-
ESS Group lanserar innovativ online-destination
Sen starten av Ystad Saltsjöbad 2007 så har viljan att bygga destinationer varit en stark drivkraft för ESS Group. Resortdestinationerna Steam Hotel, Ellery Beach House och Falkenberg Strandbad samt citydestinationerna Pigalle, Bellora och MJ’S är några av platserna som lanserats. Nu tar gruppen nästa steg och denna gång blir det en online-destination.
En plats där du kan få med dig lite av hotellkänslan hem
Home of ESS är en plattform där man samlat all hotellinredning från de fysiska hotelldestinationerna och låter intresserade gäster klicka hem sin favoritsoffa, vinglas, lampa, kudde, säng eller täcke. En plats där du kan få med dig lite av hotellkänslan hem.
”Under många år har vi fått många frågor av gäster om var man kan köpa Pigalle-glasen, morgonrocken från Steam eller kudden från Ellery. Vi gillar att lyssna på våra gäster. Vi brinner för inredning och vi tycker om stora utmaningar. Därför är vi väldigt stolta över att kunna påbörja den här resan idag med lanseringen av Home of ESS. Just nu är vi enormt nyfikna på vad gästerna tycker och ser fram emot feedback och tips på fler saker man skulle vilja kunna köpa från just sin favoritdestination.” Berättar Jonas Stenberg, VD ESS Group.
Lyssnar mycket på alla tips och önskemål från gäster
Annika Hildingsson Gill är VD på denna nya satsning och arbetet har pågått sedan början av året. Teamet består nu av 6 personer. Men om gästerna gillar idéen och utbudet är planen att bli dubbelt så många under 2022.
”Jag kommer senaste från rollen som vice Inköpschef på IKEA och när Jonas Stenberg berättade om den här idéen för www.homeofess.com så var jag såld på någon minut. Jag och teamet har jobbat stenhårt sedan i maj och detta är en spännande start! Men vi har långt kvar, vi vill engagera våra gäster och vi gör detta tillsammans med dem. Vi lyssnar mycket på alla tips och önskemål och har nu en organisation som snabbt kan få in nya produkter. Häromdagen diskuterade vi egenproducerad handsprit i designade flaskor och det hoppas vi ha löst under februari.” Berättar Annika Hildingsson Gill, VD Home of ESS.
Mår bra av att försöka jobba inom andra segment också
Home of ESS erbjuder strax under 1500 artiklar just nu och dessa är uppdelade i åtta olika produktkategorier; Bädd, Bad, Möbler, Textilier, Belysning, Dukning, Deko, Art och Lifestyle. Plattformen har Klarna som betalningsmedel och samarbete med Postnord, DHL och Best.
”Satsningen på en online-destination och att kunna erbjuda leverans av utvald hotellinredning hem till våra gäster engagerar hela vårt bolag. Vi älskar hotell, destinationer och resorts men vi upptäcker också att vi mår väldigt bra av att försöka jobba inom andra segment och att utöka kontaktytorna och därmed relationen med våra gäster och ambassadörer. En riktigt spännande dag och en första början på något som vi hoppas många blir nyfikna på.” Avslutar Jonas Stenberg.
Home of ESS lanserades den 20:e december. Läs mer om det här.
- Text: ESS Group
- Foto: ESS Group
-
En affärsmässig VD sökes till Västervik Resort
5-stjärniga Västervik Resort är mycket mer än bara en plats att bada och sova på. Nu söker de en ny VD som önskas ha en palett av kompetenser.
-
Nyanlända ungdomar lär sig guida på Vasamuseet
Nu har flera ungdomar som anlände till Sverige under 2023 deltagit i Vasamuseet pedagogiska projekt Unga visar Vasa.
-
Ny gemensam satsning från skidanläggningarna i Funäsfjällen
Skidanläggningarna Tänndalen, Ramundberget och Funäsdalen gör en satsning för att fler ska få upp ögonen för Funäsfjällen.
-
Hertz bidrar till Giving Tuesday – en gåva som räddar liv
Giving Tuesday är en global folkrörelse med engagemang för medmänniskor. Röda Korset och Hertz har samarbetat sedan 2010.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 49 -24
Mest om Destination, Infrastruktur/Mobilitet samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Kungliga Djurgården åter prisad internationellt för hållbarhetsarbete
För andra gången tilldelas Kungliga Djurgården Green Destinations Platinum Award. En utmärkelse som belönar öns hållbarhetsarbete.
-
Hållbar natur- och hästturism på Öland – rekrytering till projekt
Öland representerar Sverige i utvecklingsprojektet South Baltic Horse Tourism. Därmed söker Öland & Co nu en erfaren projektledare.
-
Halländska Tiraholms Fisk vinner Stora Turismpriset 2024
Tiraholms Fisk är vinnare av Stora turismpriset 2024. Det halländska företaget hyllas för sin innovativa verksamhet med fisken i centrum.
-
Nu sätter Sala kronan på verket och avrundar sitt jubileumsår
Luciamorgon från Sala kommer bli magiskt. Tillsammans med kör och sångare kommer Lucian Lova Fredling att sprida värme i TV-rutan.
-
Anna Näppä är Årets ciceron 2024 – Forskar om hur arbetsgivare blir mer attraktiva
Stipendiet på 100 000 kronor, har tilldelats Anna Näppä vid Luleå tekniska universitet för doktorsavhandlingen "Building employer brands: The employee perspective"
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Stockholm får EM i basket för damer 2027 – historisk satsning
Svenska Basketbollförbundet (SBBF) och Stockholms stad kan med glädje meddela a...
-
Den 1 december öppnade Vinterköping med julmarknad
Norrköping välkomnade till en magisk vinterupplevelse den 1 december 2024. Evenemanget Vinterköping går till den ...
-
Visita anmäler Umeå kommun till Konkurrensverket
Umeå Folkets Hus ägs till 98 procent av kommunen. Trots detta bedriver föreningen en mängd verks...
-
Nu sätter Sala kronan på verket och avrundar sitt jubileumsår
I april 2023 spelade delar av jubileumsorganisationen för Sala 400 år in en film nere på 155 met...
-
-
Gästbloggare
-