torsdag 19 juni 2025
Turismnytt
  • Tipsa oss
  • Annonsera
  • Kontakta oss
  • Om oss
  • Träffa oss
  • Hem
  • Nyheter
    • Aktivitetsbolag
    • Boende
    • Destinationer
    • Handel
    • Konferens & events
    • Mat och Dryck
    • Rese-/turistbyrå
    • Researrangör-/återförsälj.
    • Buss-flyg-rederi-tåg-mc
  • Destinationsutveckling
  • Karriär
    • Aktuella utbildningar
    • Lediga tjänster
    • På nytt jobb
    • Utbildningsnyheter
  • Marknadskollen
    • Bloggar
    • Debatt
    • Evenemang
    • Finansiering
    • Filmer / Podcasts
    • Hållbarhet
    • Intervjuer turismprofiler
    • Marknadsföring
    • Pågående byggprojekt
    • Pågående turismprojekt
    • Radiointervjuer
    • Rapporter
    • Trendspaning
    • Statistik
    • Aktuellt från Stua
  • Hitta leverantör
    • Destinationsutveckling
    • Försäkringar
    • Hotelltjänster
    • IT
    • Juridik
    • Köp och sälj verksamheter
    • Lokaler
    • Marknadsföring
    • Mat och dryck
    • Miljö och hållbarhet
    • Personal
    • Organisationer och föreningar
    • Säkerhet
    • Underhållning
    • Utbildningstjänster
    • Verksamhetsutveckling
    • Övrigt
    • För dig som är leverantör!
    • Till dig som vill sälja mer!
  • Bloggar
  • Annonsera
  • Logga in
  • Senaste nytt:
    • Vänersamarbetet – stort intresse för strand- och stadsnära fiske
    • Katrineholm – sommarkonserter med Marit Bergman och Jonathan Johansson
    • Stua AB inleder planerad avveckling av verksamheten
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 24 -25
  • Platsannonser:
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 21 -25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17-25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
    • Camping Västkust rekryterar 1000 personer till sommaren
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 7 2025
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 6 2025
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 2 2025
    • Göteborg & Co söker Kommunikationsstrateg med pressansvar
  • RSS
  • Prenumerera på nyhetsbrevet
  • Johan Öhman VD för Suusify
    2021-11-01 18:10

    Lanserar Suusify – alliansen som hjälper hotell att skapa bättre lönsamhet, gästupplevelse och lojalitet

     

    1. Ni lanserar en ny tjänst som ska hjälpa hotell att bli mer lönsamma, berätta mer!

    Suusify tittar på hotellet multidimensionellt. Vilka är utmaningarna? Hur ser affären ut? Vilka resurser har man och hur kan man utnyttja det man har? Suusify fokuserar på att tillsammans med ledningen hitta det som går att förändra och lägga energin där och hitta lösningar genom ett förtroendefullt samarbete.

    Suusify handlar om att se på sin verksamhet på ett nytt sätt. Är du nyfiken på att få ett annat perspektiv hjälper vi dig att identifiera hotellets möjligheter för att sedan tillsammans uppnå önskade förändringar.

    Vi tittar på flera olika delar i verksamheten och vi ska komplettera hotellet där de har svagheter och vara ett stöd anpassat efter varje enskilt hotell och deras förutsättningar.

    1. Hur kom du på den här idén?

    Under de åtta år jag har hjälpt olika hotell med Revenue Management i MiWell har jag fått många frågor om en massa andra saker än just RM. Därför började jag bygga upp det som nu är Suusify redan 2019. Nu när pandemin börjar lida mot sitt slut är behoven större än någonsin. Det finns heller inte någon aktör i Sverige i dag som hjälper hotell med utmaningar inom flera olika områden och som tittar på helheten.

    1. Varför ska ett hotell eller en hotellkedja använda Suusify?

    Vi kan vara det stöd man som ledare behöver, någon som ser saker från andra perspektiv men man bör vara nyfiken på vad man kan göra annorlunda och öppen för att ta in nya tankar och idéer. Även VD på den stora hotellkedjan kan använda Suusify som bollplank och partner och som ett stöd eller för att fylla en del kompetensluckor som pandemin har skapat.

    Samarbetet skall vara värdehöjande i form av lönsamhet eller andra värden (gästnöjdhet, personalnöjdhet, hållbarhet, ranking).

    1. Har hotellen tid och råd med sådana här tjänster nu efter pandemin?

    Det viktiga med Suusify är flexibiliteten. Man köper bara det man behöver och som gör nytta för verksamheten. Om du inte är nöjd är du inte inlåst. Det skall vara en liten risk för hotellet men hög motivator för Suusify att leverera. Suusify tar risken och ger flexibilitet. Hotellet ska alltid vara den som tjänar mest och Suusify minst.

