Marcus Ståhl augusti 2021

Marcus Ståhl

Marcus Ståhl bor med fru, två barn och katten Janson i Jämtland i byn Klövsjö – Av många kallat Sveriges vackraste by. Marcus har under hela sitt yrkesverksamma liv arbetat med marknadsföring och affärsutveckling. Han har tidigare startat och drivit en byrå som arbetar med innehållsmarknadsföring i digitala kanaler, han var i knappt 5 år VD för Destination Vemdalen. Sedan sommaren 2020 driver han Fjällbyrån som är en fullservicebyrån inom digitalisering och platsmarknadsföring.
När barnen sover förkovrar sig Marcus gärna inom just digitalisering och kommunikation, han menar själv att det snart upptar en ohälsosam del av hans fritid:)
Med fokus på de små företagen i besöksnäringen skriver Marcus om marknadsföring och gärna kombinerat med reflektioner och utmaningar från besöksnäringen.
Följ Marcus: 
På jobbet: fjallbyran.se/blogg 
Privat blogg: Ståhlresan.se . Om flytten till fjällen och livet i allmänhet.

Här kan du läsa Marcus olika inlägg om marknadsföring och kommunikation:

Så lyckas er destination attrahera internationella gäster!
Marcus Ståhl – så kommunicerar ni ert hållbarhetsarbete
Så bokar svensken sin semester
9 steg att förbättra din digitala synlighet redan imorgon!
Fjällen vs Alperna – En battle mellan två starka besöksnäringar

Så kan du nyttja Telia Crowd Insights för att skapa databaserade insikter

Skapa content för besöksnäringsföretag med Mazlows behovstrappa
Har du koll på nya Google Analytics 4?
Restrender 2023 – Så reser svensken nästa år
Så använder svenskarna internet i år, besöksnäringsvinkeln
Framtidsspaning – Så blir sommaren 2022 för svensk besöksnäring
Rätt budskap till rätt gäst vid rätt tidpunkt
7 knep för att öka trafiken till din hemsida
Marknadsföring är ett fjällmaraton, inte ett 60-meterslopp
Marcus Ståhl bloggar: Så mycket data och så liten möjlighet att förstå
Google och annonsering – Detta bör du känna till innan du annonserar via Google Ads
Gör din hemsida till en duktig säljare
Har du någonsin hört om en VM-medaljör utan mål? Eller en sjörövare utan skattkarta? Inte? Tänkte väl det!
8 saker jag hoppas få se mer av 2021 inom marknadsföring i besöksnäringen
Vad säljer och marknadsför vi i besöksnäringen – EGENTLIGEN?
Att bara jaga likes är som att nöja sig med ett one night stand
Låt inte er personlighet försvinna i all personalisering
Vad man ska tänka på när man kommunicerar i Coronatider.
Förbättra er marknadsföring och kom stärkta ut krisen
Elva tips för bättre paketering och lönsammare affärer för besöksnäringen

Blogginlägg