-
Nitesoft hjälper hotell att eliminera onödiga processer och krångliga rutiner
Digitalisering har sedan länge nått hotellbranschen. Från molnbaserade PMS till digital och automatiserad gästkommunikation och revenue management – kraven på hotellens digitala infrastruktur är större än någonsin och det gäller att hänga med i utveckling för att möta gästernas önskemål.
Vi har träffat Gustav Linders som ansvarar för sälj och marknad på Nitesoft, som utvecklat en molnbaserad tjänst för Property Management och bokning på webben.
Gustav vill att fler känner till Nitesoft.
– Vi är igenom pandemin och skillnaden på hotellens aktivitet är påtaglig. 0-100 på några få månader. Nu går vi ut och frågar marknaden om den är beredd på nästa steg i den digitala utvecklingen. En premium webbaserad tjänst i molnet och som du når ifrån en internetanslutning från mobilen eller en dataskärm.Starkt fokus på användaren och gästen
Nitesoft, som idag används av fler än 50 hotell runtom i Sverige, har starkt fokus på användaren, gästen och automatisering. Sedan en tid har man lagt stora resurser på utveckling av stödet för konferenser, allra helst konferens med boende.
”Vi har värvat en handfull kunder som ställer höga krav på konferensstödet” fortsätter Gustav. ”All utveckling gör vi genom löpande dialog med våra kunder och schemaläggning, rapporter, offert, onlinebokning och e-signering är exempel på egenskaper som effektiviserar och förbättrar för våra kunder och upplevelsen för gästen.”
”Nu vill vi kontraktera fler kunder som kan dra fördel av en modern effektiv lösning. Ett systembyte går i de flesta fall förvånansvärt smidigt och vi finns till hands för att lotsa kunden till att snabbt nå full effektivitet. För en uppstickare så är konferenslösningen en fantastisk möjlighet att erbjuda unika fördelar till kunder, både i Sverige och utomlands ”
Webbaserat, men vid support är det personlig kontakt som gäller
Nitesoft värvar numera de flesta kunderna online. Tjänsten för Hotel Management (PMS) är utvecklad helt webbaserat och så fungerar även bolaget. Support kräver dock personlig kontakt och bolaget lägger därför stort fokus på att hjälpa kunden att använda tjänsten effektivt och lustfyllt. Gustav poängterar: “Tjänsten är lätt att använda trots sin komplexitet och vi jobbar kontinuerligt med att förbättra användbarhet för att nå högsta möjliga effektivitet.”
Nitesoft är tillmötesgående avseende kundspecifika lösningar och tar ansvar för underhåll och support över tiden. Många sådana anpassningar blir efter hand en del av bastjänsten.
Utbildning och support är A och O när Nitesoft sätter upp systemet för nya kunder. Varje hotell får personlig hjälp med att sätta upp systemet och utbildas antingen på plats eller digitalt med hjälp av videokonferens. Gustav förklarar: “En stor tröskel, som vi märker av, är rädslan för hur mycket i tid, pengar och inte minst ansträngning det kostar att byta PMS. Ett hotell kan ha en dålig upplevelse från när de senast bytte system eller så vill de inte rucka på rutiner som äntligen satt sig, hur omständliga de än kan tänkas vara. Vi vill rubba på den idén och har jobbat stenhårt med att förbättra upplevelsen för hotellen som faktiskt tar steget att byta system.
En annan tröskel är att många hotell sitter i långa avtal som är svåra att ta sig ur. På Nitesoft jobbar vi inte så, en mer rörlig marknad tror vi alla har att tjäna på, och så länge vi levererar vad vi lovar kommer kunderna fortsatt vara Nitesoft trogna.”
Om Nitesoft:
Nitesoft grundades 2013 på uppdrag av ledande hotell för att automatisera hanteringen av gästens resa. Året efter kommersialiserades systemet och kort därpå landade man sina första kunder, fortfarande entusiastiska och trogna Nitesoft.
Ett multifunktionellt PMS, främst anpassat för den svenska marknaden. Du finner Nitesoft hos allt från mindre destinationshotell och boutiquehotell till större lägenhetshotell och konferenshotell.
För mer information, besök www.nitesoft.se. Du kan även kontakta Gustav Linders på +46 73 525 0971 eller [email protected]
- Text: Turismnytt och Nitesoft
- Foto: Nitesoft
-
Visita – Anna Barkevall är Årets kvinna i besöksnäringen
Priset Årets kvinna i besöksnäringen tilldelas Anna Barkevall, VD för Böda Sand. Hon har satt Öland och camping på kartan för sommarsverige.
-
Svensk Handel – tondövt att hasta fram beslut om miljözon
Implementering av miljözon i Stockholm sker utan att nödvändig infrastruktur finns och utan tid för omställning enligt Svensk Handel.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -24
Mest om Destination, Evenemang, Hållbarhet samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Stockholm Business Region – kongressåret och kryssningssäsongen
Kongress-sektorn ser bra ut för Stockholm under 2024. Kryssningssäsongen likaså. Totalt är 121 fartyg inbokade.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – april 2024
Hur går det för besöksnäringen? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild baserad på statistik. April såg en ökning av utländska gäster.
-
Idrottsfest i Eskilstuna när svenska olympier kommer till stan
Svenska Olympiska Kommittén har valt Eskilstuna för den sista uppladdningen inför OS i Paris den 26 juli, Precamp 2024.
-
Stockholm måste skjuta upp utvidgningen av miljözon klass 3
Införande av Miljözon klass 3 har klubbats i Stockholm. Nu vill staden öka den. För de som reser med turistbuss innebär det problem.
-
Höga Kusten arrangerar VM i orientering 2029
VM i orientering arrangeras i Örnsköldsvik, Höga Kusten 2029. Det står klart efter Internationella orienteringsförbundet tagit sitt beslut.
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang samt K...
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Boards nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars 2024 och har redan...
-
Stockholm måste skjuta upp utvidgningen av miljözon klass 3
Under måndagskvällen klubbades ett införande av Miljözon klass 3, med start 31 december 2024, i Stockholm stads k...
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest 2024 närmar sig och lockar deltagare och åskådare från hela världen till den pulserande s...
-
-
Gästbloggare
-