-
Grand Hôtel anställer Richard Lindh som ny PR- och Marknadschef
Grand Hôtel Stockholm har rekryterat Richard Lindh som ny PR- & Marknadschef. Richard har lång erfarenhet inom PR och marknadsföring. Han kommer närmast från rollen som Head of Creators på ledande influencerbyrån We are Cube.
”Det känns helt fantastiskt att ha påbörjat min anställning på Grand Hôtel och att få arbeta med alla dessa starka varumärken som tillsammans skapar en femstjärnig destination i världsklass.” Säger Richard.
En extra spännande spetskompetens
I rollen som PR- och Marknadschef kommer Richard att ansvara för hotellets övergripande kommunikation och marknadsföring. I uppdraget ingår även kommunikations- och marknadsarbete för Grand Group som inkluderar Lydmar, The Sparrow Hotel, Mathias Dahlgrens restauranger samt hotellens övriga barer, restauranger och spa.
”Vi är jätteglada över rekryteringen av Richard Lindh. Han kommer till oss med en gedigen erfarenhet inom PR och marknadsföring, samtidigt som han har en spännande spetskompetens inom influencer marketing. Den kunskapen i kombination med hans erfarenhet av att arbete lokalt, nationellt och internationellt är något som kommer att utveckla oss i vår kommunikation.” Säger Pia Djupmark, VD för Grand Hôtel Stockholm.
Richard tillträdde sin tjänst som PR- och Marknadschef den 25 augusti.
- Text: Grand Hôtel Stockholm
- Foto: David Thunander
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Det är precis vad Höga Kusten Destinationsutveckling söker.
-
Svenska Möten – vinnare av Svenska Mötespriset 2024
Den 15 april på Skogshem & Wijk, Lidingö, steg fem stolta vinnare upp på scen för att ta emot det prestigefyllda Svenska Mötespriset.
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson, VD för Destination Östersund, till ordförande. Föreningen byter namn till Svenska Destinationsnätverket.
-
Tredje bästa året någonsin för Sveriges campingplatser
Ny statistik från SCB/Tillväxtverket visar att antalet gästnätter på Sveriges campingplatser uppgick till 16,6 miljoner under 2023.
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Intresset för hållbar turism är stort i hela världen, det märks på populariteten av GSTC kongress i Stockholm den 23-25 april.
-
Sägenskåp i Smålands Trädgård bevarar kulturarvet i bygden
”Sagor och sägner” är ett projekt inom Smålands Trädgård ekonomiska förening som snart står klart att presenteras.
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Historiska museet söker en nyfiken, påhittig och mycket ung person som vill ta över museet i sommar när ordinarie chef går på semester.
-
7 av 10 väljer att bli busschaufför för att få träffa människor
Många busschaufförer väljer yrket för att de gillar att vara ute på vägarna. Men det är också ett yrke man väljer på grund av den sociala aspekten.
-
Folkfest och glädje när Sala firade 400-årsdag
När Sala firade sin 400-årsdag den 15 april sken staden. Invånare och besökare klev ut på gator och torg för att ta del av firandet.
-
Viking Line – hållbarhet viktigt för svenska kryssningsresenärer
Var fjärde tillfrågad säger att de tänker på hållbarhet när de bokar en kryssning. Det visar en undersökning genomförd av Viking Line.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Swedish Workshop 2024: Deltagare vittnar om intresse från globala researrangörer
Nu bekräftar svenska deltagare, svenska destinationer och svensk besöksnäring, om det stora, internationella intr...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang samt K...
-
Första bilderna på nya fartyget Birka Gotland
Den 20 mars avgick premiärkryssningen med Östersjöns nya nöjeskryssare Birka Gotland. I påsk gjo...
-
Hur skapar man evenemang som passar för alla?
Att skapa evenemang som tilltalar och inkluderar alla är en utmaning som ständigt diskuteras och utforskas. Varje...
-
-
Gästbloggare
-