-
Nordic Choice Hotels lanserar nytt restaurangkoncept – Brasserie NÒR
Brasserie NÒR lanseras under året på flera av koncernens hotel. Kärnan i det nya konceptet är okomplicerad mat som hyllar nordisk kokkonst med inspiration från Europa. Nordic Choice Hotels utpräglade hållbarhetsarbete kommer genomsyra menyn. Bland annat med stort fokus på regionala råvaror anpassade utifrån säsongen.
Fokusera på enkla och rena smaker
Brasserie NÒR ska bli en central mötesplats i varje stad och bli en naturlig del av lokalbefolkningens förstahandsval. Här möts gästerna av en resturang som är lätt att integrera i sina vanor och livsstil, oavsett om gästerna är bosatta i staden eller där på besök.
“Det känns så roligt att äntligen få lansera Brasserie NÒR. Konceptet har legat på planeringsbordet hos oss länge och nu känns det så bra att kunna erbjuda våra gäster ett helt nytt koncept inom Nordic Choice. Vi ska fokusera på enkla och rena smaker så maten är okomplicerad och lätt att känna igen, men vi jobbar med riktigt bra råvaror som förhöjer smakerna rejält.” Säger Fredrik Blomberg, Food & Beverage Director på Nordic Choice Hotels.
Skapar ett positivt helhetsintryck
Stämningen i restaurangen är till stor del det som skapar ett positivt helhetsintryck. NÒR kommer därför att vara en livlig avslappnad miljö med olika typer av möbler och inredning. Återkommande designelement kommer vara en vinvägg, runda bås där alla gäster kan se varandra och öppna kök där gästerna kan se maten som tillagas.
Namnet NÒR är hämtat från de nordiska språken och fornnordiskan och betyder grund havsvik med smal öppning.
Brasseriet kommer att lanseras över kedjans olika varumärken och hotell. Med premiär i Sverige på Quality Hotel Match i Jönköping som öppnar 1 september. Följt av Clarion Umeå som öppnar 1 oktober.
- Text: Nordic Choice Hotels
- Foto: Nordic Choice Hotels
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
-
Gästbloggare
-