-
Lanserar Suusify – alliansen som hjälper hotell att skapa bättre lönsamhet, gästupplevelse och lojalitet
-
Ni lanserar en ny tjänst som ska hjälpa hotell att bli mer lönsamma, berätta mer!
Suusify tittar på hotellet multidimensionellt. Vilka är utmaningarna? Hur ser affären ut? Vilka resurser har man och hur kan man utnyttja det man har? Suusify fokuserar på att tillsammans med ledningen hitta det som går att förändra och lägga energin där och hitta lösningar genom ett förtroendefullt samarbete.
Suusify handlar om att se på sin verksamhet på ett nytt sätt. Är du nyfiken på att få ett annat perspektiv hjälper vi dig att identifiera hotellets möjligheter för att sedan tillsammans uppnå önskade förändringar.
Vi tittar på flera olika delar i verksamheten och vi ska komplettera hotellet där de har svagheter och vara ett stöd anpassat efter varje enskilt hotell och deras förutsättningar.
-
Hur kom du på den här idén?
Under de åtta år jag har hjälpt olika hotell med Revenue Management i MiWell har jag fått många frågor om en massa andra saker än just RM. Därför började jag bygga upp det som nu är Suusify redan 2019. Nu när pandemin börjar lida mot sitt slut är behoven större än någonsin. Det finns heller inte någon aktör i Sverige i dag som hjälper hotell med utmaningar inom flera olika områden och som tittar på helheten.
-
Varför ska ett hotell eller en hotellkedja använda Suusify?
Vi kan vara det stöd man som ledare behöver, någon som ser saker från andra perspektiv men man bör vara nyfiken på vad man kan göra annorlunda och öppen för att ta in nya tankar och idéer. Även VD på den stora hotellkedjan kan använda Suusify som bollplank och partner och som ett stöd eller för att fylla en del kompetensluckor som pandemin har skapat.
Samarbetet skall vara värdehöjande i form av lönsamhet eller andra värden (gästnöjdhet, personalnöjdhet, hållbarhet, ranking).
-
Har hotellen tid och råd med sådana här tjänster nu efter pandemin?
Det viktiga med Suusify är flexibiliteten. Man köper bara det man behöver och som gör nytta för verksamheten. Om du inte är nöjd är du inte inlåst. Det skall vara en liten risk för hotellet men hög motivator för Suusify att leverera. Suusify tar risken och ger flexibilitet. Hotellet ska alltid vara den som tjänar mest och Suusify minst.
-
Mer konkret, vilken hjälp erbjuder ni?
Grunden är tillgång till fem basmoduler – Distribution, lojalitetsprogram, inköpsprogram, annonsering (konsultation som gör att det blir prisvärt och effektivt) och Business Intelligence
Man kan välja vilka moduler man har nytta av vilket ger valfrihet och flexibilitet. Jag är noga med att betona att detta inte är en hotellkedja, inget syns utåt. Det finns heller inget i tjänsten som är tvingande.
-
Vilken är er målgrupp? Är det enskilda mindre hotell eller bara kedjor?
Just fristående hotell är de vi har sett har ett behov av allt, eller en del av, det vi erbjuder men även mindre kedjor, vandrarhem, campingar, skidanläggningar och golfbanor kan ha nytta av tjänsten. Det krävs en viss nivå på omsättningen men framför allt en nyfikenhet på vad och hur man kan göra.
Det vi säljer är förtroende, ett förtroende som skapar förändring.
-
Ger ni någon garanti?
Ja, på så vis att man när som helst kan kliva av samarbetet. Man måste dock veta att det är hårt arbete och tar tid, men tillsammans skapar vi en förflyttning till något som ger mycket tillbaka. Här är det viktigt med prestigelöshet.
Är du nyfiken på att få veta mer om Suusify kan du gå in på hemsidan eller kontakta Johan
Här kan ni läsa om fler besöksnäringsprofiler
- Text: Jakob Norrby
- Foto: Privat
-
-
Vänersamarbetet – stort intresse för strand- och stadsnära fiske
2021 publicerades en digital fiskekarta för Vänern. Den har passerat 1 miljon visningar, vilket visar att det finns ett stort intresse för fiske.
-
Katrineholm – sommarkonserter med Marit Bergman och Jonathan Johansson
Katrineholm satsar på två gratiskonserter i sommar. Det ska bidra till att stärka kommunens attraktionskraft.
-
Stua AB inleder planerad avveckling av verksamheten
Efter 23 år som en kraft för besöksnäringen i Sörmland, har styrelsen för Stua beslutat att inleda en planerad avveckling av verksamheten.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 24 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Evenemang, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering och Stöd/Insatser/Utmärkelser/Initiativ Destination Nu bli...
-
Svensk semester behöver en omstart – för både personer och platser
I denna debattartikel tar Linda Vismer upp att vi behöver tänka på ett annat sätt när det gäller semester.
-
Nature Travels erbjuder paket hos Nordic Husky Farm
Det brittiska företaget Nature Travels har introducerat ett nytt paket. Tack vare kontakt med svenska Nordic Husky Farm via JHT:s projekt Välkommen åter.
-
Krönika: Hur gör vi turismen till något större?
I en krönika ställer Anna-Paula Jonsson den närmast filosofiska frågan.
-
Debattartikel – Rädda Bohusläns stränder från Europas skräp
En debattartikel från Bohusläns kustkommuner och Västkuststiftelsen om att det statliga anslaget för strandstädning har minskat drastiskt.
-
Fotbollsfest i Göteborg – EM-matcher visas på storbild i sommar
När fotbolls-EM för damer avgörs i Schweiz i juli kan göteborgare följa det på storbild gratis på Ullevi Plaza och i Hammarkullen.
-
Svenska regionala flygplatser – Gärna utredningar men nu behövs beslut
Arlandautredningen är klar. Samtidigt görs ytterligare utredningar. Vad flygplatserna behöver är beslut enligt Svenska regionala flygplatser.
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Svenska regionala flygplatser – Gärna utredningar men nu behövs beslut
Arlandautredningen är klar. Samtidigt ges direktiv för ytterligare en utredning för övriga flygplatser. Men vad F...
-
Nu ska Lidköping och Linköping stoppa förväxlingen av städerna
Svenska och internationella besökare, studenter och till och med Abba-Benny – det är många som blandar ihop Lidkö...
-
Svensk semester behöver en omstart – för både personer och platser
Sverige stänger ner i juli. Varje år tar en majoritet av svenskarna sin semester just då, ofta i ett enda långt s...
-
Krönika: Hur gör vi turismen till något större?
Det låter kanske som en filosofisk fråga. Ändå är det just den frågan jag ofta hör – även om den kanske oftare fo...
-
-
Gästbloggare
-