-
Borås satsar på en mobil InfoPoint-cykel i sommar
I sommar har Borås satsat på aktiv och hållbar marknadsföring i staden – nämligen Boråshojen.
Med cykeln som en bas, kommer Borås TME att åka runt i staden och prata med befolkningen och svara på frågor av turister. Vare sig du vill veta var du kan få en god lunch i stan eller hitta ett intressant besöksmål så hjälper Boråshojen dig!
En miljövänlig satsning
”Hela sommaren finns vår mobila InfoPoint-cykel, även kallad ”Boråshojen” på plats på besöksmål, logianläggningar, evenemang, badplatser och liknande. Satsningen är en del i ett större projekt att utveckla framtidens besöksservice i Borås. Under försommaren har vi också utökat antalet fasta InfoPoints som i sin ordinarie verksamhet erbjuder informationsmaterial och en utökad kunskap om staden ur ett besöksperspektiv. Vi möter boråsare och gäster i staden på ett aktivare sätt, där människor befinner sig.” Säger verksamhetschef, Mia Landin.
Varje vardag under sommaren kommer turistkommunikatörer finnas på plats i och runt stadskärnan. Borås TME har ett stort engagemang för miljöfrågor och anser att en lastcykel är ett naturligt val när det kommer till att ta sig runt i staden. Det belastar inte miljön och fungerar bra som en aktiv plattform för att träffa besökare och boråsare. Schemat för Boråshojen kan du hitta här boras.com/borashojen.
Förutom information och Boråstips kommer Boråshojen att erbjuda möjligheter att köpa bland annat Boråssouvenirer. Biljetter till sommarens upplevelsepaket kommer även att finnas tillgängliga på plats.
- Text: Isa Mörk
- Foto: Erik Johnson, Borås TME
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...
-
-
Gästbloggare
-