-
Kent Johansson är ny VD för Falkenberg Strandbad
Falkenberg Strandbad förvärvades av ESS Group under 2011 och hade då 30.000 gäster. Sen dess har Strandbaden utvecklats på mer eller mindre alla plan där ESS Group jobbat långsiktigt och sakta men säkert byggt en destination. Hotellchefen Kent Johansson, tillträdde augusti 2017 och utsågs nu 1 januari 2019 till VD för Falkenberg Strandbad.
”Falkenberg Strandbad är nu en destination i sig själv och med förra årets stora öppning av den nya pool-lounge-delen i Retreat Club och nya matupplevelsen Köket så börjar vi äntligen närma oss vår vision. Kent och hans team har en otroligt stor del i att vi nu äntligen kommit hit. Jag är så glad över att han tackat ja till rollen som VD för Falkenberg Strandbad.” Berättar Anders Nilsson, partner och COO på ESS Group.
En inspirerande ledare
Kent Johansson har en stor passion för gäst och upplevelser. Han har arbetat sig fram på Branäs till centrala positioner på Gothia Towers till ESS Groups. Han är en modern ledare som inspirerar.
”Att få bli VD och vara långsiktig med ESS Group och mitt grymma team här på Strandbaden gör mig enormt glad, taggad och full av respekt. Passionen, lekfullheten och engagemanget i den här familjen är enormt smittande och vi delar värderingar såväl som synen på att våra gästers upplevelse är det viktigaste som finns.” Säger Kent Johansson, VD på Falkenberg Strandbad.
- Text: ESS Group
- Foto: ESS Group
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
-
Gästbloggare
-