-
Ny kommunikationschef, SJ
Malou Sjörin har anställts som ny kommunikationsdirektör i SJ. Hon kommer också att ingå i företagets koncernledning och ansvara för SJs kommunikationsavdelning.
Hon kommer närmast från Trygg Hansa / Codan där hon arbetat som presschef och kommunikationschef med ansvar för den skandinaviska marknaden. Malou har också arbetat på Capgemini som informationschef.
Hon börjar sin nya anställning den 25 januari 2016.
”- SJ är ett av Sveriges mest mediebevakade företag och kommunikationen har en central del i att lyckas nå ut med alla våra förbättringar. Malou kommer att ha en viktig roll i att stärka förtroendet för SJ. Jag ser fram emot att Malou, och hennes erfarenhet av både strategiskt arbete och kommunikation, förstärker vårt team”, säger SJs vd Crister Fritzson.
”- SJ och de tjänster man levererar spelar en avgörande roll både för resenärer och samhället i stort. Det är med ödmjukhet och stor energi jag kommer tar mig an arbetet med att fortsätta stärka förtroendet för företaget och bidra i de förändringsarbeten som pågår inom företaget”, säger Malou Sjörin.
Källa: SJ AB- Text: Maria Lindqvist
- Foto: SJ AB
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 41 -25
Mest under Destination, Mat och Dryck samt Stöd/Utmärkelser/initiativ
-
Västerbottens besöksnäringsdagar 2025 i Lycksele – del 1
Region Västerbotten Turism bjöd på besöksnäringsdagar med deltagare från de flesta av regionens destinationer samt besöksnäringsföretagare
-
Busstorget återvänder till Hotel Tylösand i april
Sveriges största mötesplats för turistbussbranschen, kommer att genomföras på Hotel Tylösand i april 2026
-
Så når och attraherar vi internationella gäster – 9 steg till framgång
Marcus Ståhl bloggar om hur svenska destinationer och företag inom besöksnäringen kan bli mer attraktiva för internationella gäster
-
Nomineringar till Stora Turismpriset – museer, arrangemang och hotell
Som alltid är många värdiga besöksnäringsaktörer nominerade till Stora Turismpriset. I år är det allt från en vandringsled till mathantverk.
-
Lidköping eller Linköping? När förväxlingen blev till kampanjidé
Inspirerad av Visit Swedens kampanj “Sweden (not Switzerland)” skapade Lidköping och Linköping en liknande kampanj
-
Pressvisning för Halloween på Gröna Lund – Gnuttarna och eldshow
Den 8 oktober var Turismnytt på pressvisningen av Halloween på Gröna Lund. Evenemanget på 18 dagar är mer eftertraktat än någonsin.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – september 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild av besöksnäringen. Destinationen ser en stark efterfrågan nu under hösten.
-
Region Halland lyfter konsten i samverkan med 21 aktörer
Region Halland lanserar nu konceptet Art Halland. Målet är att inspirera fler att uppleva regionens rika utbud av konst.
-
James Cameron – Challenging the Deep öppnar på Vasamuseet 2026
Utställningen James Cameron – Challenging the Deep öppnar på Vasamuseet 20 februari 2026. Besökare får ta del av hans bedrifter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 40 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Evenemang och...
-
Gotländska näringslivsprofiler startar ny flyglinje till Bromma
Efter att flyglinjen Visby–Bromma lades ner i december i fjol går nu sju framstående gotländska entreprenörer sam...
-
James Cameron – Challenging the Deep öppnar på Vasamuseet 2026
Utställningen James Cameron – Challenging the Deep handlar om den berömde havsforskaren, filmskaparen och tekniki...
-
Region Halland lyfter konsten i samverkan med 21 aktörer
Halland ska bli “Bästa livsplatsen” till 2030. Förutom satsningar på bland annat företagsklimat och infrastruktur...
-
-
Gästbloggare
-