-
Lokala företagare tar över Visit Trelleborgs Instagram
Visit Trelleborgs Instagram fylls vanligen av vackra bilder och tips på upplevelser i Trelleborgs kommun. Nu testar bolaget att låta fem lokala aktörer inom besöksnäringen göra en ”takeover”, där de tar över Instagramkontot under en tid och låter följarna få en inblick bakom kulisserna i deras verksamheter.
“Vi vill ge en bild av människorna och kreativiteten som bygger upp vår destination.” Berättar Gabriella Rönnow, destinationsutvecklare på Visit Trelleborg. “Många aktörer inom besöksnäringen har mött stora utmaningar under tiden med alla restriktioner. Vi vill sätta ljuset på de lokala hjältar som istället för att ge upp har utvecklats under pandemin.”
Digital marknadsföring som skapar intresse
En Instagram takeover är en metod inom digital marknadsföring som används för att skapa intressant och engagerande innehåll i sociala medier. Metoden föddes då stora internationella varumärken började samarbeta med välkända profiler på Instagram, så kallade influencers.
“Det handlar inte om reklam, utan att inläggen ska fokusera på aktörernas vardag och deras passion för sina verksamheter. Valet av tidpunkt är strategiskt då Visit Trelleborg aktivt arbetar för att turister och besökare ska upptäcka och besöka oss under nya säsonger.” Berättar Gabriella Rönnow.
Är villiga att satsa på metoden ifall det går bra
Först ut att ta över Visit Trelleborgs Instagram är Hönsinge Hantwerksbryggeri. Med start vecka 38, tisdag-torsdag, bjuder Magnus Servin in kontots följare bakom kulisserna i bryggeriet.
Ölbryggeriets ädla konst och Magnus passion för sitt företag ska väcka nyfikenhet och inspirera till njutningsfyllda besök hos den levande landsbygd som omger Trelleborg.
Under hösten kommer även Hallongården, Slättarps Gård, Trelleborgs Museum och Ting Ute & Inne att göra gästspel på Visit Trelleborgs Instagramkonto. Om metoden faller väl ut planerar bolaget fler takeovers i framtiden.
- Text: Visit Trelleborg
- Foto: Visit Trelleborg
-
Stockholm får EM i basket för damer 2027 – historisk satsning
Stockholm blir värdstad för gruppspel i dam-EM basket 2027. SBBF och staden intensifierar sin satsning på basket och trygghet.
-
Visita anmäler Umeå kommun till Konkurrensverket
Umeå Folkets Hus ägs 98 procent av kommunen. Trots detta bedriver de verksamheter i konkurrens med privata näringslivet. Visita har anmält dem till Konkurrensverket.
-
Krögare sökes till natursköna Tossebergsklätten
Välkommen till en unik möjlighet att driva café och restaurang på den natursköna platsen Tossebergsklätten i Sunne.
-
Vintersäsongen är äntligen här – SkiStars backar öppnar
Fjällen fylls åter av förväntan och vintermagi. Den 29 november öppnade SkiStar Sälen och Vemdalen sina första nedfarter.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 48 -24
Mest om Destination, Evenemang, Hållbarhet/Tillgänglighet samt Nöjesparker/skidanläggningar
-
Krönika: Sverige får den tillgänglighet (med flyg) som vi förtjänar
Tunga företrädare för flygbranschen och politiker lyfte krisen för inrikesflyget och Arlandas roll efter BRAs flytt från Bromma
-
Maryhill Estate – ny internationell destination och hotellupplevelse
Den 18 november öppnade Maryhill Estate efter flera års renovering. Det består av två unika delar – Hill House och Sugar Club.
-
Mötes- och evenemangsambassadörer i Jönköping hyllas för sina insatser
Den 20 november uppmärksammade Destination Jönköping lokala ambassadörer som under året gjort insatser för att stärka destinationen.
-
Nio finalister i 2024 års upplaga av Circular Gastronomy Challenge
Efter en mängd inspirerande och hållbara idéer har juryn vaskat fram nio finalister till Circular Gastronomy Challenge 2024.
-
PRAO: En möjlig väg till inkludering och mångfald i högstadieåldern
Hotellbranschen har länge varit en arbetsmotor för unga. Hotellet Haymarket by Scandic i Stockholm erbjuder ett eget PRAO-program.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Krönika: Sverige får den tillgänglighet (med flyg) som vi förtjänar
I torsdags hade jag nöjet att vara med på ett lunchseminarium, eller kanske snarare hearing, hos Stockholms Hande...
-
Vinteranläggningarnas nyheter 2024 – Branäsgruppen
Sveriges anläggningar i fjällen förbereder sig inför en ny vintersäsong med roliga nyheter för alla åldrar. I den...
-
Sveriges Bussföretag – hur påverkas besöksnäringen av miljözoner?
Uppdaterat den 30 november 17:19. Stockholm kommer som första kommun i Sverige införa en miljözon klass ...
-
Mews förvärvar Atomize – fortsätter bana väg för hotell att maximera intäkter
Mews, den ledande SaaS-aktören inom hospitality tech tillkännagav den 21 november förvärvet av <...
-
-
Gästbloggare
-