-
Arctic Bath tilldelas en MICHELIN Key för en enastående destination
Arctic Bath i Harads har tilldelats en MICHELIN Key. Det är en prestigefylld utmärkelse som uppmärksammar hotell och destinationer med enastående helhetsupplevelser.
“Det är en ära att få den prestigefyllda utmärkelsen i form av en MICHELIN Key. Vi är djupt tacksamma att MICHELIN belyser ett hotell i norra Sverige och ödmjuka att vi får vara det första. Det uppmärksammar våra medarbetares och lokala leverantörers konsekventa strävsamma arbete och engagemang. Vi är stolta över att vara en hållbar destination med en stark karaktär, historia och själ.” Säger Klara Ranggård, VD och Hotellchef för Arctic Bath.
Hotellens motsvarighet till MICHELIN stjärnor
MICHELIN Key, som lanserades 2024, är hotellvärldens motsvarighet till The MICHELIN Guides stjärnor. Den ges till platser som utmärker sig inom design, service, gastronomi och platsens unika karaktär.
Att få en MICHELIN Key innebär att man uppnått en nivå av särskild kvalitet och helhet. Där allt från rum, inredning och service till mat och miljö samverkar för att skapa en minnesvärd vistelse. Inspektörerna besöker noggrant utvalda hotell, ofta utan förvarning, och bedömer dem enligt kriterier såsom komfort, personlig service, upplevelsevärde, arkitektur och atmosfär.
För Arctic Bath är detta extra speciellt. De är den enda destinationen utanför Stockholm som fick en nyckel i årets bedömning.
Erbjuder närhet till natur, kultur och design
För Arctic Bath är MICHELIN Key inte bara ett erkännande av det arbete som gjorts hittills, utan också en påminnelse om det ansvar som följer. Utmärkelsen omfattar hela hotellupplevelsen och bekräftar verksamhetens målsättning. Att alltid leverera en jämn och genomgående hög kvalitet, där varje gäst lämnar med känslan av att ha upplevt något unikt. Att erbjuda närhet till natur, kultur och design är en viktig värdering att förvalta och utveckla.
”Vårt nära samarbete inom Norrbottens region är avgörande för vår framgång. Tillsammans kommer vi att fortsätta sträva efter excellens genom att erbjuda minnesvärda och unika gästupplevelser.” Avslutar Klara Ranggård.
Här kan ni läsa mer om Arctic Bath på Turismnytt.
- Text: Arctic Bath
- Foto: Damien Noss
-
Visita – tilltagande ökningstakt på hotellmarknaden i oktober
I oktober ökade antalet belagda hotellrum med 6 procent jämfört med samma månad 2024. Det visar en stark utveckling enligt Visita.
-
Parks and Resorts – besöksrekord under Halloween i nöjesparkerna
Gröna Lund, Kolmården och Furuvik som ingår i Parks and Resorts har alla slagit besöksrekord under årets Halloween-säsong.
-
Transportföretagen – förslag till resegarantisystem kan äventyra bussresearrangörer
Regeringen har lämnat in en proposition om ett resegarantisystem. Sveriges bussföretag ser att det riskerar att slå mot bussresearrangörer.
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare som ska uppmärksamma platsen och dess utbud.
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö Slott (besöksnäringsverksamhet)
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa. 2027 introduceras en helt ny B2B-del i regi av Nordic Connect Travel
-
Mats Johannesson blir ny VD och koncernchef för Swedavia
Mats Johannesson har utsetts till ny VD för Swedavia. Han ska utveckla företaget med kundfokus, mod och tydlighet.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Mest under Destination, Konstateranden, beslut och rapporter samt Utmärkelser och initiativ
-
Nominerade till Grand Travel Award Ekoturismpriset 2026
Grand Travel Award Ekoturismpriset delas ut årligen till ett svenskt företag. Naturturismföretagen presenterar de tre nominerade.
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Resize Design som är specialiserade på unika inredningslösningar för hotell-/hospitalitysektorn har anställt Louise Bjurenvall
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Konstaterande...
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Över 1 800 artiklar har publicerats av press i över 70 länder sedan Visit Sweden i september lanserade de...
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Sedan början av november har Louise Bjurenvall tillträtt som ny Kommersiell chef för Resize Design. Med över 20 å...
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
Stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland är en investering med många nyttor för
-
-
Gästbloggare
-