt med andra gäster. Förutom att processen svarar upp mot hotellindustrins säkerhetskrav för en kontaktfri incheckning så skapar den även fördelar för hotellet. Då personalresurser frigörs när gästerna hanterar in- och utcheckning själva.
”Vi är stolta över att kunna erbjuda både Best Western Strand Hotel och Best Western Solhem Hotel möjligheten att välkomna sina gäster på ett säkrare och mer effektivt sätt. Zaplox kiosklösning ger båda hotellen rätt förutsättningar för en kontaktfri digital gästresa och frigör samtidigt resurser som kan omdirigeras till att arbeta med mer värdeskapande och intäktsdrivande aktiviteter, som tillför värde för både gäster och hotellpersonal. Smarta kontaktfria lösningar förväntas av dagens hotellgäster, oavsett hotellstorlek och destination.” Säger Even Frydenberg, VD för Zaplox.
- Text: Zaplox AB
- Foto: Zaplox AB
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna lanserar en digital plattform för att hjälpa personer med funktionsnedsättning att hitta en inkluderande arbetsplats.
-
Copper Skillet – Ruth Weldegiorgis är världens bästa konferenskock
Den 19 april avgjordes Copper Skillet, där Ruth Weldegiorgis representerade Sverige och blev världens bästa konferenskock.
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste choklad 452732, välkomnas som ny hyresgäst i Smygehuk.
-
Västerbotten tar nästa steg i resan mot en mer hållbar destination
Region Västerbotten Turism har tillsammans med de lokala destinationsbolagen beslutat att gå vidare i en satsning på certifiering med EarthCheck.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Mest om Destination, Evenemang och Utmärkelser samt Museer
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Det är precis vad Höga Kusten Destinationsutveckling söker.
-
Svenska Möten – vinnare av Svenska Mötespriset 2024
Den 15 april på Skogshem & Wijk, Lidingö, steg fem stolta vinnare upp på scen för att ta emot det prestigefyllda Svenska Mötespriset.
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson, VD för Destination Östersund, till ordförande. Föreningen byter namn till Svenska Destinationsnätverket.
-
Tredje bästa året någonsin för Sveriges campingplatser
Ny statistik från SCB/Tillväxtverket visar att antalet gästnätter på Sveriges campingplatser uppgick till 16,6 miljoner under 2023.
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Intresset för hållbar turism är stort i hela världen, det märks på populariteten av GSTC kongress i Stockholm den 23-25 april.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang samt K...
-
Regeringen – ny strategi för företag i kulturella och kreativa branscher
Regeringen lämnade den 9 april över skrivelsen Strategi för företag i kulturella och kreativa branscher till riks...
-
Sala firar 400 år – födelsedagen bjuder på fika och kungligheter
Den 15 april 2024 är det 400 år sedan Sala fick stadsprivilegier av Gustav II Adolf. Sala flyttades då från Gruvb...
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Vet du inte vad du ska göra på sommarlovet och är mellan 15–17 år? I år söker Historiska museet ...
-
-
Gästbloggare
-