-
Suusify anställer Desiré Kjellberg som Member Director
Den första oktober tillträdde Desiré Kjellberg som Member Director för nystartade Suusify. Med data som grund kommer hon att använda sin långa branscherfarenhet för att arbeta nära hotellägarna med syftet att öka hotellens lönsamhet. För Desiré Kjellberg är det rätt tid att kliva på framtidens hotellallians.
“Branschen förändras och med mindre affärsresande blir det viktigare än någonsin att ha stenkoll på sina möjligheter, tänka långsiktigt och nytt för att locka gäster.” Säger Desiré Kjellberg, Member Director på Suusify.
Vill etablera Suusify som en självklar samarbetspartner
Efter drygt 25 år i branschen har Desiré Kjellberg varit med om de flesta utmaningar som en hotellägare kan tänkas möta. Under de senare åren har hon varit chef för hotell inom flera av Sveriges största hotellkedjor och utvecklat ett av Stockholms populäraste design- och innerstadshotell från grunden.
Nu vill hon använda sin kompetens för att etablera Suusify som en självklar samarbetspartner för svenska hotell med tillväxtambitioner.
“Mina olika roller genom åren har gjort att jag sett hotellverksamheten ur väldigt många perspektiv, och det är en stor fördel i mitt uppdrag som Member Director. Genom att jobba sig upp genom branschen under väldigt många år får man en förståelse för helheten som är väldigt värdefull.” Säger Desiré Kjellberg.
Personlig värme ska komplettera hårddata
Suusify har växt fram ur MiWell som grundades av Johan Öhman 2013. MiWell fokuserade på att hjälpa hotell med revenue management och distribution genom kombination av personlig touch, kunskap och dataanalyser.
Med Suusify är ambitionen att ta ett helhetsgrepp för att utveckla hela verksamheten; medlemmarna kan få hjälp med allt från hållbarhetsfrågor till lönsamhetsanalyser och digital marknadsföring.
“Vi vill hjälpa våra kunder att nå sin fulla potential och då är ett holistiskt och cirkulärt tillvägagångssätt det bästa. Johan är visionären och entreprenören som jag kompletterar som förmedlare och strateg. Min långa branscherfarenhet gör att jag kan kommunicera med hotellägarna på ett sätt som de är vana vid.” Säger Desiré Kjellberg.
Ingen vanlig hotellallians
En avgörande skillnad mellan Suusifys erbjudande och traditionella hotellallianser är bindningstiden och möjligheter till anpassning. Inspirerade av dagens mest kända framgångsrika tech- och servicebolag vill Suusify att kunder ska stanna av egen vilja; om ett hotell av någon anledning vill avbryta samarbetet så kan det göras omgående.
“Vårt erbjudande är helt på hotellens egna villkor – vi tror att det är rätt väg att gå. Hela idéen med Suusify är att vi utgår från hotellen behov och önskemål. Vi är trygga med vårt erbjudande och kan därför göra på det här sättet.” Avslutar Desiré Kjellberg.
- Text: Suusify
- Foto: Suusify
-
Stockholm bland världens topp-destinationer 2025
Med erbjudande om både skärgård och stadspuls har Stockholm etablerat sig som en av världens mest eftertraktade resmål 2025.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Mest om Boende, Transport/Infrastruktur/Mobilitet, Evenemang, Museer/utställningar samt Konstateranden/Beslut/Rapporter
-
Vårdskjortor får nytt liv som arbetskläder på Nationalmuseum
Nu byter personalen på Nationalmuseum sina jackor. I ett samarbete med Beskow von Post får kläder nytt liv genom ett cirkulärt koncept.
-
Vy Norge lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö
Vy tar ytterligare ett steg i sin satsning på internationell trafik och lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö i sommar.
-
Vrak – Museum of wrecks i samarbete med The museum of World War II i Gdansk
Vrak - Museum of wrecks samarbetar med The museum of World War II i Gdansk och deltar i ett konferensevent den 25 januari.
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag presenterar Thérèse Liljeqvist som ny VD. Med en bakgrund inom besöksnäringen tar hon med sig erfarenhet.
-
Mötesåret 2024 – stora möten och event trotsade konjunkturen
Mötesåret 2024 har varit präglat av minskad efterfrågan på konferenser. Trots det har efterfrågan på stora möten ökat enligt Svenska Möten.
-
Fler hittar till Marinmuseum året runt – så gick det 2024
Trots en besöksminskning jämfört med 2023, fortsätter Marinmuseum att vara en av södra Sveriges största besöksdestinationer.
-
Göta Kanal – nya kryssningsupplevelser lockar
Allt fler resenärer söker autentiska upplevelser. Göta kanal erbjuder en unik chans att upptäcka Sveriges historia och natur från vattnet.
-
Vasamuseet och Vrak i nytt poddsamarbete med Anders Lundin
Tillsammans med experter från Vasamuseet och Vrak berättar Anders Lundin om skepp som förlist i den nya podden Folkets historia.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sveriges beredskap börjar lokalt, därför behöver vi besöksnäringen
Samtalet kring säkerhetspolitik domineras idag av militära och myndigheters lösningar. De är förståeligt utifrån ...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 2 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan ganska jämnt fördelat på många kategorier so...
-
EU-kommissionen ger klartecken för gårdsförsäljning i Sverige
EU-kommissionen har inte lämnat några invändningar mot Sveriges förslag på införande av gårdsförsäljning. Därmed ...
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – december 2024
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
-
Gästbloggare
-