-
Här är de bästa arbetsplatserna i branschen
Great Places To Work har publicerat sin årliga lista över vilka företag som är de bästa arbetsgivarna i Sverige. Sveriges bästa arbetsplats är ett pris som delas ut av Great Place to Work. Företaget genomför årligen världens största arbetsplatsstudie i 45 länder över hela världen. Priset delas ut i tre kategorier: små, mellanstora och stora organisationer.
Bland större organisationer (företag med mer än 250 medarbetare) så kommer Liseberg på en tolfte plats och Nordic Choice Hotels på en trettonde plats. Dessutom utsågs driftsdirektör inom Nordic Choice, Susanna Ståhl till Sveriges bästa kulturbärare. Hon prisas för sitt agerande och arbete där hon lever efter sina värderingar och bidrar till att inspirera sina kollegor och bygger starka arbetsplatskulturer
”- Det är fantastiskt att det hårda arbete som vi gör för att få våra anställda att växa och må bra uppmärksammas. Vi är oerhört stolta över vårt kulturarbete och den här segern kommer vi fira med våra anställda”, säger Nordic Choice Hotels HR-direktör Tone Odvold Ålhus.
Listan över Sveriges bästa arbetsplatser baseras på en medarbetarundersökning som Great Place to Work skickar ut till slumpvist utvalda medarbetare inom företaget. Undersökningen ber medarbetaren ta ställning till påståenden om arbetsplatsen. Utöver detta görs en kulturanalys där företagen ombeds beskriva hur de hanterar rollen som arbetsgivare.
”- Vi är ett expansivt företag som lever på att dagligen ta hand om och ge våra gäster på hotellen den absolut bästa servicen. För att lyckas med detta krävs att vår personal mår bra och får förutsättningar att växa inom företaget och inte minst att de har kul på jobbet. Det är ett ständigt pågående arbete och den här utmärkelsen ger oss än mer kraft att fortsätta utveckla”, säger Tone Odvold Ålhus.
På bilden ovan: Tone Odvold Ålhus, Nordic Choice Hotels
Källa: Great Places To Work, Nordic Choice Hotels
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Nordic Choice Hotels
-
Biancas Trendrapport 2026 – Måltidsturismens stora genombrottsår
I detta uttömmande blogginlägg siar Bianca Brandon-Cox om framtiden…
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 47 2025
Mest under Destination, Evenemang, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering samt Konstateranden
-
Restaurangfamilj lanserar Food Family – Service Inifrån och Ut
Food Family är ett nytt samlingsnamn med några av Sveriges mest uppskattade restauranger, mötesplatser och hotell.
-
Vasamuseet och Lidl Sverige samarbetar för att stötta skeppet Vasa
Skeppet har överlevt i snart 400 år – men nu behöver hon ny stöttning. Vasamuseet och Lidl Sverige samarbetar för det ändamålet.
-
Swedavia – Arlandas tillgänglighet behöver stärkas
Stockholmsregionens antal flygförbindelser har minskat mellan åren 2023 och 2025. Det visar årets rapport från Copenhagen Economics.
-
Moder-Bokun-partnerskapet – En ny definition av upplevelsedriven gästfrihet
Partnerskapet möjliggör att förena rumshantering, upplevelser och global distribution i ett enda sömlöst flöde
-
Johanna Hemming blir ny vd för Visit Dalarna
Tillträder den 1 mars 2026
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – oktober 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild av besöksnäringen. Utvecklingen för destinationen fortsätter att vara positiv.
-
Upplevelser som utvecklar platser – slutkonferens för Interreg-projektet Upplevelsenäring
Projektet har varit ett gränsöverskridande samarbete mellan Trollhättan, Lysekil och Fredrikstad
-
Starkt bokningstryck inför SkiStars säsongsöppning – rekordintresse för jul och nyår i fjällen – uppdaterad
Gynnsam kalender som ger många skiddagar på få semesterdagar i jul och nyår märks i bokningsläget på Skistars destinationer
-
Veckans profil
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Julstaden Göteborg lyser upp – här är höjdpunkterna
När mörkret sänker sig över Göteborg tänds Julstaden som i år bjuder på både nya och välkända inslag. Från storsl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 46 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Transport, In...
-
Från synlighet till lönsamhet – så bygger du en digital närvaro som säljer
Gästerna säger att de älskar din plats, men när du googlar ditt eget företag syns du inte. Samtidigt pratar alla ...
-
Visita – tilltagande ökningstakt på hotellmarknaden i oktober
I oktober 2025 ökade antalet belagda hotellrum med drygt 6 procent jämfört med motsvarande månad 2024. Det är en ...
-
-
Gästbloggare
-