-
Nitesoft hjälper hotell att eliminera onödiga processer och krångliga rutiner
Digitalisering har sedan länge nått hotellbranschen. Från molnbaserade PMS till digital och automatiserad gästkommunikation och revenue management – kraven på hotellens digitala infrastruktur är större än någonsin och det gäller att hänga med i utveckling för att möta gästernas önskemål.
Vi har träffat Gustav Linders som ansvarar för sälj och marknad på Nitesoft, som utvecklat en molnbaserad tjänst för Property Management och bokning på webben.
Gustav vill att fler känner till Nitesoft.
– Vi är igenom pandemin och skillnaden på hotellens aktivitet är påtaglig. 0-100 på några få månader. Nu går vi ut och frågar marknaden om den är beredd på nästa steg i den digitala utvecklingen. En premium webbaserad tjänst i molnet och som du når ifrån en internetanslutning från mobilen eller en dataskärm.Starkt fokus på användaren och gästen
Nitesoft, som idag används av fler än 50 hotell runtom i Sverige, har starkt fokus på användaren, gästen och automatisering. Sedan en tid har man lagt stora resurser på utveckling av stödet för konferenser, allra helst konferens med boende.
”Vi har värvat en handfull kunder som ställer höga krav på konferensstödet” fortsätter Gustav. ”All utveckling gör vi genom löpande dialog med våra kunder och schemaläggning, rapporter, offert, onlinebokning och e-signering är exempel på egenskaper som effektiviserar och förbättrar för våra kunder och upplevelsen för gästen.”
”Nu vill vi kontraktera fler kunder som kan dra fördel av en modern effektiv lösning. Ett systembyte går i de flesta fall förvånansvärt smidigt och vi finns till hands för att lotsa kunden till att snabbt nå full effektivitet. För en uppstickare så är konferenslösningen en fantastisk möjlighet att erbjuda unika fördelar till kunder, både i Sverige och utomlands ”
Webbaserat, men vid support är det personlig kontakt som gäller
Nitesoft värvar numera de flesta kunderna online. Tjänsten för Hotel Management (PMS) är utvecklad helt webbaserat och så fungerar även bolaget. Support kräver dock personlig kontakt och bolaget lägger därför stort fokus på att hjälpa kunden att använda tjänsten effektivt och lustfyllt. Gustav poängterar: “Tjänsten är lätt att använda trots sin komplexitet och vi jobbar kontinuerligt med att förbättra användbarhet för att nå högsta möjliga effektivitet.”
Nitesoft är tillmötesgående avseende kundspecifika lösningar och tar ansvar för underhåll och support över tiden. Många sådana anpassningar blir efter hand en del av bastjänsten.
Utbildning och support är A och O när Nitesoft sätter upp systemet för nya kunder. Varje hotell får personlig hjälp med att sätta upp systemet och utbildas antingen på plats eller digitalt med hjälp av videokonferens. Gustav förklarar: “En stor tröskel, som vi märker av, är rädslan för hur mycket i tid, pengar och inte minst ansträngning det kostar att byta PMS. Ett hotell kan ha en dålig upplevelse från när de senast bytte system eller så vill de inte rucka på rutiner som äntligen satt sig, hur omständliga de än kan tänkas vara. Vi vill rubba på den idén och har jobbat stenhårt med att förbättra upplevelsen för hotellen som faktiskt tar steget att byta system.
En annan tröskel är att många hotell sitter i långa avtal som är svåra att ta sig ur. På Nitesoft jobbar vi inte så, en mer rörlig marknad tror vi alla har att tjäna på, och så länge vi levererar vad vi lovar kommer kunderna fortsatt vara Nitesoft trogna.”
Om Nitesoft:
Nitesoft grundades 2013 på uppdrag av ledande hotell för att automatisera hanteringen av gästens resa. Året efter kommersialiserades systemet och kort därpå landade man sina första kunder, fortfarande entusiastiska och trogna Nitesoft.
Ett multifunktionellt PMS, främst anpassat för den svenska marknaden. Du finner Nitesoft hos allt från mindre destinationshotell och boutiquehotell till större lägenhetshotell och konferenshotell.
För mer information, besök www.nitesoft.se. Du kan även kontakta Gustav Linders på +46 73 525 0971 eller [email protected]
- Text: Turismnytt och Nitesoft
- Foto: Nitesoft
-
En affärsmässig VD sökes till Västervik Resort
5-stjärniga Västervik Resort är mycket mer än bara en plats att bada och sova på. Nu söker de en ny VD som önskas ha en palett av kompetenser.
-
Nyanlända ungdomar lär sig guida på Vasamuseet
Nu har flera ungdomar som anlände till Sverige under 2023 deltagit i Vasamuseet pedagogiska projekt Unga visar Vasa.
-
Ny gemensam satsning från skidanläggningarna i Funäsfjällen
Skidanläggningarna Tänndalen, Ramundberget och Funäsdalen gör en satsning för att fler ska få upp ögonen för Funäsfjällen.
-
Hertz bidrar till Giving Tuesday – en gåva som räddar liv
Giving Tuesday är en global folkrörelse med engagemang för medmänniskor. Röda Korset och Hertz har samarbetat sedan 2010.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 49 -24
Mest om Destination, Infrastruktur/Mobilitet samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Kungliga Djurgården åter prisad internationellt för hållbarhetsarbete
För andra gången tilldelas Kungliga Djurgården Green Destinations Platinum Award. En utmärkelse som belönar öns hållbarhetsarbete.
-
Hållbar natur- och hästturism på Öland – rekrytering till projekt
Öland representerar Sverige i utvecklingsprojektet South Baltic Horse Tourism. Därmed söker Öland & Co nu en erfaren projektledare.
-
Halländska Tiraholms Fisk vinner Stora Turismpriset 2024
Tiraholms Fisk är vinnare av Stora turismpriset 2024. Det halländska företaget hyllas för sin innovativa verksamhet med fisken i centrum.
-
Nu sätter Sala kronan på verket och avrundar sitt jubileumsår
Luciamorgon från Sala kommer bli magiskt. Tillsammans med kör och sångare kommer Lucian Lova Fredling att sprida värme i TV-rutan.
-
Anna Näppä är Årets ciceron 2024 – Forskar om hur arbetsgivare blir mer attraktiva
Stipendiet på 100 000 kronor, har tilldelats Anna Näppä vid Luleå tekniska universitet för doktorsavhandlingen "Building employer brands: The employee perspective"
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Stockholm får EM i basket för damer 2027 – historisk satsning
Svenska Basketbollförbundet (SBBF) och Stockholms stad kan med glädje meddela a...
-
Den 1 december öppnade Vinterköping med julmarknad
Norrköping välkomnade till en magisk vinterupplevelse den 1 december 2024. Evenemanget Vinterköping går till den ...
-
Visita anmäler Umeå kommun till Konkurrensverket
Umeå Folkets Hus ägs till 98 procent av kommunen. Trots detta bedriver föreningen en mängd verks...
-
Nu sätter Sala kronan på verket och avrundar sitt jubileumsår
I april 2023 spelade delar av jubileumsorganisationen för Sala 400 år in en film nere på 155 met...
-
-
Gästbloggare
-