-
ESS Group lanserar innovativ online-destination
Sen starten av Ystad Saltsjöbad 2007 så har viljan att bygga destinationer varit en stark drivkraft för ESS Group. Resortdestinationerna Steam Hotel, Ellery Beach House och Falkenberg Strandbad samt citydestinationerna Pigalle, Bellora och MJ’S är några av platserna som lanserats. Nu tar gruppen nästa steg och denna gång blir det en online-destination.
En plats där du kan få med dig lite av hotellkänslan hem
Home of ESS är en plattform där man samlat all hotellinredning från de fysiska hotelldestinationerna och låter intresserade gäster klicka hem sin favoritsoffa, vinglas, lampa, kudde, säng eller täcke. En plats där du kan få med dig lite av hotellkänslan hem.
”Under många år har vi fått många frågor av gäster om var man kan köpa Pigalle-glasen, morgonrocken från Steam eller kudden från Ellery. Vi gillar att lyssna på våra gäster. Vi brinner för inredning och vi tycker om stora utmaningar. Därför är vi väldigt stolta över att kunna påbörja den här resan idag med lanseringen av Home of ESS. Just nu är vi enormt nyfikna på vad gästerna tycker och ser fram emot feedback och tips på fler saker man skulle vilja kunna köpa från just sin favoritdestination.” Berättar Jonas Stenberg, VD ESS Group.
Lyssnar mycket på alla tips och önskemål från gäster
Annika Hildingsson Gill är VD på denna nya satsning och arbetet har pågått sedan början av året. Teamet består nu av 6 personer. Men om gästerna gillar idéen och utbudet är planen att bli dubbelt så många under 2022.
”Jag kommer senaste från rollen som vice Inköpschef på IKEA och när Jonas Stenberg berättade om den här idéen för www.homeofess.com så var jag såld på någon minut. Jag och teamet har jobbat stenhårt sedan i maj och detta är en spännande start! Men vi har långt kvar, vi vill engagera våra gäster och vi gör detta tillsammans med dem. Vi lyssnar mycket på alla tips och önskemål och har nu en organisation som snabbt kan få in nya produkter. Häromdagen diskuterade vi egenproducerad handsprit i designade flaskor och det hoppas vi ha löst under februari.” Berättar Annika Hildingsson Gill, VD Home of ESS.
Mår bra av att försöka jobba inom andra segment också
Home of ESS erbjuder strax under 1500 artiklar just nu och dessa är uppdelade i åtta olika produktkategorier; Bädd, Bad, Möbler, Textilier, Belysning, Dukning, Deko, Art och Lifestyle. Plattformen har Klarna som betalningsmedel och samarbete med Postnord, DHL och Best.
”Satsningen på en online-destination och att kunna erbjuda leverans av utvald hotellinredning hem till våra gäster engagerar hela vårt bolag. Vi älskar hotell, destinationer och resorts men vi upptäcker också att vi mår väldigt bra av att försöka jobba inom andra segment och att utöka kontaktytorna och därmed relationen med våra gäster och ambassadörer. En riktigt spännande dag och en första början på något som vi hoppas många blir nyfikna på.” Avslutar Jonas Stenberg.
Home of ESS lanserades den 20:e december. Läs mer om det här.
- Text: ESS Group
- Foto: ESS Group
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – maj 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild om besöksnäringen baserad på statistik. Maj hade en hög hotellbeläggning.
-
Internationella intresset för Coolcation i Sverige verkar inte svalna
Förra sommarens kanske hetaste resetrend Coolcation har inte svalnat visar en undersökning från Visit Sweden.
-
Stockholms stad behåller Stockholmsmässan i sin ägo
I marknadsläget har det visat sig svårt att hitta en köpare till Stockholmsmässan. Processen att sälja har avbrutits och staden fortsätter att utveckla den i egen regi.
-
Svenskarnas sommarplaner: natur och tid med familjen
En ny undersökning från SkiStar visar att svenskarnas sommarplaner i präglas av ett intresse för natur och tid med familjen.
-
Norrköping – nästa vecka drar SM-veckan igång
Snart startar SM-veckan i Norrköping, en idrottsfest som invigs den 24 juni och samlar svenska mästerskap i 24 idrotter.
-
Swedish Lapland – satsning på destinationshotell i nytt projekt
Swedish Lapland Visitors Board har tilldelats finansiering för projektet AHEAD som ska stärka Norrbottens destinationshotell.
-
Vänersamarbetet – stort intresse för strand- och stadsnära fiske
2021 publicerades en digital fiskekarta för Vänern. Den har passerat 1 miljon visningar, vilket visar att det finns ett stort intresse för fiske.
-
Katrineholm – sommarkonserter med Marit Bergman och Jonathan Johansson
Katrineholm satsar på två gratiskonserter i sommar. Det ska bidra till att stärka kommunens attraktionskraft.
-
Stua AB inleder planerad avveckling av verksamheten
Efter 23 år som en kraft för besöksnäringen i Sörmland, har styrelsen för Stua beslutat att inleda en planerad avveckling av verksamheten.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 24 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Evenemang, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering och Stöd/Insatser/Utmärkelser/Initiativ Destination Nu bli...
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Svenska regionala flygplatser – Gärna utredningar men nu behövs beslut
Arlandautredningen är klar. Samtidigt ges direktiv för ytterligare en utredning för övriga flygplatser. Men vad F...
-
Svensk semester behöver en omstart – för både personer och platser
Sverige stänger ner i juli. Varje år tar en majoritet av svenskarna sin semester just då, ofta i ett enda långt s...
-
Nu ska Lidköping och Linköping stoppa förväxlingen av städerna
Svenska och internationella besökare, studenter och till och med Abba-Benny – det är många som blandar ihop Lidkö...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 24 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Evenemang, Hållbarhe...
-
-
Gästbloggare
-