-
Hertz officiell bilpartner och supporter till Stockholm Pride 2022
Sveriges största biluthyrningsbolag går in som officiell bilpartner och supporter till Stockholm Pride 2022.
Nu är det dags för oss att bekänna färg
Stockholm Pride äger rum mellan 1 – 7 augusti och Hertz Sverige kommer i år att gå in som bilsponsor och övergripande supporter.
”För oss på Hertz är det en självklarhet att alla människor har lika värde. Men det är inte en självklarhet överallt. Årets tema i Stockholm Pride är: Dags att bekänna färg. Som ett av världens största varumärken är det extra viktigt för oss att ta ställning och arbeta aktivt med sådant som gör skillnad i världen. Minskad ojämlikhet är ett av FN:s 17 globala mål som vi på Hertz jobbar konkret med och nu är det dags för oss att bekänna färg. Det gör vi gladeligen som stolt sponsor till Stockholm Pride.” Säger Hertz Sveriges HR- och Hållbarhetschef, Johanna Norin.
Självklart för Hertz att arbeta med jämlikhet
Under Prideveckan kan man besöka Pride House – en plats där det demokratiska samtalet äger rum och organisationer, föreningar, individer och politiska partier möts för att dela erfarenheter och hitta lösningar på pågående utmaningar.
Man kan även besöka Pride Park, Pride Ung/Pride Family samt delta i den kända Prideparaden lördag den 6:e augusti.
”Vi är mycket stolta över samarbetet med Stockholm Pride och ser det som en viktig del i vårt jämlikhetsarbete. Ett jämlikt samhälle bygger på principen om allas lika rättigheter och möjligheter oberoende av till exempel kön, etnicitet, religion, funktionsvariation, ålder och annan ställning. För oss på Hertz Sverige är det självklart att arbeta med dessa frågor som en del av vår affär.” Säger Johanna Norin.
- Text: Hertz
- Foto: Hertz
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett treårigt projekt med länderna kring Östersjön för att ...
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
-
Gästbloggare
-