-
Nitesoft hjälper hotell att eliminera onödiga processer och krångliga rutiner
Digitalisering har sedan länge nått hotellbranschen. Från molnbaserade PMS till digital och automatiserad gästkommunikation och revenue management – kraven på hotellens digitala infrastruktur är större än någonsin och det gäller att hänga med i utveckling för att möta gästernas önskemål.
Vi har träffat Gustav Linders som ansvarar för sälj och marknad på Nitesoft, som utvecklat en molnbaserad tjänst för Property Management och bokning på webben.
Gustav vill att fler känner till Nitesoft.
– Vi är igenom pandemin och skillnaden på hotellens aktivitet är påtaglig. 0-100 på några få månader. Nu går vi ut och frågar marknaden om den är beredd på nästa steg i den digitala utvecklingen. En premium webbaserad tjänst i molnet och som du når ifrån en internetanslutning från mobilen eller en dataskärm.Starkt fokus på användaren och gästen
Nitesoft, som idag används av fler än 50 hotell runtom i Sverige, har starkt fokus på användaren, gästen och automatisering. Sedan en tid har man lagt stora resurser på utveckling av stödet för konferenser, allra helst konferens med boende.
”Vi har värvat en handfull kunder som ställer höga krav på konferensstödet” fortsätter Gustav. ”All utveckling gör vi genom löpande dialog med våra kunder och schemaläggning, rapporter, offert, onlinebokning och e-signering är exempel på egenskaper som effektiviserar och förbättrar för våra kunder och upplevelsen för gästen.”
”Nu vill vi kontraktera fler kunder som kan dra fördel av en modern effektiv lösning. Ett systembyte går i de flesta fall förvånansvärt smidigt och vi finns till hands för att lotsa kunden till att snabbt nå full effektivitet. För en uppstickare så är konferenslösningen en fantastisk möjlighet att erbjuda unika fördelar till kunder, både i Sverige och utomlands ”
Webbaserat, men vid support är det personlig kontakt som gäller
Nitesoft värvar numera de flesta kunderna online. Tjänsten för Hotel Management (PMS) är utvecklad helt webbaserat och så fungerar även bolaget. Support kräver dock personlig kontakt och bolaget lägger därför stort fokus på att hjälpa kunden att använda tjänsten effektivt och lustfyllt. Gustav poängterar: “Tjänsten är lätt att använda trots sin komplexitet och vi jobbar kontinuerligt med att förbättra användbarhet för att nå högsta möjliga effektivitet.”
Nitesoft är tillmötesgående avseende kundspecifika lösningar och tar ansvar för underhåll och support över tiden. Många sådana anpassningar blir efter hand en del av bastjänsten.
Utbildning och support är A och O när Nitesoft sätter upp systemet för nya kunder. Varje hotell får personlig hjälp med att sätta upp systemet och utbildas antingen på plats eller digitalt med hjälp av videokonferens. Gustav förklarar: “En stor tröskel, som vi märker av, är rädslan för hur mycket i tid, pengar och inte minst ansträngning det kostar att byta PMS. Ett hotell kan ha en dålig upplevelse från när de senast bytte system eller så vill de inte rucka på rutiner som äntligen satt sig, hur omständliga de än kan tänkas vara. Vi vill rubba på den idén och har jobbat stenhårt med att förbättra upplevelsen för hotellen som faktiskt tar steget att byta system.
En annan tröskel är att många hotell sitter i långa avtal som är svåra att ta sig ur. På Nitesoft jobbar vi inte så, en mer rörlig marknad tror vi alla har att tjäna på, och så länge vi levererar vad vi lovar kommer kunderna fortsatt vara Nitesoft trogna.”
Om Nitesoft:
Nitesoft grundades 2013 på uppdrag av ledande hotell för att automatisera hanteringen av gästens resa. Året efter kommersialiserades systemet och kort därpå landade man sina första kunder, fortfarande entusiastiska och trogna Nitesoft.
Ett multifunktionellt PMS, främst anpassat för den svenska marknaden. Du finner Nitesoft hos allt från mindre destinationshotell och boutiquehotell till större lägenhetshotell och konferenshotell.
För mer information, besök www.nitesoft.se. Du kan även kontakta Gustav Linders på +46 73 525 0971 eller [email protected]
- Text: Turismnytt och Nitesoft
- Foto: Nitesoft
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC-konferensen passade Turismnytt på att prata lite med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på Tekniska museet.
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! Den 27 april slår Gröna Lund upp portarna för säsongen, där en rad nyheter väntar besökarna.
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
TUC Yrkeshögskola arbetar för att förse besöksnäringen med kompetens. Intresserade kan bl.a läsa Hotel & Restaurant Manager.
-
Svenska Möten ger ut e-bok för att inspirera om hållbarhet
Svenska Möten vill tillsammans med sina hållbara mötesplatser leda branschen. Därför ger de nu ut e-boken "Vi vill leva Globala målen".
-
Visit Trelleborg är nominerad för Bästa värdskap 2023
Visit Trelleborg och nio andra turistinformationer tävlar om utmärkelsen bästa värdskap 2023 från Visitas nationella råd för besöksservice.
-
Hotel Fratelli har äntligen öppnat i Karlstad
Ett färgstarkt nöjeshus som för tankarna till sydligare breddgrader. Efter flera års renovering står Karlstads Hotel Fratelli färdigt.
-
Fler besöker Höga Kusten under hela året
Höga Kusten går fortsatt starkt. Det visar den officiella inkvarteringsstatistiken som presenterades i dagarna.
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett projekt med länderna kring Östersjön. ReTour ska leda till utveckling för en mer hållbar turism.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ut...
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna är en ideell förening som förmedlar kontakt mellan företag och personer med en ...
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, den drivna företagaren och ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste chokl...
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett treårigt projekt med länderna kring Östersjön för att ...
-
-
Gästbloggare
-