-
Suusify anställer Desiré Kjellberg som Member Director
Den första oktober tillträdde Desiré Kjellberg som Member Director för nystartade Suusify. Med data som grund kommer hon att använda sin långa branscherfarenhet för att arbeta nära hotellägarna med syftet att öka hotellens lönsamhet. För Desiré Kjellberg är det rätt tid att kliva på framtidens hotellallians.
“Branschen förändras och med mindre affärsresande blir det viktigare än någonsin att ha stenkoll på sina möjligheter, tänka långsiktigt och nytt för att locka gäster.” Säger Desiré Kjellberg, Member Director på Suusify.
Vill etablera Suusify som en självklar samarbetspartner
Efter drygt 25 år i branschen har Desiré Kjellberg varit med om de flesta utmaningar som en hotellägare kan tänkas möta. Under de senare åren har hon varit chef för hotell inom flera av Sveriges största hotellkedjor och utvecklat ett av Stockholms populäraste design- och innerstadshotell från grunden.
Nu vill hon använda sin kompetens för att etablera Suusify som en självklar samarbetspartner för svenska hotell med tillväxtambitioner.
“Mina olika roller genom åren har gjort att jag sett hotellverksamheten ur väldigt många perspektiv, och det är en stor fördel i mitt uppdrag som Member Director. Genom att jobba sig upp genom branschen under väldigt många år får man en förståelse för helheten som är väldigt värdefull.” Säger Desiré Kjellberg.
Personlig värme ska komplettera hårddata
Suusify har växt fram ur MiWell som grundades av Johan Öhman 2013. MiWell fokuserade på att hjälpa hotell med revenue management och distribution genom kombination av personlig touch, kunskap och dataanalyser.
Med Suusify är ambitionen att ta ett helhetsgrepp för att utveckla hela verksamheten; medlemmarna kan få hjälp med allt från hållbarhetsfrågor till lönsamhetsanalyser och digital marknadsföring.
“Vi vill hjälpa våra kunder att nå sin fulla potential och då är ett holistiskt och cirkulärt tillvägagångssätt det bästa. Johan är visionären och entreprenören som jag kompletterar som förmedlare och strateg. Min långa branscherfarenhet gör att jag kan kommunicera med hotellägarna på ett sätt som de är vana vid.” Säger Desiré Kjellberg.
Ingen vanlig hotellallians
En avgörande skillnad mellan Suusifys erbjudande och traditionella hotellallianser är bindningstiden och möjligheter till anpassning. Inspirerade av dagens mest kända framgångsrika tech- och servicebolag vill Suusify att kunder ska stanna av egen vilja; om ett hotell av någon anledning vill avbryta samarbetet så kan det göras omgående.
“Vårt erbjudande är helt på hotellens egna villkor – vi tror att det är rätt väg att gå. Hela idéen med Suusify är att vi utgår från hotellen behov och önskemål. Vi är trygga med vårt erbjudande och kan därför göra på det här sättet.” Avslutar Desiré Kjellberg.
- Text: Suusify
- Foto: Suusify
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
Den positiva trenden håller i sig. För tredje månaden i rad ökar Värmland när det kommer till kommersiella överna...
-
-
Gästbloggare
-