-
Nitesoft hjälper hotell att eliminera onödiga processer och krångliga rutiner
Digitalisering har sedan länge nått hotellbranschen. Från molnbaserade PMS till digital och automatiserad gästkommunikation och revenue management – kraven på hotellens digitala infrastruktur är större än någonsin och det gäller att hänga med i utveckling för att möta gästernas önskemål.
Vi har träffat Gustav Linders som ansvarar för sälj och marknad på Nitesoft, som utvecklat en molnbaserad tjänst för Property Management och bokning på webben.
Gustav vill att fler känner till Nitesoft.
– Vi är igenom pandemin och skillnaden på hotellens aktivitet är påtaglig. 0-100 på några få månader. Nu går vi ut och frågar marknaden om den är beredd på nästa steg i den digitala utvecklingen. En premium webbaserad tjänst i molnet och som du når ifrån en internetanslutning från mobilen eller en dataskärm.Starkt fokus på användaren och gästen
Nitesoft, som idag används av fler än 50 hotell runtom i Sverige, har starkt fokus på användaren, gästen och automatisering. Sedan en tid har man lagt stora resurser på utveckling av stödet för konferenser, allra helst konferens med boende.
”Vi har värvat en handfull kunder som ställer höga krav på konferensstödet” fortsätter Gustav. ”All utveckling gör vi genom löpande dialog med våra kunder och schemaläggning, rapporter, offert, onlinebokning och e-signering är exempel på egenskaper som effektiviserar och förbättrar för våra kunder och upplevelsen för gästen.”
”Nu vill vi kontraktera fler kunder som kan dra fördel av en modern effektiv lösning. Ett systembyte går i de flesta fall förvånansvärt smidigt och vi finns till hands för att lotsa kunden till att snabbt nå full effektivitet. För en uppstickare så är konferenslösningen en fantastisk möjlighet att erbjuda unika fördelar till kunder, både i Sverige och utomlands ”
Webbaserat, men vid support är det personlig kontakt som gäller
Nitesoft värvar numera de flesta kunderna online. Tjänsten för Hotel Management (PMS) är utvecklad helt webbaserat och så fungerar även bolaget. Support kräver dock personlig kontakt och bolaget lägger därför stort fokus på att hjälpa kunden att använda tjänsten effektivt och lustfyllt. Gustav poängterar: “Tjänsten är lätt att använda trots sin komplexitet och vi jobbar kontinuerligt med att förbättra användbarhet för att nå högsta möjliga effektivitet.”
Nitesoft är tillmötesgående avseende kundspecifika lösningar och tar ansvar för underhåll och support över tiden. Många sådana anpassningar blir efter hand en del av bastjänsten.
Utbildning och support är A och O när Nitesoft sätter upp systemet för nya kunder. Varje hotell får personlig hjälp med att sätta upp systemet och utbildas antingen på plats eller digitalt med hjälp av videokonferens. Gustav förklarar: “En stor tröskel, som vi märker av, är rädslan för hur mycket i tid, pengar och inte minst ansträngning det kostar att byta PMS. Ett hotell kan ha en dålig upplevelse från när de senast bytte system eller så vill de inte rucka på rutiner som äntligen satt sig, hur omständliga de än kan tänkas vara. Vi vill rubba på den idén och har jobbat stenhårt med att förbättra upplevelsen för hotellen som faktiskt tar steget att byta system.
En annan tröskel är att många hotell sitter i långa avtal som är svåra att ta sig ur. På Nitesoft jobbar vi inte så, en mer rörlig marknad tror vi alla har att tjäna på, och så länge vi levererar vad vi lovar kommer kunderna fortsatt vara Nitesoft trogna.”
Om Nitesoft:
Nitesoft grundades 2013 på uppdrag av ledande hotell för att automatisera hanteringen av gästens resa. Året efter kommersialiserades systemet och kort därpå landade man sina första kunder, fortfarande entusiastiska och trogna Nitesoft.
Ett multifunktionellt PMS, främst anpassat för den svenska marknaden. Du finner Nitesoft hos allt från mindre destinationshotell och boutiquehotell till större lägenhetshotell och konferenshotell.
För mer information, besök www.nitesoft.se. Du kan även kontakta Gustav Linders på +46 73 525 0971 eller [email protected]
- Text: Turismnytt och Nitesoft
- Foto: Nitesoft
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Mest om Destination, Boende, Evenemang, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering samt Konstateranden/Rapporter
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan 2025 samlar Turismnytt anteckningarna från de olika seminarierna
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabordssamtal kring framtidens resande.
-
Jämtland Härjedalen – värdet av infrastrukturen i naturen
Vandringen i Jämtland Härjedalen är den största reseanledningen. Trots detta är finansieringen av skötsel av lederna sårbar.
-
Svenska Möten tillgänglighetsanpassar sin webbplats
Svenska Möten fortsätter sitt hållbarhetsarbete och stärker sin position som en drivande kraft för ökad inkludering inom mötesbranschen.
-
Swedavia – tre nya flygplatser når högsta klimatcertifieringen
Visby Airport, Åre Östersund Airport och Kiruna Airport har nått Airport Carbon Accreditations nivå 5. Sju av tio Swedavia-flygplatser är certifierade på den högsta nivån.
-
Västkusten fortsatt i topp som campingdestination
Ny statistik visar att 6 kommuner på Västkusten finns med på topp 10-listan gällande antalet gästnätter på Sveriges campingplatser.
-
Varför BirchStreet Systems inte bara är för jättarna
I dagens hotellbransch är effektivitet inte längre ett mål – det är en konkurrensfördel. Det kan BirchStreet Systems hjälpa dig med.
-
Tinnar och torn – ny utomhusguidning på Kalmar Slott
För sommaren har Kalmar Slott tagit fram en ny guidad tur utanför slottet. Det gör att den dessutom passar bra för hundägare.
-
SM-veckan i Norrköping certifieras som hållbart evenemang
Den 24 juni kom nyheten att SM-veckan i Norrköping uppfyller kriterierna för att bli ett Certifierat Hållbart Evenemang av Greentime.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 25 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Hållbarhet/Tillgängl...
-
Cykelleden Skåne får pris för tillgänglighet och nytänkande
Cykelleden Skåne har utsetts till vinnare av Cykelplaneringspriset 2025. Utmärkelsen delas ut årligen av förening...
-
Pontus Frithiof lanserar Matmanifest – ny milstolpe i Hållbarhet 360
Pontus Group, ledd av restaurangentreprenören Pontus Frithiof, tar ytterligare ett stort kliv i ...
-
Visita – en viss ökning på hotellmarknaden i maj
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i maj med 2 procent samtidigt som hotellrumspriserna i genomsnitt minskad...
-
-
Gästbloggare
-