-
ESS Group prisat för arbetet i Öresund på Malmö Näringslivsgala
ESS Group startade sin resa 2007 genom satsningen på Ystad Saltsjöbad. Ett långsiktigt investerande och med fokus på att skapa en internationell resort, utveckla en gästupplevelse fylld av nöje, aktiviteter och möten skapade förutsättningar för att sen fortsätta investeringarna i Skåne, Danmark och Halland.
På Malmö Näringslivsgala i mars tilldelades de pris för sitt arbete i Öresundsregionen där man bland annat uppmärksammar den kraftiga ökningen av danska gäster till Sverige.
”Jag är född i Ystad. Startade som VD på Ystad Saltsjöbad och kärleken till hela den här regionen är starkare än någonsin. Det här är ett pris för teamen och alla medarbetare som genom åren jobbat och nu jobbar på Ystad Saltsjöbad, MJ’s i Malmö, Villa Strandvägen och Falkenberg Strandbad! Vi har sett fantastiska ökningar trots pandemier och olika konjunkturer genom åren. Det kommer på grund av allas vårt fokus på gästen, detaljerna och viljan att utvecklas.” Berättar Anders Nilsson, COO på ESS Group.
Planerna för Öresundsregionen är expansiva
Ystad Saltsjöbad har fembubblat sin omsättning sedan 2007 och har idag 30% danska gäster vilket betyder över 30 000 st varje år. MJ’S i Malmö har såväl som Falkenberg Strandbad sett kraftigt liknande ökningar. Planerna för Danmark och Öresundsregionen är expansiva.
”Jag tror egentligen inte att det här priset handlar om antalet hotellupplevelser som vi skapat och är på väg att lansera utan mer om att vi blir uppmärksammade för vårt sätt att arbeta och agera. Att vi vill se alla möjligheter alltid är en del av den fina motiveringen.” Säger Anders Nilsson.
Prissumman på 30 000 SEK kommer gå till en organisation som hjälper de som har det tuffast i livet.
Motivering till vinst:
”Att se möjligheter – även i utmanande tider kännetecknar årets vinnare. Redan när företaget startades visste man att man ville jobba på båda sidor Öresund. Ett expansivt företag som gör ett tydligt, positivt avtryck på Malmö och regionen. Företaget lockar många danskar till Skåne samtidigt som man trycker på gasen och expanderar i Danmark.”
Läs mer om ESS Group på Turismnytt här.
- Text: ESS Group
- Foto: ESS Group
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där världens första hydrauliska kran en gång uppfanns, växer nu något helt nytt fram. I den gamla industribyggnad...
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg och positivt omdöme som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekon...
-
-
Gästbloggare
-