-
Tott Hotels får nya hotell i Visby
Tott Hotels är ett nytt franchisekoncept som riktar in sig på hotell med unika lägen och speciell karaktär.
Nu har två hotell i Visby blivit franchisetagare i Tott Hotels, Hotell Gute och Hotell Breda Blick.
De två hotellen ingår i Totts nya franchisekoncept Tott Hotels. De anrika Hotell Gute och Hotell Breda Blick passar perfekt in i det som är grunden i konceptet, unikt läge och speciell karaktär.Hotellen i Visby kommer att drivas av Karin och Bosse Gustafsson och lokala företagare.
Inom Tott Hotels samlas hotellen under ett gemensamt tak för bokning, marknadsföring och administration. Tott Hotels är nu i en expansionsfas och söker aktivt efter fler hotell.
”- Det känns bra att vara tillbaka i Visby, vi har haft ögonen på de här anrika hotellen under en längre tid och när möjligheten dök upp slog vi till. Vi välkomnar Bosse och Karin till Tott Hotels. Det är två välskötta och bra fungerande hotell, vi genomför några uppdateringar under våren men planerar inte att göra några stora förändringar”, säger Stefan Liljestrand, VD på Tott Hotels.
Ägarbytet har redan skett och nu drivs verksamheten vidare under samma namn,
Hotell Gute och Hotell Breda BlickKälla: Tott Hotels
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Tott Hotels
-
Sänkt moms på livsmedel – Hur hanterar och redovisar man det
Tydlig redovisning av nya regler kring moms på livsmedel och tips på hur ni ska hantera det
-
Biancas Trendrapport 2026 – Måltidsturismens stora genombrottsår
I detta uttömmande blogginlägg siar Bianca Brandon-Cox om framtiden…
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 47 2025
Mest under Destination, Evenemang, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering samt Konstateranden
-
Restaurangfamilj lanserar Food Family – Service Inifrån och Ut
Food Family är ett nytt samlingsnamn med några av Sveriges mest uppskattade restauranger, mötesplatser och hotell.
-
Vasamuseet och Lidl Sverige samarbetar för att stötta skeppet Vasa
Skeppet har överlevt i snart 400 år – men nu behöver hon ny stöttning. Vasamuseet och Lidl Sverige samarbetar för det ändamålet.
-
Swedavia – Arlandas tillgänglighet behöver stärkas
Stockholmsregionens antal flygförbindelser har minskat mellan åren 2023 och 2025. Det visar årets rapport från Copenhagen Economics.
-
Moder-Bokun-partnerskapet – En ny definition av upplevelsedriven gästfrihet
Partnerskapet möjliggör att förena rumshantering, upplevelser och global distribution i ett enda sömlöst flöde
-
Johanna Hemming blir ny vd för Visit Dalarna
Tillträder den 1 mars 2026
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – oktober 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild av besöksnäringen. Utvecklingen för destinationen fortsätter att vara positiv.
-
Upplevelser som utvecklar platser – slutkonferens för Interreg-projektet Upplevelsenäring
Projektet har varit ett gränsöverskridande samarbete mellan Trollhättan, Lysekil och Fredrikstad
-
Veckans profil
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Biancas Trendrapport 2026 – Måltidsturismens stora genombrottsår
Bianca Brandon-Cox siar om framtiden… Observera: Detta är ett önskat framtida scenario base...
-
Från synlighet till lönsamhet – så bygger du en digital närvaro som säljer
Gästerna säger att de älskar din plats, men när du googlar ditt eget företag syns du inte. Samtidigt pratar alla ...
-
Starkt bokningstryck inför SkiStars säsongsöppning – rekordintresse för jul och nyår i fjällen – uppdaterad
SkiStar går in i vintersäsongen med ett rekordstort intresse för jul- och nyårsresor till fjällen. Den gynnsamma...
-
Johanna Hemming blir ny vd för Visit Dalarna
Nu är det klart att Johanna Hemming från och med den 1 mars 2026 blir ny vd för destinationsbolaget Visi...
-
-
Gästbloggare
-
