-
Steam Hotel öppnar Turbine Hotel – Nytt boutique hotell
Sen starten av destinations- och resorthotellet Steam Hotel har beläggningen legat på över 90% på helår och man har lyckats behålla första platsen på Tripadvisor. Nu tas nästa steg när de öppnar upp ett eget boutique-business-hotell.
Turbine Hotel blir namnet och man fyller det med 40 unika rum. Förutom karaokerummen och den egna biografen så blir det gitarrer på room service menyn och nya spännande lösningar för både business och den privata gästen.
”Turbine Hotel har vi längtat efter att få berätta om! Våra fantastiska medarbetare här på Steam har på kort tid skapat en väldigt speciell och nära upplevelse trots vår storlek. Tack vare det vill vi nu skapa något nytt, mindre och som levererar något alldeles extra för business- och affärsgästerna. My Öhrn, som varit med sen lanseringen av Steam, och som nu blir Turbines hotellchef, har fria händer att göra något som Sverige och världen blir nyfikna på.” Berättar Felix Fuchs, VD på Steam Hotel.
Grupper kan hyra hela hotellet
För ESS Group som står bakom Steam Hotel så blir Turbine den 10:e hotelldestinationen.
På Turbine kommer grupper och företag kunna hyra hela hotellet med alla 40 rum, biografen och karaoke-upplevelsen. Det planeras redan för karaoke-battles, open mics, gitarr tutorials och filmvisningar. På helgerna blir Turbine en perfekt get-away för par och kompisgäng som letar efter något annat än ett hotellrum.
”Jag var med och startade upp Steam Hotel och att gänget nu ger mig chansen att skapa Turbine med alla dess egenheter och rockiga businesscharm gör mig så stolt och taggad! Jag brinner så starkt för att få visa våra gäster vad vi nu skapar. När de kommer hit första gången så ska de inte vilja checka ut. När de kommer hit nästa gång så blir det på en helg utan businessdräkten eller kavaj.” Säger My Öhrn, Hotel Manager på Turbine Hotel.
Turbine Hotel öppnar den 2 december.
- Text: ESS Group
- Foto: ESS Group
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
Jämtland Härjedalen – värdet av infrastrukturen i naturen
Vandringen i Jämtland Härjedalen är den största reseanledningen inom besöksnäringen och sannolikt den viktigaste ...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
-
Gästbloggare
-