Andrea Hartmann Jovell
Andrea älskar när det går bra för företagen. Och det offentliga. Hon har rört sig mellan organisationer som Svenskt Näringsliv, konsultuppdrag, Göteborg & Co, Länsstyrelse och regioner. Andrea sitter i styrelsen för Nyföretagarcentrum Göteborgsregionen, i strukturfondspartnerskapet Västsverige och har startat flera bolag inom kommunikation. Hon är utbildad fjälledare från Turistsportlinjen i Kiruna och kommunikationsvetare från Högskolan i Jönköping.
Andrea har jobbat som färdledare i Nordnorge och säsongat på Kosteröarna, i Åre och Riksgränsen. Hon byggde Norrlands största PR-byrå i Åre-Östersund och fick nästan pris av H.M. Konungen för årets hälsosammaste företag. Inne på femte året som kommunikations- och marknadschef på Göteborg & Co, som vice ordförande i SNDMO och medlem av styrgruppen för designexport på Svenska Institutet, tog Andrea klivet över till en nygammal framtid som konsult.
www.vidunderlig.se
twitter.com/Andreajovell
Här kan du läsa Andrea’s inlägg:
Ökad folkhälsa kan betala för naturen
En handbok i att paketera turism, nu!
Nytt blogginlägg från Andrea: Varför håller vi ens på, i besöksnäringen?
Redo för nya kundlöften? Låt gäster och medarbetare glänsa
Nytt blogginlägg från Andrea – Heja alla företagen utom besöksnäringen!
Besöksnäring i förvandling, vad bör en destination göra?
Så blir det åka av i städer och destinationer
Utan öppenhet och tolerans tappar Sverige värde – mediabilden kan påverka Sverige som resmål
Är det bara näringsministern som kan rädda turismen från komposten?
Diamanter gnistrar i besöksnäringen
Inte smart att vara bäst – gör upp med flosklerna
Lite bensin på elden gör platsen attraktiv
Turismnytts nya gästbloggare: Vem tar rodret i svensk besöksnäring?
Blogginlägg
-
Blogginlägg: Ökad folkhälsa kan betala för naturen
Andrea Hartmann Jovell skriver ett blogginlägg om diskussionen att ta betalt av allmänheten för att vistas i naturen eller inte.
-
Blogginlägg: En handbok i att paketera turism, nu!
Kultur- och naturturism kan lyfta svensk besöksnäring
-
Redo för nya kundlöften? Låt gäster och medarbetare glänsa
Om hur man får både gäster, medarbetare och inte minst destinationens invånare att trivas och må bra.
-
Nytt blogginlägg från Andrea – Heja alla företagen utom besöksnäringen!
Ryktet spelar roll
-
Besöksnäring i förvandling, vad bör en destination göra?
Branschen skulle må bra av större intresse från och bättre kunskap hos politiken
-
Inlägg från Andrea Jovell – Så blir det åka av i städer och destinationer
Höstmötet med SNDMO i Uppsala blev lyckat. Destinationer var på plats för kunskap och erfarenhetsutbyte och möjligen lite skvaller.
-
Nytt inlägg från Andrea: Inte smart att vara bäst – gör upp med flosklerna
Månadens bidrag från Turismnytts bloggare Andrea Hartmann Jovell handlar om samsyn
-
Blogginlägg: Lite bensin på elden gör platsen attraktiv
Stora värden för fastighetsägare och besöksnäringen att hämta med en mångfald i platsutveckling
-
Turismnytts nya gästbloggare: Vem tar rodret i svensk besöksnäring?
Andrea Hartmann Jovell lyfter upp en viktig fråga
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Detta kan besöksnäringen lära sig från Kosta
Härom veckan fick jag (Marcus Ståhl) äran att föreläsa i Kosta på uppdrag av Smålands Turismnäring med Småland Tu...
-
Måltidsupplevelser blir allt viktigare för turism till Sverige
Intresset för gastronomi och måltidsupplevelser är stort bland globala resenärer som vill resa till Sverige. Hela...
-
Nya nöjeskryssaren Birka Gotland är helt rätt i tiden
Pandemi, inflation och en orolig omvärld är några exempel på faktorer som påverkat svenskarnas sätt att resa. Nu ...
-
En ny arktisk agenda – Care for the Arctic – it’s our home
Föreställ dig världens bästa plats. Tänk dig sedan att den är hotad Här, i den arktiska delen av Sverige, går kli...
-
-
Gästbloggare
-