    1. Mer konkret, vilken hjälp erbjuder ni?

    Grunden är tillgång till fem basmoduler – Distribution, lojalitetsprogram, inköpsprogram, annonsering (konsultation som gör att det blir prisvärt och effektivt) och Business Intelligence

    Man kan välja vilka moduler man har nytta av vilket ger valfrihet och flexibilitet. Jag är noga med att betona att detta inte är en hotellkedja, inget syns utåt. Det finns heller inget i tjänsten som är tvingande.

    1. Vilken är er målgrupp? Är det enskilda mindre hotell eller bara kedjor?

    Just fristående hotell är de vi har sett har ett behov av allt, eller en del av, det vi erbjuder men även mindre kedjor, vandrarhem, campingar, skidanläggningar och golfbanor kan ha nytta av tjänsten. Det krävs en viss nivå på omsättningen men framför allt en nyfikenhet på vad och hur man kan göra.

    Det vi säljer är förtroende, ett förtroende som skapar förändring.

    1. Ger ni någon garanti?

    Ja, på så vis att man när som helst kan kliva av samarbetet. Man måste dock veta att det är hårt arbete och tar tid, men tillsammans skapar vi en förflyttning till något som ger mycket tillbaka. Här är det viktigt med prestigelöshet.

    Är du nyfiken på att få veta mer om Suusify kan du gå in på hemsidan eller kontakta Johan

    Här kan ni läsa om fler besöksnäringsprofiler

    • Text: Jakob Norrby
    • Foto: Privat
    Tweet
  • Fiske i Vänern är tillsammans med cykling, vandring, paddling och båtliv ett viktigt tema som ingår i Lake Vänern Grand Tour, Vänersamarbetet.
    2025-06-17 17:30

    Vänersamarbetet – stort intresse för strand- och stadsnära fiske

    2021 publicerades en digital fiskekarta för Vänern. Den har passerat 1 miljon visningar, vilket visar att det finns ett stort intresse för fiske.

  • Johan Söderberg, Lottie Winnerhed och Jakob Jansson i Solparken – platsen där Lustparken äger rum den 10 juli i Katrineholm.
    2025-06-17 16:08

    Katrineholm – sommarkonserter med Marit Bergman och Jonathan Johansson

    Katrineholm satsar på två gratiskonserter i sommar. Det ska bidra till att stärka kommunens attraktionskraft.

  • Efter 23 år som samlande kraft för besöksnäringen i Sörmland, har styrelsen för Stua AB beslutat att inleda en planerad avveckling av verksamheten.
    2025-06-17 15:03

    Stua AB inleder planerad avveckling av verksamheten

    Efter 23 år som en kraft för besöksnäringen i Sörmland, har styrelsen för Stua beslutat att inleda en planerad avveckling av verksamheten.

  • Besöksnäring
    2025-06-16 06:14

    Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 24 -25

    Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Evenemang, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering och Stöd/Insatser/Utmärkelser/Initiativ Destination Nu bli...

  • Linda Vismer - Debattartikel om semester
    2025-06-15 23:18

    Svensk semester behöver en omstart – för både personer och platser

    I denna debattartikel tar Linda Vismer upp att vi behöver tänka på ett annat sätt när det gäller semester.

  • Nature Travels erbjuder ett nytt resepaket om att kliva in i rollen som en hundförare. JHT kopplade ihop den brittiska researrangören med det svenska naturturismföretaget Nordic Husky Farm.
    2025-06-15 22:26

    Nature Travels erbjuder paket hos Nordic Husky Farm

    Det brittiska företaget Nature Travels har introducerat ett nytt paket. Tack vare kontakt med svenska Nordic Husky Farm via JHT:s projekt Välkommen åter.

  • 2025-06-13 14:41

    Krönika: Hur gör vi turismen till något större?

    I en krönika ställer Anna-Paula Jonsson den närmast filosofiska frågan.

  • Det marina plastskräpet ökar och natur och näringsliv skadas enligt Bohusläns kommuner som får det svårare att hålla uppe med strandstädning med mindre anslag från Regeringen.
    2025-06-12 22:03

    Debattartikel – Rädda Bohusläns stränder från Europas skräp

    En debattartikel från Bohusläns kustkommuner och Västkuststiftelsen om att det statliga anslaget för strandstädning har minskat drastiskt.

  • En visionsbild från Got Event över hur fotbollsfesten i Göteborg kommer se ut i sommar. När EM-matcher visas på storbild.
    2025-06-11 19:31

    Fotbollsfest i Göteborg – EM-matcher visas på storbild i sommar

    När fotbolls-EM för damer avgörs i Schweiz i juli kan göteborgare följa det på storbild gratis på Ullevi Plaza och i Hammarkullen.

