-
HRF – Mälardalen får ny mässa för husvagnar och husbilar
Husvagns- och Husbilsbranschens Riksförbund (HRF) bjuder på en spännande julklapp – en ny branschmässa i mars. Stockholm Husvagn Husbil.
”Mässan kommer satt samla ett stort antal ledande varumärken. Vi tror mycket på den här mässan eftersom den arrangeras på Stockholmsmässan parallellt med båtmässan Allt för Sjön den 14-17 mars 2024.” Säger Per Nilsson, HRF:s ordförande. ”Vi ser också stora fördelar att mässan genomförs i Stockholm. Dels är det landets mest folktätaste region, dels vet vi att intresset för det mobila boendet tilltalar allt fler storstadsbor.”
Innebär ett nytt event för branschen
Den nya mässan, Stockholm Husvagn Husbil, innebär på många sätt ett nytt event för branschen. Planeringen är intensiv för att skapa ett intressant innehåll och program.
”Vi har redan klart med många ledande aktörer i branschen. Fler tillkommer hela tiden.” Berättar Jörgen Nyström, kanslichef på HRF och den som projektleder mässan.
Husbil Stockholm, som har arrangerats i Kistamässans lokaler läggs samtidigt ned.
”Vi tycker såklart det är tråkigt att vi måste ställa in vårt arrangemang men hoppas att våra fantastiska besökare i stället skall hitta till den nya mässan. Utbudet av märken och tillbehör blir större på det nya arrangemanget och möjligheten att även se båtar tror jag lockar.” Säger Joakim Norberg, VD Autohallen som arrangerat mässan i Kista.
Arrangeras parallellt med Allt för Sjön
Stockholm Husvagn Husbil arrangeras parallellt med båtmässan Allt för Sjön och entrébiljetten ger tillträde till båda mässorna.
”Vi är glada att kunna bredda utbudet som möter besökaren på Allt för Sjön.” Säger Hanse Thorslund, Projektledare Stockholmsmässan. ”Genom samarbetet med HRF erbjuder vi nu än mer produkter och möjligheter för alla som gillar en aktiv fritid, resor och avkoppling både till lands och till sjöss. Totalupplevelsen för våra besökare blir större.”
”Stockholm Husvagn Husbil, tillsammans med Allt för Sjön, har alla förutsättningar att ge en nyfiken publik möjligheten att se, klämma och känna och jämföra de olika utställarnas produkter.” Avslutar Jörgen Nyström.
- Text: Husvagns- och Husbilsbranschens Riksförbund
- Foto: Husvagns- och Husbilsbranschens Riksförbund
-
SJ och SkiStar samarbetar – fler ska kunna välja tåg till fjällen
SJ och SkiStar inleder ett samarbete för att få fler att välja tåget till skid- och sommarsemestern i de svenska fjällen.
-
Två länder på en resa: Gränslandet – där Norge och Sverige möts
Gränslandet är området där Norge och Sverige smälter samman. Här är tips på unika boenden och upplevelser där.
-
Två tyska kryssningsfartyg kommer till Härnösand och Höga Kusten
De två tyska rederierna Phoenix Reisen och Hapag Lloyd kommer till Härnösand i år. Därmed blir det åtta kryssningsanlöp under säsongen.
-
Destination Östersund vinner värdskapspris för personliga AI-guider
Destination Östersund har tilldelats Visitas pris ”Bästa värdskap inom turistinformation 2024” för sina målgruppsanpassade AI-guider.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Mest under Destination, Boende samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
Snart tar bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Samtidigt ser Visit Sweden att intresset för bastu och kallbad växer.
-
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år – så startade föreningen
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år som organisation. Men hur startade föreningen? Det går JHT igenom i den här artikeln.
-
Nytt förmånskort från Sweden by Bike lanseras våren 2025
Intresserade företag kan vara med i kortet och få digital synlighet. Ett extra värde i Sweden by Bike Förmånskort är en komma-fram-garanti.
-
Kungliga Djurgårdens Intressenter tar sikte på 2030
Kungliga Djurgårdens Intressenter tar ett nytt kliv framåt i sin utveckling. Nya hållbarhetsmål har antagits och sätter riktningen mot 2030.
-
Melodifestivalen i Jönköping får högt betyg
En turistekonomisk undersökning av Melodifestivalen deltävling 5 i Jönköping visar att besökarna var väldigt nöjda med evenemanget.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Visit Sweden – ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige
Nu lanseras en ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige för att underlätta arbetet med att kommunicera om l...
-
Hertz lanserar nytt reklamkoncept inför sommarens resesäsong
Hertz tar nu nästa steg i sin digitala satsning och lanserar det nya reklamkonceptet ...
-
Nytt förmånskort från Sweden by Bike lanseras våren 2025
En ny produkt som inte enbart berör Sweden by Bike och alla cykelturister, utan även besöksnärin...
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
I vår tar den heta bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Med låten Bara bada bastu bjuder gruppen K...
-
-
Gästbloggare
-