-
Lanserar Suusify – alliansen som hjälper hotell att skapa bättre lönsamhet, gästupplevelse och lojalitet
-
Ni lanserar en ny tjänst som ska hjälpa hotell att bli mer lönsamma, berätta mer!
Suusify tittar på hotellet multidimensionellt. Vilka är utmaningarna? Hur ser affären ut? Vilka resurser har man och hur kan man utnyttja det man har? Suusify fokuserar på att tillsammans med ledningen hitta det som går att förändra och lägga energin där och hitta lösningar genom ett förtroendefullt samarbete.
Suusify handlar om att se på sin verksamhet på ett nytt sätt. Är du nyfiken på att få ett annat perspektiv hjälper vi dig att identifiera hotellets möjligheter för att sedan tillsammans uppnå önskade förändringar.
Vi tittar på flera olika delar i verksamheten och vi ska komplettera hotellet där de har svagheter och vara ett stöd anpassat efter varje enskilt hotell och deras förutsättningar.
-
Hur kom du på den här idén?
Under de åtta år jag har hjälpt olika hotell med Revenue Management i MiWell har jag fått många frågor om en massa andra saker än just RM. Därför började jag bygga upp det som nu är Suusify redan 2019. Nu när pandemin börjar lida mot sitt slut är behoven större än någonsin. Det finns heller inte någon aktör i Sverige i dag som hjälper hotell med utmaningar inom flera olika områden och som tittar på helheten.
-
Varför ska ett hotell eller en hotellkedja använda Suusify?
Vi kan vara det stöd man som ledare behöver, någon som ser saker från andra perspektiv men man bör vara nyfiken på vad man kan göra annorlunda och öppen för att ta in nya tankar och idéer. Även VD på den stora hotellkedjan kan använda Suusify som bollplank och partner och som ett stöd eller för att fylla en del kompetensluckor som pandemin har skapat.
Samarbetet skall vara värdehöjande i form av lönsamhet eller andra värden (gästnöjdhet, personalnöjdhet, hållbarhet, ranking).
-
Har hotellen tid och råd med sådana här tjänster nu efter pandemin?
Det viktiga med Suusify är flexibiliteten. Man köper bara det man behöver och som gör nytta för verksamheten. Om du inte är nöjd är du inte inlåst. Det skall vara en liten risk för hotellet men hög motivator för Suusify att leverera. Suusify tar risken och ger flexibilitet. Hotellet ska alltid vara den som tjänar mest och Suusify minst.
-
Mer konkret, vilken hjälp erbjuder ni?
Grunden är tillgång till fem basmoduler – Distribution, lojalitetsprogram, inköpsprogram, annonsering (konsultation som gör att det blir prisvärt och effektivt) och Business Intelligence
Man kan välja vilka moduler man har nytta av vilket ger valfrihet och flexibilitet. Jag är noga med att betona att detta inte är en hotellkedja, inget syns utåt. Det finns heller inget i tjänsten som är tvingande.
-
Vilken är er målgrupp? Är det enskilda mindre hotell eller bara kedjor?
Just fristående hotell är de vi har sett har ett behov av allt, eller en del av, det vi erbjuder men även mindre kedjor, vandrarhem, campingar, skidanläggningar och golfbanor kan ha nytta av tjänsten. Det krävs en viss nivå på omsättningen men framför allt en nyfikenhet på vad och hur man kan göra.
Det vi säljer är förtroende, ett förtroende som skapar förändring.
-
Ger ni någon garanti?
Ja, på så vis att man när som helst kan kliva av samarbetet. Man måste dock veta att det är hårt arbete och tar tid, men tillsammans skapar vi en förflyttning till något som ger mycket tillbaka. Här är det viktigt med prestigelöshet.
Är du nyfiken på att få veta mer om Suusify kan du gå in på hemsidan eller kontakta Johan
Här kan ni läsa om fler besöksnäringsprofiler
- Text: Jakob Norrby
- Foto: Privat
-
-
Förutsättningarna när gårdsförsäljning av alkoholdrycker är på plats
Visita listar de ganska tuffa villkoren för att man ska få bedriva gårdsförsäljning av alkohol från 1 juni
-
Swedish Lapland söker två stjärnor till spännande tjänster
Swedish Lapland söker en Content Production Officer och en Online Communications Officer
-
Marcus Ståhl: Vad skapar en attraktiv plats att bo på och besöka?
Ett nytt blogginlägg från Turismnytts flitigaste bloggare Marcus Ståhl
-
Nya kontakter mellan studenter och besöksnäring under Möteslänken
Den 30 januari genomförde JHT och Handelskammaren Mittsverige Möteslänken. Ett tillfälle för studenter att möta aktörer från besöksnäringen.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – januari 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och analys om besöksnäringen i regionen baserad på preliminär data.
-
Järvsö Sustainable Tourism Summit 2025 – framtidens turism möts här
Järvsö Sustainable Tourism Summit är tillbaka! Mellan den 27 och 29 augusti samlas besöksnäringen i hjärtat av Hälsingland.
-
SAS har lanserat flyglinjer till Kalmar och Halmstad
SAS tar ännu ett steg i sin expansion av inrikestrafiken. Den 27 januari började de att trafikera Arlanda – Kalmar och Arlanda – Halmstad.
-
Bothnian Coastal Route inleder samarbete med Best of Scandinavia
Bothnian Coastal Route presenterar stolt sitt senaste samarbete med Umeå-baserade företaget Best of Scandinavia.
-
Cityindex – mat och hotell lyfter Östersund till nya höjder
Nyligen presenterades Cityindex rapporten för Östersund. Omsättningen för stadskärnan ökade med 4 procent under 2023.
-
Allt för sjön 2025: Innovation och hållbar tillväxt i fokus
I en tid då båtbranschen står inför utmaningar visar Allt för Sjön en stark tro på mässmediet som en ovärderlig plattform.
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Nya kontakter mellan studenter och besöksnäring under Möteslänken
Den 30 januari genomförde Jämtland Härjedalen Turism (JHT) tillsammans med Handelskammar...
-
Naturturismföretagen – uppdaterade branschriktlinjer för utomhusmatlagning
Nu finns det en uppdaterad version av branschriktlinjer för utomhusmatlagning från Naturturismföretagen...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 5 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination och Mat/Dryck, men äv...
-
Grand Travel Award – Ekoturismpriset samt pris till hotell och transportörer
Den 13 februari 2025 arrangeras Grand Travel Award för 33 gången. Reseindustrins egen Oscarsgala går som vanligt ...
-
-
Gästbloggare
-