  • Arlandautredningen är klar. Samtidigt ges direktiv för ytterligare en utredning. Men vad flygplatserna behöver nu är beslut enligt Peter Larsson, VD för Svenska regionala flygplatser.
    2025-06-11 18:59

    Svenska regionala flygplatser – Gärna utredningar men nu behövs beslut

    Arlandautredningen är klar. Samtidigt görs ytterligare utredningar. Vad flygplatserna behöver är beslut enligt Svenska regionala flygplatser.

  • Nyheter från Tillväxtverket

    • Tillväxtverket

  • Aktuellt från Visit Sweden

    • Senaste nyhetsbrevet, 26 maj

    • Film att använda: Så bidrar globala gäster till din affär

    • Vill du locka fler svenska gäster i sommar? 5 konkreta tips!

    • Digitala föreläsningar om den globala resenären

  • Händelser i branschen

    • Almedalsveckan 23-27 juni
      2025-06-23
      • Visby
      • www.almedalsveckan.info/
    • Järvsö Sustainable Tourism Summit 27-29 augusti
      2025-08-27
      • Järvsö
      • jarvsosummit.com/
    • Svensk mountainbikekonferens – Platsutveckling med cykling som medel 1-2 september
      2025-09-01
      • Järvsö
      • cykelframjandet.se/svensk-mountainbike-konferens/
    • Kulturarvsdagen, 12–14 september
      2025-09-12
      • Hela Sverige
      • kulturarvsdagen-2025-kulturarv-och-bebyggelse-en-hyllning-till-vart-byggda-arv-56602
    • Besöksnäringsforum – Region Västerbotten Turism 1-2 oktober
      2025-10-01
      • Lycksele
    • BarCamp – Nätverket Hållbar Besöksnäring 6-7 oktober (save the date)
      2025-10-06
      • Skaraborg
    • Turismdag – JHT (save the date)
      2025-10-16
      • Jämtland
    • Stockholm Beer & Whisky Festival, 24-25 oktober
      2025-10-24
      • Stockholm (Nacka Strand)
      • stockholmbeer.se/om-massan/
    • Visit Smålandsdagen – Save the date
      2025-11-06
      • Växjö
    • Besöksnäringen på agendan (SKR) – Save the date
      2025-12-03
      • Stockholm
    Visa fler
  • Mest lästa artiklar

    • 2025-06-11 18:59

      Svenska regionala flygplatser – Gärna utredningar men nu behövs beslut

      Arlandautredningen är klar. Samtidigt ges direktiv för ytterligare en utredning för övriga flygplatser. Men vad F...

    • 2025-06-11 17:42

      Nu ska Lidköping och Linköping stoppa förväxlingen av städerna

      Svenska och internationella besökare, studenter och till och med Abba-Benny – det är många som blandar ihop Lidkö...

    • 2025-06-15 23:18

      Svensk semester behöver en omstart – för både personer och platser

      Sverige stänger ner i juli. Varje år tar en majoritet av svenskarna sin semester just då, ofta i ett enda långt s...

    • 2025-06-13 14:41

      Krönika: Hur gör vi turismen till något större?

      Det låter kanske som en filosofisk fråga. Ändå är det just den frågan jag ofta hör – även om den kanske oftare fo...

  • Gästbloggare

    • Marcus_Eldh

      Marcus Eldh

      Bloggar om naturturism och turismutveckling

      Jag har funderat mycket på vad det är som gör att vissa paket blir succé och andra blir liggande på en undangömd del av hemsidan....

    • Marcus Ståhl augusti 2021

      Marcus Ståhl

      Bloggar om marknadsföring, digitalisering och kommunikation

      Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen som språngbräda ...

    • Andrea Hartmann Jovell bloggar om svensk besöksnäring

      Andrea Hartmann Jovell

      Bloggar om utmaningar och framgångsfaktorer för svensk besöksnäring

      Besöksnäringen lyfts ofta fram som tillväxtmotor. Många är de kommuner och regioner som stångas med att formulera tillväxtstrategier för jus...

    • Bianca Brandon-Cox

      Bianca Brandon-Cox

      Bloggar om måltidsturism, trender och hållbara måltidskoncept

      Trenderna 2025 visar på en stark efterfrågan på autenticitet, hållbarhet och innovation. Genom att satsa på hyperlokala smaker, förstklassig...


  • Annonsera
  • Tipsa oss om nyheter

Kontakt

    • Telefon:
    • 070-9779252
    • E-post:
    • [email protected]
  • Nyhetsbrev
  • Annonsera hos oss
  • Facebook
  • Twitter
  • Copyright 2025 Turismnytt i Sverige AB
×

Jag vill ta del av nyhetsbrevet