-
Drömmen om en cocktailbar på Vår Gård sätts i verket
Ett nytt spännande projekt är på gång i den gamla 1800-talsvillan som är en del av Vår Gårds historiska hotell- och konferensanläggning i Saltsjöbaden.
En ny cocktailbar kommer ta form och komplettera den fina festvåningen och restaurangen. En plan som precis tagit fart.
Passade på under pandemin att förverkliga planer
Under de senaste två åren har Vår Gård som många andra branscher inom besöksnäringen utmanats att ställa om i en svår tid. Det har varit avgörande för att hitta nya vägar och se möjligheter i en stillastående verksamhet.
Anläggningen passade på att förverkliga några efterlängtade planer. Hittills har man hunnit bygga ett nytt Bageri & Vincafé, nya hotellrum och en ny relaxavdelning. Nu väntas ännu ett tillskott till hotellet. Denna gång byggs en cocktailbar i den anrika byggnaden Skärtofta.
“Vi har länge haft en dröm om att utveckla vår verksamhet för att kunna skapa ännu bättre gästupplevelser. Under pandemin har flera projekt haft möjlighet att genomföras och nu äntligen har de första spadtagen inför Skärtoftas nya cocktailbar påbörjats.” Berättar Kadi Upmark, VD på Vår Gård. ”Tanken är att fånga den historiska karaktären, men skapa inslag av modern design på ett smakfullt sätt. Vi hoppas kunna locka både lokalbor och långväga hotellgäster som vill njuta av sena cocktails och festliga middagar i stämningsfull miljö.”
En elegant cocktailbar med inbjudande atmosfär
Den nya baren kommer ligga i anslutning till den gamla matsalen och blir en del av Skärtoftas vackra festvåning och restaurang. Här har generationer av möten och fester ägt rum och nu väntas det nya 20-talet ta vid.
Det blir en elegant cocktailbar med egen ingång, vidunderlig havsutsikt och inbjudande atmosfär.
Byggandet har precis börjat och förväntas bli klart runt midsommar. Under tiden är Skärtofta stängd för besökare och gäster, men resten av verksamheten är öppen som vanligt.
När det närmar sig väntas en storlagen invigning och säkerligen en och annan cocktail.
- Text: Vår Gård
- Foto: Vår Gård
-
Transportföretagen – förslag till resegarantisystem kan äventyra bussresearrangörer
Regeringen har lämnat in en proposition om ett resegarantisystem. Sveriges bussföretag ser att det riskerar att slå mot bussresearrangörer.
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare som ska uppmärksamma platsen och dess utbud.
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö Slott (besöksnäringsverksamhet)
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa. 2027 introduceras en helt ny B2B-del i regi av Nordic Connect Travel
-
Mats Johannesson blir ny VD och koncernchef för Swedavia
Mats Johannesson har utsetts till ny VD för Swedavia. Han ska utveckla företaget med kundfokus, mod och tydlighet.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Mest under Destination, Konstateranden, beslut och rapporter samt Utmärkelser och initiativ
-
Nominerade till Grand Travel Award Ekoturismpriset 2026
Grand Travel Award Ekoturismpriset delas ut årligen till ett svenskt företag. Naturturismföretagen presenterar de tre nominerade.
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Resize Design som är specialiserade på unika inredningslösningar för hotell-/hospitalitysektorn har anställt Louise Bjurenvall
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
En stor grupp politiker och representanter för näringslivet i Värmland kräver stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland i en debattartikel
-
Stena Line köper Wasaline – säkerställer trafiken mellan Vasa och Umeå
Stena Line flyttar fram sina positioner i Östersjön genom att förvärva Wasaline och ta över driften av färjelinjen mellan Vasa och Umeå.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Över 1 800 artiklar har publicerats av press i över 70 länder sedan Visit Sweden i september lanserade de...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Konstaterande...
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland är stolta över att utse Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syré...
-
Business Region Gotland – ny samlad struktur för plats-, näringslivs- och destinationsutveckling på Gotland
Regionstyrelsen beslutade i förra veckan att gå vidare med arbetet för att etablera Business Region Gotland – en...
-
-
Gästbloggare
-