-
Hotellägarens guide för att öka intäkterna och engagemanget under gästresan
Även om efterfrågan må vara tillbaka har gästernas önskemål, behov och krav förändrats, och det borde även dina erbjudanden göra. Gästernas förväntningar har aldrig varit högre, och de ägare och operatörer som utvecklar sina kundupplevelser för att infria och överträffa förväntningarna kommer att sticka ut från mängden och vara väl förberedda inför framtiden.
För att kunna konkurrera idag måste hotellägare förbättra gästupplevelsen i varje kontaktpunkt – från bokning till inkvartering till uppföljning efter vistelsen – samtidigt som de maximerar intäkterna på alla punkter.
I den här guiden får du lära dig följande:
- Hur du anpassar dig efter gästernas föränderliga rese- och bokningsbeteenden
- Varför du måste skräddarsy bokningsupplevelsen
- Viktiga sätt att få direktbokningar i dagens föränderliga värld
- Hur du personanpassar gästupplevelsen på alla plan
- Varför automatisering är avgörande för medarbetar- och gästupplevelsen
- Varför gästlojalitet förändras och hur du kan anpassa dig efter detta
Presenteras av SHR och Stayntouch
Källor:
John Burns, VD, Hospitality Technology Consulting
Dan Wacksman, chef, Sassato
Douglas Rice, VD, Hospitality Technology Network
Jason Pirock, marknadsföringschef, Aparium Hotels
Brendan Wegler, intäktsstrategisk chef, InTown Suites
Allegra Medina, verkställande produktchef, SHR
Michael Heflin, intäktschef, Stayntouchintäkterna
- Text: SHR
- Foto: SHR
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 51 2025
Mest under Destination, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Visit Sweden har svaret: Hetast just nu – Midsommar (och jul…)
Visit Sweden har listat vilka sidor på sin globala sajt visitsweden.com som just nu har flest besökare
-
Svensk Handel: Husdjur, lego och tid tillsammans – det här önskar sig svenskarna i julklapp
Svensk Handel kan med nya siffror visa vad såväl barn som vuxna helst vill se under granen
-
Norrköping lättare att boka nästa år och Halmstad är redan igång
Plattformen GoTo HUB som redan används av flera destinationer blir nu också tillgänglig i Norrköping
-
Transportstyrelsen: Tåget lockar allt fler – men viktiga utmaningar kvarstår
Hela 7 av 10 personer har rest med tåg under det senaste året, punktlighet och biljettpris är utmaningar
-
Best Western Hedåsen i Sandviken utses till Skandinaviens bästa hotell inom BWH Hotels
Av 179 hotell i Skandinavien är det Best Western Hedåsen i Sandviken som vinner Hotel of the Year 2024
-
Chalmers: Kondensstrimmor från flyg spelar stor roll för klimatet
Det går dock att minska klimatpåverkan genom att optimera flygrutterna
-
Tänndalen tar nya steg i omställningen till eldrift i fjällmiljön
Tänndalens Fjällanläggning testar, som en av de första anläggningarna i världen, en eldriven pistmaskin.
-
Liseberg lägger till en helt ny säsong – har Kaninlandet öppet hela vintern
Liseberg tar nu ett viktigt steg och öppnar Kaninlandet varje helg under vintern
-
Skärgårdstrafik tillbaka i Nyköping under sommaren 2026
Under sommaren 2026 blir det återigen möjligt att åka med passagerarbåt ut i Nyköpings skärgård
-
Veckans profil
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Liseberg lägger till en helt ny säsong – har Kaninlandet öppet hela vintern
Under våren 2024 testade Liseberg för första gången att ha Kaninlandet öppet när övriga parken var stängd...
-
Andrea’s finalblogg: Det långsamma värdet i svensk besöksnäring
Svensk besöksnäring behöver en uppvärdering av sin betydelse för landets attraktionskraft och motståndskraft. Jag...
-
Skärgårdstrafik tillbaka i Nyköping under sommaren 2026
Under sommaren 2026 blir det återigen möjligt att åka med passagerarbåt ut i Nyköpings skärgård. Royal St...
-
Norrköping lättare att boka nästa år och Halmstad är redan igång
Norrköping blir först ut i Östergötland med ett nytt stöd för besöksnäringen! Plattformen gör det lättare...
-
-
Gästbloggare
-
