-
Nu öppnar nya The Front House på Hotel Tylösand
Måndagen den 1 maj öppnar The Front House – den nya hotellbyggnaden som förstärker Hotel Tylösand. Den ger 39 nya rum, en konferenslokal och en utställningshall med Per och Åsa Gessles unika samling av Ferraribilar.
Det är arkitektfirman Fredblad i Halmstad som har ritat The Front House. Den vitputsade femvåningsfasaden blir en naturlig förlängning av den befintliga hotellbyggnaden. Samtliga rum och konferenslokalen har designats av Åsa Gessle med MTA Bygg & Anläggning som huvudentreprenör.
Gessles Ferrarisamling
De 39 nya dubbelrummen i The Front House går i de varma och milda kulörer man under sommarmånaderna kan se ute bland Tylösands strand, sand och dyner.
I bottenplanet bjuds det på unika upplevelser för alla med minsta intresse för exklusiva bilar. Här kommer det nämligen att finnas en permanent utställning med delar av Per och Åsa Gessles unika bilsamling. I de flesta fall Ferraribilar som är tillverkade i ytterst begränsat antal.
”Mitt bilintresse började när jag var liten och fick se bilderna på John Lennons psykedeliskt målade Rolls-Royce. Snacka om inspiration – en sådan ville man ju ha. Men just då fick jag nöja mig med att samla på Corgi Toys-leksaksbilar och bygga upp Scalextric-bilbanan med min storebror Bengt.” Säger Per Gessle. ”Det var Ferrari Dino som fick mig att bli såld på Ferraribilar. Tony Curtis körde en röd Dino i ”Snobbar som jobbar” och på innerkonvolutet till George Harrisons ”Living In The Material World”-album ser man alla musiker ha picknick i hans trädgård och i bakgrunden står det en brun Dino. Det var något att fantisera om för en tonåring i Vilshärad.”
Källa: The Joyride Car Collection
Ronnie Peterson Lounge
Den 60 kvm stora konferenslokalen i The Front House har döpts till Ronnie Peterson Lounge och är inredd som en hyllning till den legendariska svenska racingstjärnan. Lokalen är tekniskt topputrustad och perfekt för styrelsemöten, ledningsgrupper och mindre grupper på upp till 20 personer.
”Hotel Tylösand är sedan lång tid ett av Sveriges mest uppbokade konferenshotell. The Front House förstärker vårt erbjudande på ett mycket inspirerande sätt. Det ger oss ytterligare möjligheter att fortsätta utvecklas och erbjuda våra gäster en ännu mer särskiljande och givande vistelse hos oss.” Säger Hotel Tylösands VD, Elisabeth Haglund.
- Text: Hotel Tylösand
- Foto: Fredblad Arkitekter
-
Accessibility Business lanserar databas med tillgänglighetsinformation
Databasen från Accessibility Business täcker turistattraktionerna i de nordiska huvudstäderna. Med länkar till tillgänglighetsinformation.
-
Fånga framtiden 2024 med Kairos Future
Allt om vad som är på gång hos Kairos Future 2024 - flera spännande projekt, rapporter och föreläsningar
-
Knäckebröd från Skedvi Bröd i Dalarna får EU-märkning
Skedvi Bröd får en skyddad geografisk beteckning från EU. Deras knäckebröd kan sälla sig till produkter som Serranoskinka och Gruyèreost.
-
Stockholms nya kongresscenter blir granne med Arlanda
Arlandastad Group tar initiativ till ett kongresscenter. Den nya byggnaden kommer vara sammanlänkad med Scandinavian XPO.
-
Anna Österlund blir ny VD för Placebrander
Från den 1 januari 2024 blir Anna Österlund VD för Placebrander. Hon efterträder grundaren Helena Nordström.
-
Årets Guldpalmfinalister främjar besöksnäringen i Trelleborg
Visit Trelleborg delar varje år ut Guldpalmen till en besöksnäringsaktör som gör destinationen till en bättre plats.
-
Upplev sagolika och vintriga julmarknader runt om i Sverige
Att gå på julmarknader och handla när snöflingorna virvlar hör vintern till. Här har Turismnytt samlat en del av vad som erbjuds.
-
Annika Torstenson är Vrak – Museum of Wrecks marknadsutvecklare
Från den 20 november arbetar Annika Torstenson på Vrak – Museum of Wrecks. Hon har en bred erfarenhet från besöksnäringen.
-
Helsingborg delar andraplatsen när Dublin vinner European Capital of Smart Tourism 2024
Helsingborg var en av sex städer i final. Utmärkelsen ges till den stad som visar ett engagemang för att forma framtiden för hållbar turism.
-
Att lyssna lagom bidrog till framgångssagan för Äventyrsgruvan
Äventyrsgruvan är en guldgruva för Dalarna. Framgången är skapad av hårt jobb, lokala samarbeten, och att lyssna lagom på andra.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 47 -23
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan med mest under Destination, Boende, Eveneman...
-
Turistrådet Västsverige bjöd in till Turistrådsdagen 2023
Ett fantastiskt år för besöksnäringen i Västsverige Turistrådet Västsveriges VD Fredrik Lindén hälsade alla 400 a...
-
Byt Versailles mot Stockholm – Hotels.com lanserar reseguiden Dupes of Scandi
Till följd av extremväder i södra Europa, stigande kostnader och sociala medie trender, har Hotels.com sett nya r...
-
Värmlands Besöksnäringsdagar 2023 – 21 talare gav nya insikter
Årets tema för Värmlands Besöksnäringsdagar tog avstamp i den nya besöksnäringsstrategin från Visit Värml...
-
-
Gästbloggare
-