-
Nordic Choice Hotels lanserar nytt restaurangkoncept – Brasserie NÒR
Brasserie NÒR lanseras under året på flera av koncernens hotel. Kärnan i det nya konceptet är okomplicerad mat som hyllar nordisk kokkonst med inspiration från Europa. Nordic Choice Hotels utpräglade hållbarhetsarbete kommer genomsyra menyn. Bland annat med stort fokus på regionala råvaror anpassade utifrån säsongen.
Fokusera på enkla och rena smaker
Brasserie NÒR ska bli en central mötesplats i varje stad och bli en naturlig del av lokalbefolkningens förstahandsval. Här möts gästerna av en resturang som är lätt att integrera i sina vanor och livsstil, oavsett om gästerna är bosatta i staden eller där på besök.
“Det känns så roligt att äntligen få lansera Brasserie NÒR. Konceptet har legat på planeringsbordet hos oss länge och nu känns det så bra att kunna erbjuda våra gäster ett helt nytt koncept inom Nordic Choice. Vi ska fokusera på enkla och rena smaker så maten är okomplicerad och lätt att känna igen, men vi jobbar med riktigt bra råvaror som förhöjer smakerna rejält.” Säger Fredrik Blomberg, Food & Beverage Director på Nordic Choice Hotels.
Skapar ett positivt helhetsintryck
Stämningen i restaurangen är till stor del det som skapar ett positivt helhetsintryck. NÒR kommer därför att vara en livlig avslappnad miljö med olika typer av möbler och inredning. Återkommande designelement kommer vara en vinvägg, runda bås där alla gäster kan se varandra och öppna kök där gästerna kan se maten som tillagas.
Namnet NÒR är hämtat från de nordiska språken och fornnordiskan och betyder grund havsvik med smal öppning.
Brasseriet kommer att lanseras över kedjans olika varumärken och hotell. Med premiär i Sverige på Quality Hotel Match i Jönköping som öppnar 1 september. Följt av Clarion Umeå som öppnar 1 oktober.
- Text: Nordic Choice Hotels
- Foto: Nordic Choice Hotels
-
Accessibility Business lanserar databas med tillgänglighetsinformation
Databasen från Accessibility Business täcker turistattraktionerna i de nordiska huvudstäderna. Med länkar till tillgänglighetsinformation.
-
Fånga framtiden 2024 med Kairos Future
Allt om vad som är på gång hos Kairos Future 2024 - flera spännande projekt, rapporter och föreläsningar
-
Knäckebröd från Skedvi Bröd i Dalarna får EU-märkning
Skedvi Bröd får en skyddad geografisk beteckning från EU. Deras knäckebröd kan sälla sig till produkter som Serranoskinka och Gruyèreost.
-
Stockholms nya kongresscenter blir granne med Arlanda
Arlandastad Group tar initiativ till ett kongresscenter. Den nya byggnaden kommer vara sammanlänkad med Scandinavian XPO.
-
Anna Österlund blir ny VD för Placebrander
Från den 1 januari 2024 blir Anna Österlund VD för Placebrander. Hon efterträder grundaren Helena Nordström.
-
Årets Guldpalmfinalister främjar besöksnäringen i Trelleborg
Visit Trelleborg delar varje år ut Guldpalmen till en besöksnäringsaktör som gör destinationen till en bättre plats.
-
Upplev sagolika och vintriga julmarknader runt om i Sverige
Att gå på julmarknader och handla när snöflingorna virvlar hör vintern till. Här har Turismnytt samlat en del av vad som erbjuds.
-
Annika Torstenson är Vrak – Museum of Wrecks marknadsutvecklare
Från den 20 november arbetar Annika Torstenson på Vrak – Museum of Wrecks. Hon har en bred erfarenhet från besöksnäringen.
-
Helsingborg delar andraplatsen när Dublin vinner European Capital of Smart Tourism 2024
Helsingborg var en av sex städer i final. Utmärkelsen ges till den stad som visar ett engagemang för att forma framtiden för hållbar turism.
-
Att lyssna lagom bidrog till framgångssagan för Äventyrsgruvan
Äventyrsgruvan är en guldgruva för Dalarna. Framgången är skapad av hårt jobb, lokala samarbeten, och att lyssna lagom på andra.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 47 -23
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan med mest under Destination, Boende, Eveneman...
-
Turistrådet Västsverige bjöd in till Turistrådsdagen 2023
Ett fantastiskt år för besöksnäringen i Västsverige Turistrådet Västsveriges VD Fredrik Lindén hälsade alla 400 a...
-
Byt Versailles mot Stockholm – Hotels.com lanserar reseguiden Dupes of Scandi
Till följd av extremväder i södra Europa, stigande kostnader och sociala medie trender, har Hotels.com sett nya r...
-
Värmlands Besöksnäringsdagar 2023 – 21 talare gav nya insikter
Årets tema för Värmlands Besöksnäringsdagar tog avstamp i den nya besöksnäringsstrategin från Visit Värml...
-
-
Gästbloggare
-