Andrea Hartmann Jovell
Andrea älskar när det går bra för företagen. Och det offentliga. Hon har rört sig mellan organisationer som Svenskt Näringsliv, konsultuppdrag, Göteborg & Co, Länsstyrelse och regioner. Andrea sitter i styrelsen för Nyföretagarcentrum Göteborgsregionen, i strukturfondspartnerskapet Västsverige och har startat flera bolag inom kommunikation. Hon är utbildad fjälledare från Turistsportlinjen i Kiruna och kommunikationsvetare från Högskolan i Jönköping.
Andrea har jobbat som färdledare i Nordnorge och säsongat på Kosteröarna, i Åre och Riksgränsen. Hon byggde Norrlands största PR-byrå i Åre-Östersund och fick nästan pris av H.M. Konungen för årets hälsosammaste företag. Inne på femte året som kommunikations- och marknadschef på Göteborg & Co, som vice ordförande i SNDMO och medlem av styrgruppen för designexport på Svenska Institutet, tog Andrea klivet över till en nygammal framtid som konsult.
www.vidunderlig.se
twitter.com/Andreajovell
Här kan du läsa Andrea’s inlägg:
Klara begrepp – Nyckeln till en starkare besöksnäring
Ökad folkhälsa kan betala för naturen
En handbok i att paketera turism, nu!
Nytt blogginlägg från Andrea: Varför håller vi ens på, i besöksnäringen?
Redo för nya kundlöften? Låt gäster och medarbetare glänsa
Nytt blogginlägg från Andrea – Heja alla företagen utom besöksnäringen!
Besöksnäring i förvandling, vad bör en destination göra?
Så blir det åka av i städer och destinationer
Utan öppenhet och tolerans tappar Sverige värde – mediabilden kan påverka Sverige som resmål
Är det bara näringsministern som kan rädda turismen från komposten?
Diamanter gnistrar i besöksnäringen
Inte smart att vara bäst – gör upp med flosklerna
Lite bensin på elden gör platsen attraktiv
Turismnytts nya gästbloggare: Vem tar rodret i svensk besöksnäring?